MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 28, 2025 12:53 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob cze 04, 2005 2:35 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 12, 2004 8:02 am
Posty: 1054
Lokalizacja: DST JO80MU
Witka,

Zabralem sie ambitnie za moje NIVO.
Dziala, ale dostaje troszke oleju z silnika. Simering na pompie jest deczko twardy, wiec nic dziwnego. Panowie w ASO nie byli w stanie odszukac tego "simeringu". Stad prosba:
Czy kto majacy dostep :-) do EPC moze podac mi nr tego "simeringu: ??? I jeszcze filterka NIVO, tego w zbiorniku W Aso dostalem nr oringu uszczelniajacego 2 czesci pompy, i jeszcze jakis oring... nigdzie tam nie pasuje.
Papierowa uszczelka miedzy pompa a silnikiem jest niedostepna, dorabialem.

Bardzo wery plis o pomoc.

Obecnie wyplukalem uklad polskimm amortyzolem i on jest zalany, po uszczelnieniu zaleje FEBI. Do samego pustego baniaka weszlo 2L plus jeszcze okolo 0,5 po odpaleniu i odpowietrzeniu.

_________________
Pozdrawiam Qzyn

s123 240TD - 6.X.82; Taigabeige Drobinka

http://www.nanoelektrody.pl


Ostatnio zmieniony ndz cze 26, 2005 10:10 pm przez qzyn, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 04, 2005 3:42 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lut 15, 2002 1:00 am
Posty: 3709
Lokalizacja: Szczecin
Numer filterka:
002 184 55 01

A co do tego simeringu... wybierz które numerki potrzebujesz:
http://www.admauto.net/nivo.jpg

_________________
Pozdrowki
adi
W Polsce sprzedaje się tylko godność i wódka


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 04, 2005 3:49 pm 
Offline
kombatant

Rejestracja: pn kwie 29, 2002 9:49 am
Posty: 3594
Lokalizacja: WAWA
Gdzieś mam taki simmerring... Został mi po tym jak zdecdowałem się na wymianę całej pompy (była też montopwana w w124). Uszczelnianie często nie ma sensu, bo twardy Simmer szlifuje rowek na wałku, a co gorsza, sam wałek wyrabia sie i zaczyna chodzić mimośrodowo... Wymiana gumki starcza na miesiąc.

_________________
W108 - 250 S 1967
S123 - 300TD 1982 Rudolf
S123 - 300TD 1985 Burak


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 04, 2005 5:46 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1724
Tu masz nuemery uszczelniaczy:

http://www.mb.org.pl/forum/showflat.php ... #Post30193

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO
MB artykuły prasowe cz1
MB artykuły prasowe cz2


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 04, 2005 7:48 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 10, 2005 2:30 pm
Posty: 205
Lokalizacja: Slask górny
Ja wymieniłem ta uszczelkę na nową i dalej lało [totalszok] wiec wymieniłem pompę !!

_________________
MB 124 300 td automat ,sprzedany !
potem CLK 3200 cm
teraz okular 2001 rok 2.7 cdi
vin-WBD2100161B476884
http://www.youtube.com/watch?v=NNi2tJ7H7FM
http://www.youtube.com/watch?v=ui5K4TrSGMI


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 05, 2005 10:19 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 12, 2004 8:02 am
Posty: 1054
Lokalizacja: DST JO80MU
Odpowiedz do wszystkich:

Oska jest idealnie gladka, wlasnie zlozylem pompe i ogladalem jej stan.
Simeringi z epc 047 i 011 wymienilem
Uszczelniacz i filtr sprawdze w poniedzialek w ASO, ostatnio jakos nie moglem zlokalizowac za pomoca pana tego simmerringu ani filterka.

Ciekawe zjawisko po zalaniu amortyzolu to nie opadanie tylka nawet po 2dniach (tyle stal max). Jednak w oleju NIVO nie powinno byc oleju silnikowego :-) a moze i do silnika bede mniej dolewal...


Dzieki za pomoc

_________________
Pozdrawiam Qzyn

s123 240TD - 6.X.82; Taigabeige Drobinka

http://www.nanoelektrody.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 08, 2005 11:04 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 12, 2004 8:02 am
Posty: 1054
Lokalizacja: DST JO80MU
Zamowine.

Nr filterka jakis inny byl... podam w najblizszym czasie.
Koszt uszczelniacz i filterka to 85PLN w ASO. Filterka w zamienniku raczej nie ma. Uszczelniacz - nie wiem czy wystepuje w zamienniku.

Wymiana po Zlocie. Opisze skutek.
Narazie zalanie czyszczacego amortyzolu spowodowalo mniejsze przechyly w zakretach i wyzej stojacy tyl. Trzyma powyzej 2 dni ( dluzej nie stal). Jak doladuje to podnosi sie po 4-5 sek od zapalenia motoru, wczesniej 20-30 sek.

_________________
Pozdrawiam Qzyn

s123 240TD - 6.X.82; Taigabeige Drobinka

http://www.nanoelektrody.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 26, 2005 10:17 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 12, 2004 8:02 am
Posty: 1054
Lokalizacja: DST JO80MU
Nr uszczelniacza to: 004 997 01 47
Nr filtra: 002 184 55 01
Jak pisalem, komplet 85PLN (filtr byl po 46PLN)
Uklad zalany FEBI ZH-M i...
jest sztywniej, nie opada, poprawil sie komfort. ( pisze o zawieszeniu NIVO tylnej osi :-) )

Amortyzol po 2kkm dziala tak jak stary olej :-( (opadanie, podnoszenie sie po 50-80 sek. od zapalenia). Zalanie go jako czyszczacego bylo dobrym pomyslem, filtr zrobil sie czarny.
Zobacze jak zachowa sie febi. Narazie po zaladowaniu podnosi sie po kilku sekundach od zapalenia silnika.
Oleju weszlo 2-2,5 litra.

_________________
Pozdrawiam Qzyn

s123 240TD - 6.X.82; Taigabeige Drobinka

http://www.nanoelektrody.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl