MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 17, 2025 3:58 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob lut 16, 2008 3:04 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 29, 2008 8:00 pm
Posty: 194
Lokalizacja: Trojmiasto
Witam,

Jakie oryginalnie mial sprezanie m110 ? i na jakim mozna spokojnie jezdzic, a ponizej jakiego juz nadaje sie do naprawy silnik ?

Prosze o informacje.

Pozdrawiam

_________________
W123 i W140 :) prawdziwe Mercedesy

W123 81` 280E manual 185hp
200SX 94` S14 SR20DET 250hp


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 16, 2008 3:19 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 14, 2004 3:43 pm
Posty: 2822
Lokalizacja: Pyrlandia
Było o tym sporo na forum, wyszukiwarka nie boli.
Z tego pamiętam to generalnie poniżej 10 jest już nie wesoło.

_________________
Kuba
W116 300SD '79
Ex:
C114 250 2,8 '71, S203 220 CDI '04, W115 200 '72, W123 200 '84, C123 230 '82, W116 350 '77, C123 280 '80, S202 250TD '98, W124 300D '88, W201 1.8 '91, W202 180 '99


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 16, 2008 9:03 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Z tego co ja pamietam (ze szkoly) najwazniejsza wcale nie jest minimalna wartosc cisnienia sprezania a to, zeby roznica miedzy poszczegolnymi cylindrami nie przekraczala 10%. W silniku benzynowym nawet 8 bar zapewnia pewny rozruch w niskich temperaturach i nie wplywa znaczaco na zuzycie paliwa.

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 16, 2008 11:55 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 11, 2006 12:30 am
Posty: 515
Lokalizacja: Wrocław
^Tez takowe rzeczy czytalem. Natomiast cisnienie w cylindrach w nowych benzynach powinno byc 13 barów, przy zakupie swojego robilem badanie i wszystkie cylindry mialy po okolo 12,5.

_________________
C123 280E '81
W124 E320 '94
ex- W201 190D '92
ex- W124 200D '92- skradziony w DW
ex- W124 300TD '92
ex- W115 240D 3.0 '74


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 17, 2008 5:04 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
kielbik pisze:
W silniku benzynowym nawet 8 bar zapewnia pewny rozruch w niskich temperaturach i nie wplywa znaczaco na zuzycie paliwa.

nie 8 a nawet i 6 [zlosnik] pozwala odpalic przy minus 20 od pierwszego szlagu [zlosnik]


Marv pisze:
przy zakupie swojego robilem badanie i wszystkie cylindry mialy po okolo 12,5.

To wzorowy wynik ja miałem podobnie w granicach 12 -/+ 0,5


Pozdro

_________________
W 123 280E


Na górę
Post: ndz lut 17, 2008 7:48 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
I.T pisze:
Jakie oryginalnie mial sprezanie m110 ? i na jakim mozna spokojnie jezdzic, a ponizej jakiego juz nadaje sie do naprawy silnik ?


Było conajmniej 2 razy na tym forum dokładnie podane wg danych producenta. Powodzenia w poSZUKIWANIU. [cool]

Do pozostałych Panów udzielających DEZinformacji - albo napiszcie ile ma być albo nic nie piszcie. [szalone]

10 to normalne ciśnienie sprężania w M110, jakoś trudno mi też uwierzyć że na wszystkich cylindrach może być równe 12,5 więc informacja conajmniej poniżej przeciętnej. ;)

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
Post: ndz lut 17, 2008 10:03 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 11, 2006 12:30 am
Posty: 515
Lokalizacja: Wrocław
georem pisze:
I.T pisze:
Jakie oryginalnie mial sprezanie m110 ? i na jakim mozna spokojnie jezdzic, a ponizej jakiego juz nadaje sie do naprawy silnik ?


Było conajmniej 2 razy na tym forum dokładnie podane wg danych producenta. Powodzenia w poSZUKIWANIU. [cool]

Do pozostałych Panów udzielających DEZinformacji - albo napiszcie ile ma być albo nic nie piszcie. [szalone]

10 to normalne ciśnienie sprężania w M110, jakoś trudno mi też uwierzyć że na wszystkich cylindrach może być równe 12,5 więc informacja conajmniej poniżej przeciętnej. ;)


około 12,5 w sensie na jednym 12,3 na kolejnym 12,7 itd ale roznice nie byly zbyt duze i generalnie oscylowaly wokol 12,5. chyba nie myslales ze wciskam kit ze bylo 12,49 na jednym i 12,51 na drugim itd. troche chlopaki nie macie co robic zeby tak nadinterpretowac wszystkie posty.

_________________
C123 280E '81
W124 E320 '94
ex- W201 190D '92
ex- W124 200D '92- skradziony w DW
ex- W124 300TD '92
ex- W115 240D 3.0 '74


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 17, 2008 10:58 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 29, 2008 8:00 pm
Posty: 194
Lokalizacja: Trojmiasto
Obecnie mam jedna oferte silnika ale bardzo niepokoi mnie niski stopien sprezania.

W oferowanym silniku sa nastepujace wyniki:
1 - 8 atm,
2 7,5 atm,
3 9 atm,
4 7,5 atm,
5 brak danych
6 7,5 atm.

Mierzone przy -2 na zimy silnik. Mam nadzieje ze na cieplym silniku poprawia sie wyniki.

Prosze o jakies informacje czy kierowac sie glownie sprezeniami jako okreslenie stanu silnika? Poniewaz nie chce wpasc w silnik ktory bedzie wymagal ogromnego remontu.

_________________
W123 i W140 :) prawdziwe Mercedesy

W123 81` 280E manual 185hp
200SX 94` S14 SR20DET 250hp


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 17, 2008 11:16 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
I.T pisze:
W oferowanym silniku sa nastepujace wyniki:
1 - 8 atm,
2 7,5 atm,
3 9 atm,
4 7,5 atm,
5 brak danych
6 7,5 atm.


Widzę że jesteś twardy i nie poszukasz - silnik nadaje się do remontu wg wskazań producenta.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lut 17, 2008 11:20 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Marv pisze:
około 12,5 w sensie na jednym 12,3 na kolejnym 12,7 itd ale roznice nie byly zbyt duze i generalnie oscylowaly wokol 12,5.

pamiętam i potwierdzam!! [oczko]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: ndz lut 17, 2008 11:21 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Marv pisze:
troche chlopaki nie macie co robic zeby tak nadinterpretowac wszystkie posty.


Mi chodzi o to że albo wiesz ile powinno mieć, albo nie pisz co usłyszałeś gdzieś kiedyś. Napisałeś że 13 powinno być w nowych silniikach na PB, a ja miałem SEC z przebiegiem ok. 300kkm i sprężanie 13-14, dla niektórych silników norma może być np. 11. Pisanie że powinien mieć 13 nowy silnik to duże uogólnienie, ja bym wolał trzymać się konkretów przy takich tematach i konkretnym pytaniu kolegi.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 19, 2008 8:04 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
I.T pisze:
W oferowanym silniku sa nastepujace wyniki:
1 - 8 atm,
2 7,5 atm,
3 9 atm,
4 7,5 atm,
5 brak danych
6 7,5 atm.

jednym słowem daj sobie spokój

Pozdro

_________________
W 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lut 19, 2008 8:41 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw lis 14, 2002 7:10 pm
Posty: 1039
Lokalizacja: Lublin
Cisnienie sprężania jest wartościa orientacyjną-pomiar nie jest powtarzalny bo zalezy od sprawności akumulatora,rozrusznika i wielu innych czynników.
Ważne jest aby nie było różnic między cylindrami a czy jest to 9 czy 10 atm to juz mniej istotne.
Na starym silniku w moim 280E gdy zaczynałem jezdzic było po 8,5 ale równo na wszystkich a po 100000km głownie na LPG ciśnienie wynosilo 8atm i tez równo na wszystkich cylindrach.

_________________
128 220SE'59 Ponton
BMW R71 '38
Honda Prelude 2,2 VTi '98
Honda CB650SC Nighthawk '82
Honda CX500 Cafe Racer '81


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl