Kubitus pisze:
Sprawdziłem też przełożenia mostów....i 230CE i 280CE ma to samo przełożenie po 77 roku : "3,58"
230 CE zaczęli robić dopiero od 1980, a 280 CE przez cały okres produkcji miało dyfer 3,54. Niby niuanse, ale to MB więc porządek musi być
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
.
Kubitus pisze:
P.S. moje w116 ma 3 tyś obrotów przy 140 km/h
Też mi wyczyn na dyfrze od 450-tki
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
.
Cem pisze:
Co zrobić... dodatkowe dwa gary trzeba dokarmiać
Ciągle powtarzam, że jedyne słuszne V8 w W 116 to M 100.
Kubitus pisze:
Gdybym miał most od 350 owszem, ale mam od 450 i tak naprawdę nie wiem ile pali....ale zakładam/mam nadzieje że mniej.
Właśnie chciałem napisać, że rozwikłała się zagadka Twojego niskiego spalania.
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
Jak zamiast 3,46 masz dyfer 3,07 to musi mniej palić.
bp pisze:
Mianowicie po grzaniu ze srednia predkoscia dajmy ok. 110km/h przez jakies 30km po wjechaniu do miasta i jezdzie na nizszych predkosciach na biegu D jest bardzo ociezaly. Ciezko sie przyspiesza a cisnienie rosnie wolno nawet przy mocno wdepnietym pedale. Jak chwile postoi na zgaszonym silniku to po ponownym odpaleniu zyskuje wieksza dynamike.
Może to tylko wrażenie? A po za tym to im cieplejszy olej tym rzadszy...
bp pisze:
Czy to cisnienie wplywa na to ze skrzynia mi troche szarpie przy zmianie biegow? A przy mocnym wdepnieciu jak ruszy z 1 to przy zmianie na 2 sprzedaje piskacza. Czy regulacji moge dokonac metoda prob i bledow?
Tylko metodą prób i błędów. Przy skrzyni masz pokrętło/śrubę, którym możesz sobie poregulować. Zabawa dla cierpliwych. Wjeżdżasz na kanał i robisz pół obrotu i na próbę, jak źle to znów na kanał i następne pół obrotu, aż sobie wyregulujesz "pod siebie".
THC pisze:
To raczej normalne, mam tak w 230E.
Jak piszczy sam z siebie to nie jest normalne, należałoby wyregulować.
Jacku pisze:
Proszę o dalsze opinie i spostrzeżenia.
Jacku temat omówiony
![[zlosnikz]](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
. Czego oczekujesz jeszcze?
voytas pisze:
IMHO połączenie M110 z automatem nie wyszło firmie MB. Między innymi dlatego lepszym wyborem jest V8 z automatem...
A przejedź się 200 automatem z M 115 albo M 102 albo jeszcze lepiej OM 615.
voytas pisze:
Czemu się czepiam tego zestawu?
- M110 ma kiepski moment na niskich obrotach
Mam nadzieję, że tę "niejasność" Cem wyjaśnił ostatecznie.
voytas pisze:
dziwnie dobrane przełożenia powodują wysokie obroty przy 120km/h (dla silnika obroty w porządku, ale dla ucha niekoniecznie)
Co tam jest dziwnego? M 110 z wtryskiem ma 240 Nm i dyfer 3,46, a najsłabsze V8 czyli 380 ma 305 Nm i dyfer 3,17 lub 2,47. Widzisz różnicę? V8 jest bardziej elastyczne, ma większą moc, pojemność i moment, dzięki czemu ma siłę rozpędzać auto przy niższej główce, a aluminiowe V8 do tego ciszej pracuje już na wolnych. Stąd się bierze "dyskomfort akustyczny". Myślisz, że w II serii W 126 jak M 103 zastąpiło M 110 nagle zrobiło się cicho?
Apeluję o zaprzestanie porównywania M 110 z V8, szczególnie aluminiowymi!
Cem pisze:
Tak kiepski, że od 1500 do 6300 obrotów dysponuje ponad 200 Nm, a minimum wynosi 190 Nm przy 1000 i 6500?
M 110 rulez
![[zlosnikok]](./images/smilies/zlosnikok.gif)
!