MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 27, 2025 8:06 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt paź 21, 2005 12:35 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 22, 2004 6:22 pm
Posty: 834
Lokalizacja: Łódź
Cześć!
Powoli zbieram się do wymiany mostu w swoim W123. Ponieważ chciałbym to zrobić sam, to czy mogłbym prosić o krótki instruktarz "krok po kroku" jak to zrobić.

Chodzi mi generalnie o to, że chcę wymienić samą "główkę" i nie wiem jak zdjąć z niej półosie- czy musze demontować most razem z nimi i dopiero później działać, czy można wyjąć z auta jedynie ową główkę i włożyć następną? :roll:

Tutaj http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... &&start=15 znalazłem kilka informacji, które mnie interesują, ale nie wszystkie.

Z góry dziękuje i pozdrawiam, Wojtek

_________________
126.034


Na górę
Post: pt paź 21, 2005 8:09 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
Wojtek123 pisze:
Cześć!
Powoli zbieram się do wymiany mostu w swoim W123. Ponieważ chciałbym to zrobić sam, to czy mogłbym prosić o krótki instruktarz "krok po kroku" jak to zrobić.

Chodzi mi generalnie o to, że chcę wymienić samą "główkę" i nie wiem jak zdjąć z niej półosie- czy musze demontować most razem z nimi i dopiero później działać, czy można wyjąć z auta jedynie ową główkę i włożyć następną? :roll:

Tutaj http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... &&start=15 znalazłem kilka informacji, które mnie interesują, ale nie wszystkie.

Z góry dziękuje i pozdrawiam, Wojtek

Co to jest główka mostu?
Półosie to b.prosta sprawa.Zdejmujesz dekle(kół) i wykrecasz małe śrubki w osi piasty kół.Podlewaruj dyfer i odkreć go od nadwozia.Wcześniej zlej z niego olej odkręć parę śrubek obudowy dyfra ,wyciągnij zawleczki półosi.Łagodnie opuszczaj na lewarku(śrubowym ) jak zejdzie nisko półosie będą w pozyji wygodnej do wyjęcia z kół a potem z dyfra.NIC NA SIŁĘ .Jak nie będą chciały wyjść po wyjęciu zawleczek to spokojnie kombinuj- ale bez udaru!!.Gorsza sytuacja kiedy nie bedzie którejś zawleczki i nie bedzie chciało wyjść z dyfra .Wtedy jak mawiają ...kapota .Ja zmieniłem taki dyfer .Po rozebraniu okazało się że ścieło zawleczkę i nic nie można było zrobić.
Powodzenia

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.
W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 21, 2005 9:39 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
Irek pisze:
główka mostu?

=
Irek pisze:
dyfer

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
Post: pt paź 21, 2005 9:43 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz cze 13, 2004 10:01 pm
Posty: 234
Lokalizacja: Z nad Wisły
Irek pisze:
.Wcześniej zlej z niego olej odkręć parę śrubek obudowy dyfra ,wyciągnij zawleczki półosi

Tak na wszelki wypadek-chodzi o srobki te od dekla znajdujacego sie z tylu obudowy - nie te gdzie polosie wychodza z mostu. Do wyciagania zawleczek mozna wykorzystac kawałek drutu zakrzywionego na koncu o nieco ponad 90 st i odpowiednio cienkiego-zeby wszdł w otwor zawleczki. powodzenia!

_________________
W126 300SE było: Gaz Wołga 24, W123 250, W116 280SE, FSO Warszawa 204;


Na górę
Post: pt paź 21, 2005 10:02 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt paź 21, 2003 1:54 pm
Posty: 812
Lokalizacja: Slask
Kozmo1 pisze:
Irek pisze:
.Wcześniej zlej z niego olej odkręć parę śrubek obudowy dyfra ,wyciągnij zawleczki półosi

Tak na wszelki wypadek-chodzi o srobki te od dekla znajdujacego sie z tylu obudowy - nie te gdzie polosie wychodza z mostu. Do wyciagania zawleczek mozna wykorzystac kawałek drutu zakrzywionego na koncu o nieco ponad 90 st i odpowiednio cienkiego-zeby wszdł w otwor zawleczki. powodzenia!

Dzięki !!!
PS.dodam jeszcze ,że wcześniej odkręć od wału bo ........... bedzie mały problem.Najlepiej przy okazji kup i wymień kpl.pierścieni uszczelniajacych w dyfrze cena ok .79 zł a znika problem który moze się pojawić kilkaset km po wymianie .

_________________
Zastosowanie do Diesla OR pozwala zmniejszyć o połowę ilość dwutlenku węgla. Przy spalaniu oleju roślinnego siarki nie ma,powstaje o 80 procent mniej cząstek stałych. Na nich osadzająsię węglowodory aromatyczne wywołujące choroby nowotworowe.

W123 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt paź 21, 2005 11:22 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw kwie 22, 2004 6:22 pm
Posty: 834
Lokalizacja: Łódź
Ok, to w sumie wszystko czego chciałem się dowiedzieć, dziękuje za pomoc i pozdrawiam, Wojtek

_________________
126.034


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl