MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 16, 2025 9:39 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob kwie 12, 2008 6:23 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 12, 2008 5:58 pm
Posty: 317
Lokalizacja: Wrocław&Swojec
Witam !!

Mam do was małe zapytanko.
Mam Mercedesa W123 300D 85r a mój brat ma W123 240D z 79r

Czytałem juz na róznych forach ze po uruchomieniu silnika powinna byc 3 Cisnienia oleju.

Ale ja mam inaczej. Przed uruchomieniem przykecam obroty (po lewej stronie kierownicy) Grzeje swiece (tylko raz) I odpalam (bez naciskania pedała) i mam 2 (Śilnik pracuje równo nie klekocze i nie rzuca jak w wielu zajezdzonych beczkach) i po około jednej minucie jest 3 ale silnik ma wysokie obroty strasznie wiec, wyłączam szybsze obroty i jest znowu 2( silnik dalej normalnie pracuje) a jak uzyskam ok 90 stopni to jest 1.
A u mojego brata po nagrzaniu swiec i odpaleniu jest odrazu 3 i sie tak utrzymóje na równych obrotach. Moja beczka ma pzrebieg 320tyś a mojego brata 450tyś (w zime odpala za pierwszym razem bez pedału) kompresja jest Bardzo Dobra (u mnie i u brata) Z silnikiem nie ma zadnych problemów. Ale mam pytanie czy to jakas wada? czy cos oznacza ze cos jest źle pdłaczone??? Bo wsze dzie piszą ze powinno byc ( tak jes u mojego brata) a u mnie jest 2. Mi to nie przeszkadza ale jak ma mi cos sie zepsuc?? a potem sporo mnie kosztowac?? dopiero wydłem ponad 5000zł na remont blecharki.

Z góry dziękuję za odpowiedz.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 15, 2008 12:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 06, 2005 2:16 pm
Posty: 234
Lokalizacja: Wrocław
Witam,

Wygląda na to, że poprostu dół będzie się skłaniał ku końcowi chociaż 1 na mocno rozgrzanym silniku to jeszcze nie tragedia bo dużo wody upłynie w rzece zanim spadnie do najniższego "dopuszczalnego" 0,5. Jeśli chcesz sobie trochę podnieść samopoczucie no i nie tylko bo i ciśnienie oleju w silniku również to zalej go jakimś olejem 20W50 na lato. Oleje o tej symbolice mają większą lepkość przy wysokich temperaturach i na wysokie temperatury latem są w sam raz, na zimę raczej 15W40 bo tamten olej za bardzo gęstnieje przy niskich temperaturach i oprócz ewentualnych problemów z rozruchem jest też dłuższy czas oczekiwania na początek smarowania panewek.

Pozdrawiam

_________________
Burn In Hell - muzyka 6 garów


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 15, 2008 12:47 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 15, 2007 2:16 pm
Posty: 30
Lokalizacja: Mirowice, MAZOWIECKIE
Zdecydowanie coś nie tak. Jeśli kompresja dobra, olej jest ile trzeba, to na zimnym powinno być 3, nie ważne czy obroty wyższe czy niższe. U mnie spada do 1,5 na wolnych po rozgrzaniu.

_________________
Może kiedyś się tu podpiszę...
No dobra niech będzie
MB W 123 rocznik 1977, prawie taki jak na obrazku...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 15, 2008 7:21 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 12, 2008 5:58 pm
Posty: 317
Lokalizacja: Wrocław&Swojec
Witam was ponwnie. Dzięki wam ocaliłem moje panewki przed dalsza smiercią.

Mój niby znajomy zaufany mechanik okazał sie oszustem. po pierwszej wymianie która byla przy pzrebiegu 290tyś i po przejechaniu 30tyś km (zalecane przez niego) nastąpiła nowa wymiana. Zajechałem dzisiaj do niego... a on mi mówi ze wszystko jest oki! ze niektóre beczki tak mają... ze jest cisnienie 2 a nie 3. Ja powiedziałem mu to to spoko...
ale napisaliscie mi tutaj ruzne zeczy. więc z obawą pojechalem do innego echanika na innej dzielnicy. On jak tylko spuscił olej to zobaczył co tam jest... olej po ok 5 tyś km nie wygląda tak jak po 200tyś ( a ten mój tak własnie wyglądał) a filtr oeju to juz ze starosci przyrdzewiał. Po zmianie filtra i oleju silnik wskakje na 3 przy odpalaniu:). Ale teraz koniec szczescia teraz trzeba zobaczyc wał i panewki... Tu juz koniec wesołosci po zdjeciu pokrywy widac ze te 30tyś km na tym oleju zabrały jej jakies 100tyś a moze i więcej... więc za około 50tyś km szykujemi sie szlif wałka i nowe panewki... Teraz mam mały problem... bo to juz mnie troszke kosztowało... a u tamtego mechanika wymieniałem tez rozrząd. Ale dzięki bogu oazał sie wymieniony.

Dzięki chłopaki dostajecie odemnie pochwały bo gdyby nie wy dalej bym jezdził do tego mechanika i yc moze mój silnik wkoncu my przestał reagowac na pedał gazu...


Temat mi sie zdublował :) troche nizzej jest to samo :) ale juz oki naszczescie :)

_________________
MB W123 84r 280e ASB-> 300TD 5 manual "smoczek"
MB W123 79r 300D ASB Tatowy "żabka"
Plastiki :)
Ford escort 1.8 16V 99r "szlifierka"
Ford escort 1.4 8V 92r szczep 1.8TD 8V 97r "Ważywniak"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt kwie 15, 2008 10:26 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lip 13, 2006 6:46 pm
Posty: 187
Lokalizacja: Lodz
30 tys do wymiany w Beczce?? :o 15 tysia to już maks jak dla mnie (ja zmieniam co 10 tysia). A z tymi panewkami to bym sie nie spieszył jak nic nie słychać i ciśnienie jest już ok. Chyba, że chłopaki mają inne zdanie.

_________________
W zyciu piekne sa tylko chwile...

123 240D Automat '77


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 16, 2008 12:13 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 15, 2007 2:16 pm
Posty: 30
Lokalizacja: Mirowice, MAZOWIECKIE
Dokładnie!! Ja co 10 tysięcy olej i filtr zmieniam obowiązkowo! Ale mam wiekową beczusię i jej się należy. I z tą panewką nie spiesz się, jeśli faktycznie nic nie słychać i jeśli ciśnienie jest w normie to jeździj z "otwartymi uszami" :lol: No chyba że Ci się chce...

A co do zaufanych mechaników... Ja też mam takiego, nie narzekam, ale pilnuję jak złodzieja... Zdażyło się jakimś cudem, że popsuli ten dynks przy zawiasie maski, taką zapadkę czy jak to nazwać. Urwana, wygięta i nie wiadomo jak i co. A wymieniali wahacze górne...
Wymieniali przewody hamulcowe z tyłu, pytam czy odpowietrzone, taaak, jaasne, wsiadam, delikatna próba i co? Nieodpowietrzone.

_________________
Może kiedyś się tu podpiszę...

No dobra niech będzie

MB W 123 rocznik 1977, prawie taki jak na obrazku...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 16, 2008 1:55 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
ziulek pisze:
ja zmieniam co 10 tysia

w pierwszej serii w dieslu jak mnie pamięć nie myli było zmieniać co 5tyś...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 16, 2008 3:07 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 16, 2007 12:13 am
Posty: 239
Lokalizacja: Białystok
Dla wszystkiego zmień teraz olej po 2,5 tys. Może jestem w błędzie, ale zawsze powinno trochę syfu jeszcze wylecieć, a koszta wymiany oliwy nie są na tyle porażające żeby tego nie zrobić.

Pzdr

_________________
W123 280CE '84
Mitsubishi Pajero 3.0V6 '98
Volvo V50 2.0D '07


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 16, 2008 6:37 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Janfocus pisze:
w pierwszej serii w dieslu jak mnie pamięć nie myli było zmieniać co 5tyś...



Kiedy opracowano taki silnik olej był dużo niższej jakości niż dziś.
Spokojnie można 10 tysięcy jeździć.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 16, 2008 10:43 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Cytuj:
Kiedy opracowano taki silnik olej był dużo niższej jakości niż dziś.
Spokojnie można 10 tysięcy jeździć.

Już ja widzę jak każdy zmienia olej na taki z homologacją MB [zlosnik], a poza tym akurat diesle zrzucają tyle sadzy do oleju że on już po 1kkm jest czarny, ja tam zmieniałem olej co 5kkm i naprawdę zlewałem coś co niewiele miało wspólnego z olejem...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 16, 2008 10:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 12, 2008 5:58 pm
Posty: 317
Lokalizacja: Wrocław&Swojec
Panewek nie ruszam jak narazie :) Bo ich nie słychac i Cisnienie jest oki. Nawet powiem zelepiej mi teraz odbja na starcie... Czasami sie pomyle i zaduzo gazu dodam np. na swiatłach to mi koła boksują.(niedobrze dla mostu) a oliwe bede wymienie co 10 tyś a anwet troszku wczesniej. bo patrzac nie patrzac ma juz te 320tyś km.


P.S Co do dzyndzla do otwierania maski to mi to ktos pod Realem urwał razem z gwiazdą (celownikiem). potem jezdziłem z gwoździem. ale teraz mam nowy gril juz z tym wypasem oraz duzą chromowana gwiazda.

Pozdrawiam Dawid

_________________
MB W123 84r 280e ASB-> 300TD 5 manual "smoczek"

MB W123 79r 300D ASB Tatowy "żabka"

Plastiki :)

Ford escort 1.8 16V 99r "szlifierka"

Ford escort 1.4 8V 92r szczep 1.8TD 8V 97r "Ważywniak"


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 17, 2008 7:07 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr lut 13, 2008 5:21 pm
Posty: 70
Lokalizacja: Władysławowo
Ja wiem kto Tobie go urwał... Ten Darek co otwiera drzwi w realu :D

_________________
...:::MB W123 200D 1977:::...
"Chciałbym żeby Media Markt było dla idiotów......
...... mógłbym sobie coś tam kupić" :D :P


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl