MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 13, 2025 11:24 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt lip 01, 2008 9:53 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Od kilku dni słychac dziwne stuki czy może terkotanie z okolicy 3 lub 4 cylindra.
Wcześniej dało się to zauważyć podczas ruszania z dużym obciążeniem ale tylko na pb.
Teraz wygląda to tak:
Moc, odpalenie zużycie paliwa , wszystko w normie.
W zakresie około 2 do 3 tysiące obr.stuka w głowicy , ale tylko wtedy , poniżej i powyżej nie.Jest to taki sam dzwięk jaki powstaje przy uderzeniu kowadełka w krzywkę,przy ustawianiu luzów, twardy metal o twardy.

Co to może być? Dodam,że wszystko ustawione i wymienione tak jak ma być, luzy wyregulowane.

Niektóre kowadełka można poruszyć w przód i tył inne nie, nie wiem czy to może miec związek.
Jeden zawór specjalnie na moment ustawiłem na za duży luz , wtedy "cyka" dzwięk taki.
Ale stuka mimo tego.

Spotkał się ktoś z tym, co trzeba wymienić, mam dwa takie silniki mogę przekładać co tylko chcę :)

Jeszcze jedno czy wtrysk może tak stukać?

Wcześniej objaw występował tak jak napisałem tylko na pb i tylko przy ruszaniu.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 02, 2008 10:01 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
THC pisze:
czy wtrysk może tak stukać?

może szczególnie jak jest mechaniczny
skoro możesz podmienić to podmień 3, a później 4 wtrysk i sprawdź co się będzie działo ( bo to nie problem podmienić wtrydki w benie ;) )
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 02, 2008 10:32 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Okazało się ,że to panewka ,wskaźnik od oleju zaczął pokazywać mniej niż dotychczas, nawet podczas jazdy, osiąga 3 po 3 tysiacach obrotów.
Raczej przekładał będę cały silnik,
nie chce mi się tego remontować , szlif i robota pewnie tysiąc jak nie więcej.

Z drugiej strony kompresję ma po 12 i poł na jednym 13, oleju nie bierze, głowica w grudniu robiona.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 02, 2008 11:47 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt paź 29, 2004 11:44 pm
Posty: 653
Lokalizacja: Kielce
THC pisze:
czy wtrysk może tak stukać?

Myślę, że w przypadku układu K, KE-jetronic wtrysk nie powinien stukać.
Podczas pracy silnika paliwo z wtryskiwacza jest podawane ciągle.

_________________
MB - mój drugi dom


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 02, 2008 12:32 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 31, 2006 1:49 pm
Posty: 703
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Witam
Miałem to samo w qp 230E
Przejechalem na takim silniku ok 3000 km
Po rozebraniu panewka była w 4 częściach
Dźwięk było słychac tylko ok 3000 obrotów.

_________________
Polski Fiat 126p "Maluszek"
Mercedes - Benz C123 230 CE "Żaba"
Mercedes - Benz S123 300 TDT "Mysza"
Mercedes - Benz K123 250 Krankenwagen BINZ
Mercedes - Benz W123 300 D "TAXI"


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 02, 2008 2:03 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
vpiqs pisze:
Witam
Miałem to samo w qp 230E
Przejechalem na takim silniku ok 3000 km
Po rozebraniu panewka była w 4 częściach
Dźwięk było słychac tylko ok 3000 obrotów.



Coś mi typ wkręcił,że to panewka korbowodowa, i żeby nie jeździć bo zowalizuje powierzchnię, jakoś tak, ale zrozumiałem o czym on mówi.
Pomyślałem,żeby wymienić tylko panewkę, kiedyś w M-102920 mogłem to zrobić przy zatarciu, bez szlifu.
Tu mechanicy twierdza, że jest już obrócona zazwyczaj i trzeba robić szlif.

Nie wiem czy jest sens , zlokalizować od dołu która padła, i zakładać używaną z innego silnika, ale jakoś watpię w powodzenie tego typu zabiegu.
Chyba, że kupiłbym nowa panewkę .
Czy jeśli powierzchnia pracy panewki na wale będzie normalne, nie porysowana i nie fioletowa to czy można zakładać panewkę bez szlifu, czy trzeba szlifować za każdym razem?

I jak kupuje się panewki?Jakieś numery czy jak.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl