MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 26, 2025 2:42 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob mar 18, 2006 1:56 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 21, 2006 7:41 pm
Posty: 355
Lokalizacja: Wielkopolska - Turek
Witam.
Jestem tu "nowy". Zacznę więc od początku.
Mam na imię Piotrek, jakiś czas temu odkupiłem od kumpla W123 3.0D 1980 którą chciał ze złomować. Wstawiłem już nowe błotniki. Wymieniłem wszystkie płyny, amorki (tył) na gazowe.
Aktualnie walczę z rudym na podłodze. Ta wersja, którą posiadam ma PCV na podłodze i od spodu gumę. Podwozie zostało uszkodzone, woda dostawała się nonstop i tak se spokojnie rudy gryzł blaszki :-(

Przestudiowałem archiwum, ale nie natrafiłem na wątek dotyczący moich pytań.

Mam następujące pytanie, czy ktoś usuwał powłokę PCV z podłogi? Jeśli tak to czy tylko pozstają brutalne metody mechaniczne, czy np. jakaś chemia, może podgrzać opalarką? Bedę wdzięczny za jakieś porady.

_________________
www.sorrento.turek.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 18, 2006 6:52 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Witam. Ja osobiście tą powłoge usuwałem za pomocą szczotki drucianej na wiertarce. Lecz jeśli powłoka "wisiała" na szczątkach rudej blachy to odrywałem nic innego nie pozostało. Tam gdzie zdrowa to tak jak wcześniej wspomniałem szczotką. Można też opalać ale to uszkodzi reszte dobrej izolacji. Możesz sie niezgodzić ale ja tak robiłem i było nieźle. Pozdro

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 18, 2006 7:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 21, 2006 7:41 pm
Posty: 355
Lokalizacja: Wielkopolska - Turek
Czyli mam rozumieć, że nie usuwać całei izolacji?
Plan miałem (i nadal mam) aby oczyścić do "gołej" blachy podłogę i zabezpieczyć wszystko od nowa.
Ale może rzeczywiście lepiej przeprowadzić inwentaryzację podłogi i ...??? już sam nie wiem

_________________
www.sorrento.turek.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: sob mar 18, 2006 7:44 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Wydaje mi sie ze lepiej usunąć tylko tam gdzie jest "chora'' blacha dalsze usuwanie nie ma sensu.

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 19, 2006 12:44 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Zasada jest taka że jesli PCV (to jest pwiedzmy to co od góry) i guma (to jest powiedzmy to co jest od dołu) nie chcą odejść łatwo przy uzyciu jakiegoś skrobaka, śrubokręta to znaczy że mają się czego trzymać. Oczywiście jesli gdzieś odlazło i był rudy to nalezy podczyścić w koło z zakładką, aby dostać się do zdrowej blachy. Jeśli nie chcesz mieć równej i czysto zrobionej podłogi, takiej na pokaz, to nie widzę sensu w zdzieraniu wszystkiego. Miejsca naprawiane poprostu się uzupłnia odpowiednimi środkami i jest może nie przeslicznie ale napewno dobrze. Problem polega jedynie na tym aby nauczyć się rozpoznawać miejsca w których pod powłokami pcv i gumy buszuje rudy. Poznasz je łatwo bo korozja powoduje pęcznienie blachy co jest od razu na tych powłokach widoczne w postaci guzów, zgrubień lub pęknięć. Gdzie tego szukać spójrz tu:
http://w114-115.org.pl/warsztat/zakup01/zakup01.php
zwróć też uwagę na okolice łaczenia podłogi z tunelem - o tym tam nie napisałem a też się zdarza że tam korozja zaczyna trawić blachę.

Jeśli byś chciał jednak zedrzeć całość to jedyne co by w miarę szybko się z tym uporało to niestety pisek pod cisnieniem i to nie taki z pistoleciku za 60 zł z Allegro podłączonego pod 8 bar.

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz mar 26, 2006 10:13 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 21, 2006 7:41 pm
Posty: 355
Lokalizacja: Wielkopolska - Turek
PCV usunięte z całej podłogi, od deski rozdzielczej aż po tylne siedzenia. Auto stoi już na warsztacie i w tygodniu będzie wyspawana podłoga.

W związku z tym, iż PCV usuwałem mechanicznie (szpachelka, śrubokręty, szczotki etc.) i nic z niego nie zostało mam następujące pytanie:
Czy ktoś stosował jakieś masy do zabezpieczenia podłogi od wewnątrz? mam tu na mysli jakieś masy bitumiczne. Jest tego sporo w sprzedaży - takie "nowoczesne" lepiki na zimno ;-)

_________________
www.sorrento.turek.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 27, 2006 9:01 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw mar 13, 2003 8:09 pm
Posty: 4194
Lokalizacja: Szczecin
gekonos pisze:
Czy ktoś stosował

Obczytaj proszę najpierw tematy z wyszukiwarki: bitum* & podło*
Powinno być też o zaletach/wadach oryginalnych rozwiązań MB.

_________________
W107024 '77 Smoczyca, za niedługo będzie już 10 lat razem.
w trakcie namyślania się: W116; ex: W201018 '90 Murzyn.

"bułka tarta to nasz narodowy symbol bohaterski... to nasz wkład w światową kuchnię"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 29, 2006 8:54 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 08, 2006 7:28 pm
Posty: 351
Lokalizacja: Konin
gekonos pisze:
Witam.
Jestem tu "nowy". Zacznę więc od początku.

no witam a myslalem że jestem tu jedyną osoba z Konina :)

_________________
124 CE 92r 2.0 Nitro (LPG) VIN WDB1240411B800530 M 102.963


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl