MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 13, 2025 11:28 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt lip 01, 2008 2:55 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Witam

Otóż w beczce siostry sprzęgło jest już strasznie liche, tarcza chyba cienka jak papier zbiera przy samej górze pedału, do tego ma tendencję do szarpania i wypadałoby
wymienić. Nowe sprzęgło kosztuje masę kasy, a ja wpadłem na pewien "pomysł".

Otóż kilka lat temu podczas remontu naszego OM615 wymieniano również sprzęgło. Od tamtej chwili nie wiem czy auto zrobiło chociaż 100kkm zanim wsadziliśmy
Hadwisiowe OM616 zatem sprzęgło powinno być w stanie wyśmienitym. Literatura, którą posiadam podaje iż okładzina ścierna mieć winna 3,5-3,8mm, moje okładziny mają
około 3,6 może nawet 3,7mm.
Wynikałoby z tego, że jest jak nowa, tak też w sumie wygląda.
Zatem zamieszczam jeszcze kilka zdjęć i poddaję całość waszej ocenie, czy warto to wykorzystać i wsadzić do OM616 siostrowego ? Ja się nie znam na tyle na mechanice,
a wolałbym oszczędzić sobie zbędnej roboty :-D

P.S.
Sorki za XXL fotki [szalone]

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 01, 2008 3:05 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 14, 2006 8:30 pm
Posty: 566
Lokalizacja: Oberschlesien
Po moich ostatnich bojach ze sprzęgłem ( 4 razy sprzęgło na wierzchu :o ) dowiedziałem się jednego.

- Co nowe łożysko to nowe i nie ma tu kompromisów
- Grubość okładzin to nie wszystko. Sprawdz sprężyny , i wianuszek

Ogólnie jeżeli nie ma luzów na sprężynach i docisku , to wrzuć starą tarczę i docisk ale łożysko oporowe nowe.

I pamiętaj wymiana sprzęgła kosztuje zazwyczaj tyle co komplet nowego sprzęgła [zlosnik]

_________________
C140 5.0

Ex - S123 200D W124 E200T W126 560SEC ,W123 240D ,W124 230CE ,W124 300D , W123 200D u.v.a. :)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 01, 2008 3:12 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Ja tam sobie sam wymienię, pytanie tylko czy warto to wsadzać ;)

Łożysko jest chyba dobre, ale faktycznie prewencyjnie chyba dobrze wymienić...


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 01, 2008 7:16 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn sie 14, 2006 8:30 pm
Posty: 566
Lokalizacja: Oberschlesien
Jeżeli masz wątpliwości co do grubości tarczy , to znam zakład w Zabrzu który za 40 zł obije Ci ją od nowa .
Sam taką miałem poprzednio i zajechałem wszystko a tarcza została [zlosnik]

_________________
C140 5.0

Ex - S123 200D W124 E200T W126 560SEC ,W123 240D ,W124 230CE ,W124 300D , W123 200D u.v.a. :)


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 01, 2008 9:00 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Tarcza jest okej, sprężynki wypasik :)

Dobra, skrzynia wywalona(uff, sam sobie bez zlania oleju dałem radę) i faktycznie tarcza była już słaba, jednak jest troszkę inny docisk, z takim pierścieniem wewnątrz, co o tym myślicie ?? Ogólnie jest dobry, nie ma pęknięć, luzów. Może lepiej byłoby wsadzić nową tarczę i ten stary docisk ??
Łożysko wprawdzie kręci się leciutko, niby nie szumi, ale jeśli nie będzie drogie to kupię nowe.

Obrazek

Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 03, 2008 9:43 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
Jeżeli tarcza ma grubość powyżej wysokości nitów i się nie ślizga, a także jeżeli sprężyny sprzęgła przeciążeniowego są ok, to jest jeszcze ok.
Wyjęty docisk z pierścieniem jest słaby z uwagi na nierówności powierzchni (wygląda jak stara tarcza hamulcowa) [zlosnik] powierzchnia przylegania na nim jest większa ale dopiero po zjechaniu (ułożeniu się) tarczy sprzęgła [szalone] a to już jest problem. Docisk u góry postu sprawdź czy nie jest pęknięte "słoneczko" (od środka) i czy za mocno nie są wytarte łapki przez łożysko oporowe. jeśli nie to możesz go zespolić z tarczą i zapakować do auta ;) a to, że sprzęgło bierze u góry to dobry objąw znaczy jeszcze tarcza jest [zlosnik] skok jałowy pedału sprzęgła powinien wynosić coś ok....? ale tego nie pamiętam w MB [szalone].
To że szarpie przy ruszaniu nie koniecznie może być tarczą sprzęgła
(uszkodzenia) może być również trafione sprzęgło elastyczne wału i/lub pazur skrzyni biegów (ciekawe czy go sprawdziłeś jak wyjąłeś skrzynie) czy nie ma luzów (szarpni go na wielowypuście) [zlosnik]
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 03, 2008 9:50 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
Już wczoraj wciepałem całość, po wielu dyskusjach jednak wsadziłem stary docisk z pierścieniem i nową tarczę i powiem, że jest git. Sprzęgło przy ruszaniu przestało szarpać, więc to było jednak to ;) Teraz łapie jak w drugiej beczce, we większym zakresie skoku pedału :) Wysprzęgla znacznie lepiej niż stare, gdyby jeszcze zrobić w skrzynce synchronizatory to by było jak nowe chyba [zlosnik]


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl