MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 17, 2025 9:52 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt sty 04, 2008 12:06 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Od razu mówię, że przychylam się to twierdzenia laudana, iż termostat mam padnięty ale kto mi wytłumaczy dlaczego więc opisane przeze mnie objawy wskazują, że jednak "duży obieg" się nie włącza?

Bo termostat się nie otwiera? Otwiera się za mało?
Tylko mnie zastanawia czy mały obieg dałby radę w takim razie odprowadzić odpowiednią ilość ciepła i skłaniam się ku stwierdzeniu, że raczej by nie dał rady.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 04, 2008 1:20 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt paź 16, 2007 8:34 pm
Posty: 324
Lokalizacja: ze piekła
Student pisze:
Korzystając z otwartego tematu chciałbym napisać jak to jest z temperaturą cieczy chłodzącej w moim wozie. Przy obecnych temperaturach zewnętrznych wskaźnik temp. cieczy chłodzącej wchodzi nieco ponad kreskę 60 stopni i tak już zostaje przy dłuższej jeździe w cyklu miejskim. Przy jeździe autostradą wskaźnik osiąga nieco ponad 80 stopni. Termostatu nie wyciągałem - mam zamiar to zrobić podczas weekendu i sprawdzić temperaturę otwarcia. Chodzi mi jednak o skonsultowanie innych objawów, które według mnie wskazują na to, iż termostat ów jest jednak sprawny. Oto one:
po wstępnym rozgrzaniu silnika (temp. ok. 60 stopni) dotykałem przewodów gumowych prowadzących ciecz z silnika do chłodnicy. Górny przewód był ciepły, chłodnica cała zimna, dolny przewód zimny.
Wnioskować po tym można, że termostat jest sprawny bo:
Górny przewód prowadzący ciecz do chłodnicy może być ciepły bo jak wynika ze schematu znajduje się on przed termostatem i część cieczy z "małego obiegu" może tam wpływać.
Dolny przewód prowadzący ciecz z chłodnicy ma temperaturę otoczenia czyli około 0 stopni a przecież chłodnica tak by raczej cieczy nie schłodziła.
Sama chłodnica na całej wysokości zimna - pomijając miejsce łączenia z górnym przewodem gumowym - które nagrzało się od cieczy w owym przewodzie.
W lecie temperatury na wskaźniku są nieco wyższe: podczas jazdy miejskiej około 80 stopni a na autostradzie przy 120 km/h około 90 stopni.
Od razu mówię, że przychylam się to twierdzenia laudana, iż termostat mam padnięty ale kto mi wytłumaczy dlaczego więc opisane przeze mnie objawy wskazują, że jednak "duży obieg" się nie włącza?

Pozdrawiam,

Student



Robiłem dokładnie to samo co ty i objawy mam identyczne. Dodam tylko że przy jeździe autostradą auto (woda) osiąga nieco ponad 80 stopni, ale wieje zimą na nogi z wylotów :/

_________________
w123 240D
s124 300D


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 04, 2008 2:28 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
holyfido pisze:
Tylko mnie zastanawia czy mały obieg dałby radę w takim razie odprowadzić odpowiednią ilość ciepła i skłaniam się ku stwierdzeniu, że raczej by nie dał rady.

Mnie też to zastanawia. Jednak z drugiej strony "namacalnie" stwierdziłem, iż chłodnica ma temperaturę otoczenia tak samo jak wąż gumowy powrotny. Nie pozostaje mi nic innego jak wymontować termostat i sprawdzić w domu jaką ma temperaturę otwarcia. Jeszcze pytanie: czy po odkręceniu obudowy termostatu uszczelka nada się do ponownego użycia?

Kierowca bombowca pisze:
Dodam tylko że przy jeździe autostradą auto (woda) osiąga nieco ponad 80 stopni, ale wieje zimą na nogi z wylotów :/


U mnie ogrzewanie na nogi działa normalnie a temp. cieczy chłodzącej na przy jeździe autostradą mam podobną jak Ty.
Pozdrawiam,

Student

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 04, 2008 9:05 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 20, 2007 10:30 pm
Posty: 270
Lokalizacja: Świdnica Śląska
Ze środkowych nawiewów ma lecieć zimne powietrze tj. o tem. jaka panuje na zewnątrz auta . Pod tymi nawiewami znajduje się suwak i to nim zamyka się i otwiera powietrze do tych nawiewów . Jak przy przesunięciu suwaka nic się nie dzieje to a znaczy że spadł wodzik z klapki i trzeba założyć go z powrotem(rozbieranie deski rozdzielczej ). W moim MB zaraz po kupnie rozebrałem cały bufet wyjąłem nagrzewnice i ją rozebrałem. Odginając blaszki zdjąłem plastikowy kolektor z nagrzewnicy, wyjąłem zawirowywacze z rurek nagrzewnicy, takie cienkie blaszki. W środku w nagrzewnicy było wielkie bagno. Po wypłukaniu całego szlamu, zmontowałem z powrotem kolektor na silikon. Dzisiaj przy temperaturze na zewnątrz -10 Ci temp. silnika 40 C w aucie jest całkiem znośna temperatura , jak silnik ma 80-90 C to w samochodzie jest sauna (w sensie że tak ciepło nie parno, nagrzewnica nie cieknie ) . <br>Dodano po 10 minutach.:<br> Nagrzewnica z chłodnicą mają podobne moce, tak mi się wydaje . Nagrzewnica jest w stanie odprowadzić nadmiar ciepła z silnika .Tak jest w moim przypadku jak przy długich podjazdach mam za wysoką tem. na silniku to włączam ogrzewanie na maxa wentylator na najwyższe obroty, otwieram okno i temp. spada . Ale jak wyżej opisałem czyściłem nagrzewnice i jest ona sprawna.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 05, 2008 1:35 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Nagrzewnica z chłodnicą mają podobne moce

Skoro miałeś w rękach nagrzewnicę, to nie możesz tak twierdzić.
Porównaj wielkości.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.

MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca

Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 05, 2008 11:25 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 20, 2007 10:30 pm
Posty: 270
Lokalizacja: Świdnica Śląska
Holyfido napisał (Skoro miałeś w rękach nagrzewnicę, to nie możesz tak twierdzić. Porównaj wielkości.) .

Czy widziałeś jakie lamele ma nagrzewnica jak je rozwiniesz to się okaże że jest ich więcej niż w chłodnicy. Dlatego jest mniejsza bo nagrzewnica wielkości chłodnicy po prostu nie zmieściłaby się w desce rozdzielczej.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 07, 2008 11:21 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam,
proszę tylko pamiętać, że są tam 2 nagrzewnice ;) połączone jednym z kanałów obiegu medium pt. płyn/woda
Student pisze:
czy po odkręceniu obudowy termostatu uszczelka nada się do ponownego użycia?
będzie - jest gumowa (pokrywy termostatu)

holyfido pisze:
Tylko mnie zastanawia czy mały obieg dałby radę w takim razie odprowadzić odpowiednią ilość ciepła i skłaniam się ku stwierdzeniu, że raczej by nie dał rady.

wyłącz ogrzewanie poczekaj aż dogrzeje do 80 i włącz ogrzewanie na 2 st. zobaczysz co się stanie z temperaturą
A tak nawiasem, chyba z bilansu cieplnego można sobie podumać co się dzieje z temperaturą, skoro na zewnątrz jest ok. -5 motor ma 80 pole oddawania ciepła to jest cały korpus silnika, pracujący w (-5) + pow. zdawcza nagrzewnicy (dT) + przewody i takie tam pierdy [zlosnik]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 08, 2008 8:34 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 20, 2007 10:30 pm
Posty: 270
Lokalizacja: Świdnica Śląska
Wojtyła napisał:
Witam,
proszę tylko pamiętać, że są tam 2 nagrzewnice połączone jednym z kanałów obiegu medium pt. płyn/woda

Nagrzewnica jest jedna , ale ma dwa obiegi. Zasilania przez zawór podwójny , a powrót już jest jedną rurka(woda).


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 08, 2008 1:38 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 12, 2007 12:04 am
Posty: 223
Może jakiś schemat tego całego obiegu zaprezentuje?

_________________
W123 200 Automatic
~W123 240D Taxi


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sty 08, 2008 3:40 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
pozdroWitam
boss87 pisze:
Może jakiś schemat tego całego obiegu zaprezentuje?

??????
Na grodzi przy aku masz zawór podwójny sterowany linkami, z drugiej strony silnika na grodzi masz wyjście z nagrzenicy czyli powrót do silnika [zlosnik]

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 10, 2008 12:12 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 17, 2007 9:35 am
Posty: 180
Lokalizacja: Ziemia Obiecana
Dokładając swoje 3 grosze do tematu, to w moim2,4d jest tak samo jak w aucie kolegi Studenta. Też nie ma za bardzo opcji na podgrzanie auta do wiecej niż 90st. Dopiero gdy przegoniłem biedną Helgę po trasie trzymając ok140km/h (z ASB) to poszło do jakiś 105st, gdy zauważyłem ten objaw zwolniłem do 100-110 i temperatura spadła prawie w oczach do 80st. Zatem to chyba bardziej uroda auta po jakimś tam przebiegu, niż awaria termostatu, ale chętnie poczekam na testy z nim związane. :lol:

_________________
w123 240TD - no kochałem ten wóz....
i kiedyś znów wrócę do Mercedes

Wyprzedzaj, wyprzedzaj - Twoje nerki uratują komuś życie !!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl