MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 13, 2025 11:26 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr lip 23, 2008 12:13 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 27, 2008 8:22 pm
Posty: 15
Lokalizacja: Zielona Góra/Krobia
Witam
panowie potrzebuje pomocy! Nie wiem za bardzo o co chodzi centralny zamek nie zamyka sie na wyłączonym silnika ale w momencie kiedy silnik jest właczony to bez problemu po wduszeniu rygla drzwi kierowcy zamyka się cały komplet drzwi!!!! w momencie kiedy otwieram autko kluczykiem nie otwierają się drzwi ale wystarczy że odpalę silnik już wszystkie rygle wyskakują
czy mial ktoś coś podobnego???????

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 23, 2008 12:18 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 29, 2008 8:00 pm
Posty: 194
Lokalizacja: Trojmiasto
Witam,

Owszem problem jest mi doskonale znany ; )

Jest to nieszczelnosc ukladu prozniowego (czy jak on tam sie zwie), wlaczony silnik dopompowywuje i mimo strat otwiera i zamyka dzwi. Ale na wylaczonym ulatuje i jest za slabe.

U mnie problem powstal na silowniku od bagaznika (pekla guma i puszczal cisnienie)

_________________
W123 i W140 :) prawdziwe Mercedesy

W123 81` 280E manual 185hp
200SX 94` S14 SR20DET 250hp


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 23, 2008 9:54 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
Dodam jeszcze, że jeśli masz automatyczną skrzynię i w czasie jazdy zamkniesz taki nieszczelny centralny (tzn. powietrze będzie do niego wchodzić) to będziesz miał problem ze zmianą biegów - będą się zmieniać zauważalnie później.

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 26, 2008 11:41 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 25, 2005 9:46 am
Posty: 134
Lokalizacja: Płock
Witaj,
Oczywiście jak przypuszczam większość z nas borykała się z tym problemem co Ty.
Na początek proponuję sprawdzić coś co przypomina trójniki tuż przy ścianie grodziowej pod pokrywą silnika (sprawdź czy nie ma tam nieszczelności), jeśli będzie ok sprawdzaj dalej coś co przypomina mały filterek paliwa (jak dobrze pamiętam to koloru biało-żółtego (wyciągnij to tylko pamiętaj jak jest zamontowane i sprawdź- najlepiej wciągając przez to powietrze lub dmuchając czy nie jest uszkodzone powinno puszczać powietrze w jedną stronę). Jeśli to będzie wszystko ok proponuję sprawdzić same siłowniki.
Ja u siebie miałem uszkodzone właśnie tefilterki i siłowniki w drzwiach.
Do demontażu siłownika w drzwiach musisz zdjąć niestety tapicerkę.
Oczywiście nie musisz rozbierać siłownika żeby go sprawdzić, najlepiej jak go zdemontujesz i sprawdzisz chyba wiesz jak...:)
Ja u siebie sprawne siłowniki przełożyłem do przednich drzwi a te niesprawne zostawiłem w drzwiach z tyłu (zatykając przewody podciśnieniowe).
Pamiętaj żeby sprawdzić wszystkie siłowniki (kufer i wlew paliwa też ale proponuje to zrobić na końcu).
Mam nadzieję że z tym opisem uda ci się ożywić twój centralny.
Powodzenia <br>Dodano po 26 sekundach.:<br> Witaj,
Oczywiście jak przypuszczam większość z nas borykała się z tym problemem co Ty.
Na początek proponuję sprawdzić coś co przypomina trójniki tuż przy ścianie grodziowej pod pokrywą silnika (sprawdź czy nie ma tam nieszczelności), jeśli będzie ok sprawdzaj dalej coś co przypomina mały filterek paliwa (jak dobrze pamiętam to koloru biało-żółtego (wyciągnij to tylko pamiętaj jak jest zamontowane i sprawdź- najlepiej wciągając przez to powietrze lub dmuchając czy nie jest uszkodzone powinno puszczać powietrze w jedną stronę). Jeśli to będzie wszystko ok proponuję sprawdzić same siłowniki.
Ja u siebie miałem uszkodzone właśnie te filterki i siłowniki w drzwiach.
Do demontażu siłownika w drzwiach musisz zdjąć niestety tapicerkę.
Oczywiście nie musisz rozbierać siłownika żeby go sprawdzić, najlepiej jak go zdemontujesz i sprawdzisz chyba wiesz jak...:)
Ja u siebie sprawne siłowniki przełożyłem do przednich drzwi a te niesprawne zostawiłem w drzwiach z tyłu (zatykając przewody podciśnieniowe).
Pamiętaj żeby sprawdzić wszystkie siłowniki (kufer i wlew paliwa też ale proponuje to zrobić na końcu).
Mam nadzieję że z tym opisem uda ci się ożywić twój centralny.
Powodzenia


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 27, 2008 9:39 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 27, 2008 8:22 pm
Posty: 15
Lokalizacja: Zielona Góra/Krobia
dzieki panowie to co na zewnatrz za waszymi radami juz sprawdzilem pozostaly mi teraz siłowniki do sprawdzenia ale to jak bede mial dłuzsza chwilę jeszcze raz dzieki za pomoc [zlosnikz]


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz lip 27, 2008 11:15 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
I.T pisze:
Jest to nieszczelnosc ukladu prozniowego (czy jak on tam sie zwie), wlaczony silnik dopompowywuje i mimo strat otwiera i zamyka dzwi. Ale na wylaczonym ulatuje i jest za slabe.


Jeżeli już chodzi o dokładność, to tam nie ma cisnienia tylko jest podciśnienie, czyli silnik wyciąga powietrze z układu centralnego zamka, a jak jest układ nieszczelny to wciąga lewe powietrze i sa problemy, jeżeli Koledze wcale nie zamyka się po zgaszeniu auta to stawiam na uszkodzenie siłowników i to może nawet więcej niż jednego. <br>Dodano po 3 minutach.:<br>
Mike_THE_GR8 pisze:
Dodam jeszcze, że jeśli masz automatyczną skrzynię i w czasie jazdy zamkniesz taki nieszczelny centralny (tzn. powietrze będzie do niego wchodzić) to będziesz miał problem ze zmianą biegów - będą się zmieniać zauważalnie później.


A mi się wydawało że układ centralnego zamka jest zupełnie oddzielnym układem i nie ma wpływu na nic innego.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 28, 2008 12:00 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
georem pisze:
A mi się wydawało że układ centralnego zamka jest zupełnie oddzielnym układem i nie ma wpływu na nic innego.




Mi wydaje sie zupełnie tak samo.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 28, 2008 12:25 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
georem pisze:
Mike_THE_GR8 pisze:
Dodam jeszcze, że jeśli masz automatyczną skrzynię i w czasie jazdy zamkniesz taki nieszczelny centralny (tzn. powietrze będzie do niego wchodzić) to będziesz miał problem ze zmianą biegów - będą się zmieniać zauważalnie później.


A mi się wydawało że układ centralnego zamka jest zupełnie oddzielnym układem i nie ma wpływu na nic innego.

Hmmm.... czyżby trzecie auto które nie ma zaworu rozdzielającego te dwa układy? W kazdym razie u mnie już w 3 samochodzie centralny ma wpływ na skrzynię (co nie znaczy, że upieram się, że jest to prawidłowa prawidłowość ;) ).

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 28, 2008 12:43 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
U mnie w 230E jest to calkiem osobny układ.
Do skrzyni wychodzi fioletowy przewód wprost z rurek pod kolektorem.
W dieslach byc może jest inaczej.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 28, 2008 12:58 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 13, 2001 2:00 am
Posty: 1561
Lokalizacja: [KR/KWI] Kraków i okolice
THC pisze:
U mnie w 230E jest to calkiem osobny układ.
Do skrzyni wychodzi fioletowy przewód wprost z rurek pod kolektorem.
W dieslach byc może jest inaczej.

Być może to jest powód różnicy, tak czy tak pytający nie podał o jakie dokładnie auto/silnik chodzi, więc pozostaje nam zgadywanie.

_________________
http://pulpecik.pl/" onclick="window.open(this.href);return false; - Co dziś zjesz dobrego?
_________________
Ex MB C123 '80 300CD
Ex MB C124 '87 230CE
FSM 126el '95


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lip 28, 2008 1:47 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Mike_THE_GR8 pisze:
pytający nie podał o jakie dokładnie auto/silnik chodzi, więc pozostaje nam zgadywanie.



Podał w innym poście trzysetka z 82 roku limuzyna,
WDB12313010278483

Ja tu nie pomogę ale kiedyś miałem 300d i tam na pokrywie zaworów zaczynała się aparatura od asb własnie z pneumatyką, ale nie wydaje mi się żeby to było sprzężone w jeden układ.

Beczek z uszkodzonym centralnym i asb jeździ dużo
i jeżdżą także nie jest to połączone.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 14 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl