MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 28, 2025 3:00 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn maja 16, 2005 6:11 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 11:04 am
Posty: 666
Lokalizacja: Gdańsk
krzys124 pisze:
Coś mam kłopoty z zrozumieniem ???


Chyba tak....

Trzy zmiany biegów (to nie to samo co 3 biegi -- bynajmniej ja tak to odbieram):

1) 1-->2
2) 2-->3
3) 3-->4

_________________
94' 202 C180, 94' 202 C280, 09' Triumph Street Triple
Ex: 82' 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 16, 2005 7:13 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Skrzynia na 100% musi być 4 biegowa - innych w tym modelu nie było (mowa o ASB).
A czy to nie jest tak, że pozycja "2" lub "L" działa tylko na 2 bieg? W ogóle nie załącza 1 - jest to bieg do ruszania na śliskim, do stromych zjazdów (hamowanie silnikiem). Nie pamiętam jak było w moim, ale niech koledzy sprawdzą. AMG, Michau, Mitu - depnijcie w wasze M110 w opiszcie działanie.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 16, 2005 7:30 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 11:04 am
Posty: 666
Lokalizacja: Gdańsk
Bukol pisze:
.......W ogóle nie załącza 1 - jest to bieg do ruszania na śliskim....


Z tego co pamiętam to był chyba taki dodatkowy przełącznik (tryb zima), ale najprawdopodobniej w nowszych modelach.

_________________
94' 202 C180, 94' 202 C280, 09' Triumph Street Triple
Ex: 82' 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 16, 2005 7:57 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Grzegi pisze:
Bukol pisze:
.......W ogóle nie załącza 1 - jest to bieg do ruszania na śliskim....


Z tego co pamiętam to był chyba taki dodatkowy przełącznik (tryb zima), ale najprawdopodobniej w nowszych modelach.


Ale dopiero po 85 roku był ten gadżet (od 124 i 126 druga seria).

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 16, 2005 8:03 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
2 dziala w ten sposob, ze jak zredukujesz na niego jadac to wrzuci 2 bieg (oczywiscie V musi byc ponizej Vmax dla 2 biegu, aby skrzynia to przezyla). Jak ruszasz z 2 to rusza z 1 biegu, a na 2 przerzuca przy obrotach odpowiadajacych obrota max mocy - cos (w dieslu to cos to 200 obr). Prawde mowiac w moim 200D nie udalo mi sie tego osiagnac, bo stracilem wczesniej cierpliwosc [zlosnik]

Sa to dane z manuala. Wystarczy go przeczytac, ale po co czytac manual do samochodu [oczko]

IMO z Twoja skrzynia jest wszystko ok, a szukasz dziury w calym.

Co do ruszania na sliskim to raczej z pomoca przychodzi tu blokada mechanizmu, niz wiekszy moment obrotowy (nizszy bieg). 2 sluzy do podjazdu pod strome wzniesienia, ruszanie z przyczepa, no i tez hamowanie silnikiem.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pn maja 16, 2005 8:35 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 27, 2004 11:04 am
Posty: 666
Lokalizacja: Gdańsk
laudan pisze:
IMO z Twoja skrzynia jest wszystko ok, a szukasz dziury w calym.


No nie jest OK.


laudan pisze:
Jak ruszasz z 2 to rusza z 1 biegu, a na 2 przerzuca przy obrotach odpowiadajacych obrota max mocy


Dokładnie. Zgadzam się.

maciej kot pisze:
w pozycji 2 z butem w podlodze jechalem ok. 60km/h


Czyli nie wrzucił drugiego biegu.

_________________
94' 202 C180, 94' 202 C280, 09' Triumph Street Triple
Ex: 82' 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: wt maja 17, 2005 1:42 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
Mam inny rodzaj skrzyni, tzn. na D rusza standardowo z dwojki.
Z tego co napisales to Twoja standardowo rusza jedynki. Nie mialem wiele doczynienia z tymi skrzyniami, ale moze one na L maja tylko jedynke :-? ? Choc raczej malo prawdopodobne :roll: .

laudan pisze:
2 sluzy do podjazdu pod strome wzniesienia, ruszanie z przyczepa, no i tez hamowanie silnikiem.


Dokladnie tak. Warto jeszcze dodac, ze sluzy do wyprzedzania w drastycznych momentach jak skrzynia zredukowala do 2 zamiast do jedynki lub do 3 zamiast do 2 [zlosnik] . Wtedy to ma dopiero "kite" [zlosnikok] .
[zlosniki]

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 18, 2005 9:30 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: ndz sty 16, 2005 5:56 pm
Posty: 35
Lokalizacja: Wegorzewo, teraz Warszawa
dzieki wszystkim. Tak jak przypuszczalem, cos ze skrzynia jest nie halo. Czy wymiana oleju i filtra moze cos pomoc, czy raczej jest to uszkodzenie mechaniczne?
pzdr
mk


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 23 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl