MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 15, 2025 10:40 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: sob lut 16, 2008 2:08 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 05, 2006 6:58 pm
Posty: 102
Lokalizacja: Gdańsk
Witam. POdlaczam sie do wątku i prosze o pare rad/informacji
Jakis czas temu dorwalem "dobry dyfer" cichutki, bez luzow itd. Po przejechaniu ok 500km obluzowaly sie satelity w koszu. Nie wiem jak to jest mozliwe ale stalo sie :/ Mam teraz w sumie 3 mosty, jeden na rozebranie zeby poznac jego budowe [zlosnikz] , drugi jako dawca kosza ( z pokrywkami), i 3 ten ktory sie zmielil (z siegerami). Problem polega na tym ze ktos wczesniej napisal ze byly 2 rodzaje koszow. Czy wiec mozliwa jest zamiana tych koszow - wlozenie kosza z mostu z uszczelniaczmi montowanymi na sruby do mostu z siegerami. Jak po takim zabiegu wyglada sprawa zazebiania sie kola talerzowego z kolem zebatym na walku atakujacym?? Pozostaje takze sprawa odpowiedniego napięcia łożysk stozkowych, poprzez podkladni dystansowe, ktore z kolei wplywaja wlasnie na zazebienie....

Jesli ktoś przeprowadzał taką operację to proszę o rady [wstyd]

Jak juz bede mial dzialajacy zlozony most chcialbym tez zajac sie polosiami, i zamontowac od razu caly komplet tak zeby o nim zapomniec. Mam w pownicy pare kompletow polosi, kazda niby byla dobra, ale po jej zalozeniu okazywalo sie ze i tak stuka i tak....Jakie jest rozsadne rozwiazanie tego problemu?? Zamienniki, regeneracja ?? Jakiego rzędu są to koszty?

_________________
MB W123 300D Automatic '82 "Pieszczoch"
WSK 125 B3 '73
Gaz 24 Wołga '72 "Lady Black"
VW Golf II 1.6D '89 "Nieoszlifowany Diament"


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 16, 2008 4:52 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
dobrzan pisze:
Standard... nieruszana polos jest zdradliwa jak cholera bo wlasnie w reku jest ciasna i super a po wlozeniu okazuje sie ze moze byc szrotem...


Trzebaby byc chyba Herkulesem, aby sprawdzic polos w reku [zlosnik] Hruscik ma racje, czesto winna jest piasta, ale wtedy najczesciej puka przy manewrowaniu, a nie jezdzie ze stala predkoscia.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 18, 2008 1:29 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 09, 2006 6:29 pm
Posty: 121
Lokalizacja: Białystok
Kosze w zaleznosci od obudow nie sa wymienne, musza byc tego samego typu. Do kosza przykrecasz kolo talerzowe i wkladasz tak samo jak bylo z tymi samymi podkadkami regulacyjnymi i w godzine masz lux dyfer (przynajmniej u mnie tak wyszło), chociaz moze wymagac dodatkowej regulacji.
PS. Instrukcje kłamią ze to element nienaprawialny, poprostu brak fachowców, przekładnia jak kazda inna :)

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy.
84r. W123 230e +lpg
76r. W123 240D
GAZ-67B
59r. Jawa 250 typ 353


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 18, 2008 11:37 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 25, 2006 11:10 am
Posty: 215
Lokalizacja: Łódź
Witam ja mam do czynienia z regenerowanymi półosiami. Handluja nimi na najbardziej znanym szrocie z beczkami w Łodzi.
2 lata temu taka półoś kosztowała coś koło 180 pln, a regeneracja to wymiana osłon gumowych oraz kulek w środku, byłem nawet u gościa w warsztacie, gdzie ta regeneracja sie odbywa i sterta złomu robiła wrażenie. Pokazał mi tez jak on sprawdza półoś i przyznam racje że nie do sie kupić dobrej używanej półosi. Jeżeli chcesz to mam w garażu 4 półosie które do końca jężdzily albo mogę pomóc Ci w kupieniu tych regenerowanych. 4 lata temu kupiłem 2 takie po regeneracji i powiem że dobrze sie spisywały. Teraz znowu jedna półos sie odzywa i tez załoze te regenerowane.

PS było już o tym..... :evil:

_________________
Trzech braci 2 kombi, już bez beczki ehhhh....
S124 E300D
S124 300E 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 18, 2008 12:02 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
SKOWRON pisze:
może to głupie ale podniosłem samochód, wlazłem do kanału i lekko kręcąc kołem nagrałem filmik z niepokojącym mnie dzwiękiem. Jak ktoś ma ochotę obejrzeć/posłuchać i pomóc mi to mogę podesłać film na maila (waży ok.14Mb) Styukanie zdecydowanie dochodzi z przegubu od strony dyfra.

Jesli jeszcze nie wymieniłes pół osi to moge cos doradzić bo miałem identyczny objaw , u mnie stukanie narastało wraz ze wzrostem prędkości czy odpuszcaniem pedału gazu, rozwiazałęm to tak ze po zdjeciu osłony gumowej nie było wogóle smaru czy oleju jednym słowem była susza wiec wcisnąłem tyle smaru (towotu) ile sie dało i problem znikł.

Pozdro

_________________
W 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lut 18, 2008 1:36 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 01, 2004 11:14 am
Posty: 347
Lokalizacja: Wrocław
Potwierdzam, mialem podobny problem z suchym przegubem. Strzelal jakby ktos mlotkiem walil w most. Po zalaniu olejem wszystko wrocilo do normy.

_________________
Pozdrawiam Szeryfisch
124 E300D i 190 D


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 23, 2008 4:34 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr wrz 12, 2007 12:21 pm
Posty: 1031
Lokalizacja: texaS
to takie leczenie u mnie zastosowali ze sworzniem... nowy po wymianie trzeszczał jak posrany!!!!
kumpel mechanik wziął strzykawkę coś tam gdzieś w ten sworzeń wstrzyknał i zapomniałem że mam sworzeń w aucie :)
czasem troche smatu pomaga :)

_________________
kaszanka polskim kawiorem!!!
---------------------------------------------------------
S210 E290 TDT 97
W124 E250D 93
W124 230E 85 LPG ex
W201 200E 85 LPG ex
W123 200D 79 ex


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 23, 2008 10:15 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2001 2:00 am
Posty: 2387
Lokalizacja: Stargard
ja miałem to samo w coupe pukanie narastało ze wzrostem prędkości przy ruszaniu czasami mocniej strzeliło.
Przyczyna wywalony przegub przy moście... nie wiem jak to jest w 123 ale do 124 kupiłem używkę za 100 i po wymianie jest cisza i spokój.
Przegub teoretycznie jest rozbieralny tylko czy jest sens bawić sie w takie sprawy ?
Pozdrawiam

_________________
w124 230 CE '89r Przyrósł do mnie i nie chce się odczepić ;P
300c 5.7 hemi 2004 (tak znowu to zrobiłem ... prawie jak Kijek)
i jeszcze ze 2 inne na F i na... VW :P
ex 126 280se Kijek
ex 115 220d


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lut 23, 2008 11:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 09, 2006 6:29 pm
Posty: 121
Lokalizacja: Białystok
przegub przy moscie rozbieralny ? ten gumowy ? nowy oryginal wstawilem od 124 do beczki placilem ok 150 zl

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy.

84r. W123 230e +lpg

76r. W123 240D

GAZ-67B

59r. Jawa 250 typ 353


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 03, 2008 2:56 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Witajcie!
Odświerzam temat bo i mnie naszła chęć rozprawienia się totalnego z półosiami, po tym jak w drodze do Zakopca i cały powórt jedna z nich przekrzykiwała mi radio i pasażerów. Oględziny w warsztacie wskazują na brak luzów osiowych przegubów w obydwu półosiach, przeguby są całe (jeszcze).
Plan nr 1 to wymiana na używki z nowymi manszetami. Z 9 półosiek znalezionych w piwnicy 2 nawet rokują nadzije tj brak wyczuwalnych luzów poprzecznych przegubów i swobodna praca wzdłuż, nie mniej boje się że znów posłuży to 2 lata i coś padnie.
Plan nr 2 szukać zamienników, regeneratów itp i tu byłbym wdzięczny za namiary (w okolicy i Warszawie) bo przyznam się że nic nie znam.
Ktoś ma jakieś inne propozycje? ASO odpada - ca2000 zł półoś w stanie surowym tzn bez manszet a samych przegubów nie ma [szalone]

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: śr cze 04, 2008 8:21 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
MAD_ADAS pisze:
przegub przy moscie rozbieralny ?

http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/1212560364_1.jpg
Półoś jest prętem zakończonym wielowypustami z obu stron
Maniek pisze:
Ktoś ma jakieś inne propozycje?

Załaduj smar pod osłony i pokręć się autem po mieście niech się rozprowadzi później sięweźmiesz za wymianę ;)
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 26 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl