MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 13, 2025 10:14 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn wrz 30, 2002 10:13 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: ndz lip 22, 2001 2:00 am
Posty: 641
Lokalizacja: Warszawa
Hello

mroziu pisze:
Pawełek pisze:
Ale nadal niepokoi mnie fakt, że by obrócić na zimnym silniku muszę przyłożyć niezły moment do wiatraka :o


o co c'mon z tym kręcniem? po co?
Wiadomo, że będzie cięzko chodzić cociażby ze względu na pompe wspomagania (pomijam już opór i ciśnienie silnika).
jak chcecie sprawdzić visco to rozgrzać fure, stanąc z przodu auta i glapić na wentylator czy się załączy i v-ce versa... Przy zimnym powinien jakiś czas chodzić pożniej się odłącza...A jak nie to nie ma visca albo jest przyspawane na stałe.


a/ wisko na stojacym silniku powinno dac sie obrocic reka - ciezko, ale powinno, bez koniecnosci obracania calym silnikiem itp.
b/ wisko jest zalaczone caly czas!!! Tzn. wiatrak sie caly czas obraca (takze na zimnym silniku), tyle ze wolniej. Jedyna mozliwiscia kontroli jest obserwowanie wiska w czaisie rozgrzewania silnika z... lampa stroboskopowa.
c/ uprzedzajac dywagacje dodam, ze wisko nie ma ciaglej regulacji predkosci obrotowej wiatraka, a zaledwie trzy stopniowa (116/123).

_________________
<b><font size=-1 color=yellow>Szymon</font></b>
<font size=-2 color=00BB00>W116 280SE</font>
<font size=-2> http://mb.vsa.com.pl </font>


Na górę
 Tytuł:
Post: pn wrz 30, 2002 3:22 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lip 24, 2002 9:08 am
Posty: 12
Lokalizacja: Świdnica
No cześć!
Właśnie jestem po najnowszych doświadczeniach z chłodzeniem, szit! Wyruszyliśmy se na weeknd do kumpla koło Zielonej Góry. Ok 15 km od startu miałem ponad stówę na wskaźniku temperatury. Zatrzymuję się i co widzę? Że moja prowizorka przestała działać... Znaczy się patent był taki: dwie części słynnego wiska zostały zespolone ze sobą poprzez przewiercenie w trzech miejscach po obwodzie i skręcenie śrubami. Przez środek radiatorka promieniowego na wisku od strony chłodnicy został wyżłobiony gumówką rów mariański szerokości 3 cm i długości średnicy wiska żeby wspawać tam pasek z grubszej blachy. Śruba mocująca wentylator do wałka pompy została zakręcona i zespawana z tą blachą. Wszystko było ok do momentu kiedy się ta blacha nie "odspawała". Podejrzewam, że trochę słabo była przymocowana a obroty silnika zrobiły swoje. No ale już znowu jakoś tam jest zmontowane. Obawiam się tylko, że dodanie następnej blaszki mocująco-usztywniającej spowoduje znaczną zmianę siły odśrodkowej co może mieć wpływ na łożysko wałka pompy... Szit. W takim razie potrzebuję wisko na gwałt. Tanie i dobre. Jakby ktoś z szanownych grupowiczów miał na oku, proszę dać znać. Oryginalny Sachs za tysiaka na razie nie wchodzi w grę. Jest "zbyt oryginalny" :roll: He he.

Pozdrawiam

_________________
"Einmal Mercedes, immer Mercedes!" [przysłowie staropolskie]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt paź 01, 2002 5:34 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
MacKuz pisze:
No z chłodzeniem reaktora cos mam pokopane bo zachowuje się dziwnie, mam bardzo wysokie wahania temperatury w czasie jazdy od 80 do natępnej kreski nawet troszke ponad a potem znowu do 80.

Nie za bardzo wiem co sie dzieje ale stawiam na uszkodzone visco :(


Hmmm... Ja u siebie mogę mieć to samo, ale na razie się nie poddałem. Niedługo po zakupie W124 250D bydle mi sie zagrzało - wpadłem ze 120km/h w korek.
Pierwsze co zrobiłem, to wypłukałem chłodnice, tzn listki - była tak kupa syfu. Po drodze do Kutna stanąłem w korku w Ożarowie i temp znowu podskoczyła. W Kutnie wyprostowałem pogniecione listki chłodnicy - akurat były pogiete na wysokości sprzęgła Visco, więć wnioskuję, że to mogłobyc powodem.
Objawy jakby ustały, tzn. w newralgicznych momentach temp skakała do 100oC, po czym opadała, więc chyba Visco jednak zadziałało.
W zeszłym tyg. wymieniłem płyn, bo okazało się, że jakiś debil lał po prostu wodę, a zima idzie.
Visco do 124-ki kosztuje ca. 600zł, ale trzeba pokombinowac. Generalnie wiatrak obraca się z prędkościa 1000obr/min niezależnie od prędkości obrotowej silnika. Po załączeniu Visco powoduje wzrost obrotów do nie więcej jak 3300obr/min. Wzrokowo jest to ciężko sprawdzić, ręką również. Chyba strobo jest najlepszym wyjsciem.

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 07, 2002 3:09 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lip 24, 2002 9:08 am
Posty: 12
Lokalizacja: Świdnica
Hej, hej, hej!

Namierzyłem gościa, który ma visco, ale do modelu z silnikiem 280. Czy możecie mi, drodzy forumowicze, powiedzieć czy takie sprzęgło nada się do 250-tki? Ale tak na 100%, bo zakupu dokonuję przez osobę trzecią i szkoda by było się wpakować na minę...

Bardzo proszę o szybką reakcję.

Pozdrawiam

ps. Czy ma ktoś jakiś elektroniczny katalog części do W123 250?

_________________
"Einmal Mercedes, immer Mercedes!" [przysłowie staropolskie]


Na górę
 Tytuł: W124 i VISCO ??
Post: ndz sie 03, 2008 12:19 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 21, 2002 1:10 pm
Posty: 146
Lokalizacja: Toruń
Witam

W moim mercedesie postanowiłem zrobić porządek z grzaniem się w korkach (200D 88r).
Więc poczytałem forum :) i kupiłem VISCO.
Efekt jest taki iż nie przyglądałem się dokładnie i mam wentylator od benzyny M102 2.3l :o .

Pytanie

czy do Diesli 2000ccm montowano inne typy chłodzenia (NIE MAM KLIMATYZACJI)?

Załączam fotki.
Czy jak dokupię wiatrak to będzie działać? tzn pasować? ( czy np konieczna jest wymiana pompy czy innych elementów??

http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... C06215.jpg
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... C06216.jpg
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... C06218.jpg
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... C06220.jpg
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... C06221.jpg
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... C06222.jpg
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... C06225.jpg

tak wygląda u mnie zamontowane - "ORYGINAŁ"
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... C06226.jpg
A to foto W124 250D mojego ojca - i tam jest normalnie
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... C06224.jpg

_________________
Pozdrowienia
Krzysztof z Torunia

był:Mercedes W124 200D ;-)
jest Dodge Grand Caravan


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl