MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 13, 2025 10:14 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: sob sie 02, 2008 11:37 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
THC pisze:
Ja z konieczności "na chwilę" założyłem z tyłu oba zaciski prawe,albo oba lewe, w jednym przewód wchodzi z góry w drugim z dołu.

Działa normalnie , bez żadnych problemów, ale jak znajdę czas to zmienie na odpowiedni.
To raczej nie będzie przyczyną.

u mnie było z objawami jak wyżej - myślałem że dostanę bzika od dochodzenia przyczyn , nie mogłem za chiny odpowietrzyć , szło strasznie słabe ciśnienie ..jeśli ma tak założone jak pisałem - to na bank pomoże ...układ hamulcowy jest prosty w starych MB jak drut - jeśli nie pompa i przewody nie pozaginane to nic innego

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 02, 2008 12:03 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Witam Wszystkich. W technice cudów nie ma - każdy skutek ma swoją przyczynę, choć czasem jej znalezienie - to problem. Koledzy z Forum próbują zgadywać, co poszło nie tak, ale nikt nie widział Twojego auta. Rozmowa telefoniczna była by łatwiejsza i szybsza, ale nie odpowiadasz na PW. No ale spróbujmy szukać dalej.
1) sprawdż, czy nie są zamienione rurki, dochodzące do pompy
2) trzpień przy serwie musi wrócić do pierwotnego wymiaru ( mogłeś jedynie sprawdzić suwmiarką, czy głębokość mierzona od tylnej płaszczyzny jest taka sama w obu pompach.
3) sprawdż, czy tłoczki się przesuwają, czy któryś nie jest zablokowany
4) odpowietrzanie - myślę, że chyba jednak tu jest przyczyna
- ZAKRęCONE wszystkie odpowietrzniki
- Kołp tylne prawe, na odpowietrznik nałożony klucz oczkowy i wężyk,
zanużony drugim końcem w słoiku z płynem
- zbiorniczek jest pełen
- jedna osoba pompuje kilka razy i przytrzymuje pedał wduszony, nawet, jeśli opór jest nieznaczny
- druga osoba polużnia minimalnie odpowietrznik, a pompujący cały czas trzyma pedał do podłogi - z wężyka wypłynie trochę płynu i dużo powietrza ( bąbelki )
NATYCHMIAST zakręcić odpowietrznik i DOPIERO TERAZ pompujący może zdjąć nogę z hamulca
- Powtórzyć pompowanie i całe odpowietrzanie przy tym samym, prawym kole z tyłu np. 3 x i przejść do koła tylnego lewego. Robić dokładnie to samo. Przed zdjęciem nogi z hamulca odpowietrznik musi być zakręcony.
- Tak samo robimy koło przednie prawe i na koniec lewe.
- Pedał powinien być już wyczuwalny ( opór ).
- Jak układ był dobrze napowietrzony, to musimy odpowietrzanie powtórzyć . Powinno być już dobrze.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 02, 2008 12:15 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
mojojojo13 pisze:
kiedyś jeden majster jeszcze w mojej ex 115 tak zrobił i było identycznie, czyli nie możność odpowietrzenia

Majster powinien wiedzieć, że nawet kaloryfer ma odpowietrznik u góry [szalone]
THC pisze:
Ja z konieczności "na chwilę" założyłem z tyłu oba zaciski prawe

miałem podobnie gdy nie mogłem dostać lewego i działał poprawnie wystarczyło odpowietrzyć przed założenim i po problemie, bo lepiej jeździć na dwóch identycznych niż stać z powodu braku hamulców ;)
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 02, 2008 12:16 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
Jawu pisze:
Witam Wszystkich. W technice cudów nie ma - każdy skutek ma swoją przyczynę, choć czasem jej znalezienie - to problem. Koledzy z Forum próbują zgadywać, co poszło nie tak, ale nikt nie widział Twojego auta. Rozmowa telefoniczna była by łatwiejsza i szybsza, ale nie odpowiadasz na PW. No ale spróbujmy szukać dalej.
1) sprawdż, czy nie są zamienione rurki, dochodzące do pompy
2) trzpień przy serwie musi wrócić do pierwotnego wymiaru ( mogłeś jedynie sprawdzić suwmiarką, czy głębokość mierzona od tylnej płaszczyzny jest taka sama w obu pompach.
3) sprawdż, czy tłoczki się przesuwają, czy któryś nie jest zablokowany
4) odpowietrzanie - myślę, że chyba jednak tu jest przyczyna
- ZAKRęCONE wszystkie odpowietrzniki
- Kołp tylne prawe, na odpowietrznik nałożony klucz oczkowy i wężyk,
zanużony drugim końcem w słoiku z płynem
- zbiorniczek jest pełen
- jedna osoba pompuje kilka razy i przytrzymuje pedał wduszony, nawet, jeśli opór jest nieznaczny
- druga osoba polużnia minimalnie odpowietrznik, a pompujący cały czas trzyma pedał do podłogi - z wężyka wypłynie trochę płynu i dużo powietrza ( bąbelki )
NATYCHMIAST zakręcić odpowietrznik i DOPIERO TERAZ pompujący może zdjąć nogę z hamulca
- Powtórzyć pompowanie i całe odpowietrzanie przy tym samym, prawym kole z tyłu np. 3 x i przejść do koła tylnego lewego. Robić dokładnie to samo. Przed zdjęciem nogi z hamulca odpowietrznik musi być zakręcony.
- Tak samo robimy koło przednie prawe i na koniec lewe.
- Pedał powinien być już wyczuwalny ( opór ).
- Jak układ był dobrze napowietrzony, to musimy odpowietrzanie powtórzyć . Powinno być już dobrze

Witamy i ciebie wśród grupy zgadujących pkt 3 nie ma żadnego znaczenia dla sprawy a co punktu 4 my zgadujący wyszliśmy z założenia że kolega autor wie jak to robić i poszliśmy krok dalej , jeszcze jeśli mogę coś od siebie - nie zawsze trzeba widzieć auto by móc wskazać przypuszalną przyczynę niedomagań.....

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 02, 2008 12:29 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: śr mar 29, 2006 1:56 pm
Posty: 1050
Lokalizacja: Świdnica/Poznań
Witam
A tak przy okazji [zlosnik] może jest to śmieszne ale tak se bzduram czy odpowietrzniki nie są poprzytykane, skoro zbiorniczek pełen, pompa nówencja a płyn słabo biega?
Wykręć odpowietrznik i luknij czy ma przelot pomiędzi otworem przy stożku a wylewowym jeśli jest zasyfiały , to albo wymiana, albo gruba igła i czyszczenie. po odkręceniu odpowietrznika i nie naciskaniu na hamulec grawitacja powinna zrobić swoje i płyn powinien wyciekać kropelkami z odpowietrznika ok 1 kropli na sekundę w przeciwnym razie zatkany przewód hamulcowy.
pozdro

_________________
wojtyla


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sie 03, 2008 11:50 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 09, 2006 6:29 pm
Posty: 121
Lokalizacja: Białystok
Oj wstyd sie przynac ale zalozylem na odwrot zaciski, tak to jest jak sie zaduzo rozkreci i miesiacami nie sklada :) niby blachy powod a nie zwrocilem na to uwagi dopiero po przeczytaniu o tym na forum cos mnie tknelo zeby sprawdzic :), wielkie dzieki za pomoc

_________________
Bez gwiazdy nie ma jazdy.
84r. W123 230e +lpg
76r. W123 240D
GAZ-67B
59r. Jawa 250 typ 353


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 06, 2008 6:11 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
hehe - miałem rację :P:P...

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 06, 2008 7:06 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
czyli dwa odwrócone zaciski uniemożliwią odpowietrzenie układu.
u mnie jest jeden i może stąd problemy z odpowietrzeniem tak jak pisałem.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 06, 2008 7:22 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
THC pisze:
czyli dwa odwrócone zaciski uniemożliwią odpowietrzenie układu.
u mnie jest jeden i może stąd problemy z odpowietrzeniem tak jak pisałem.

a mi się wydaje że nie masz tego jednego odpowietrzonego

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 06, 2008 8:14 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
mojojojo13 pisze:
THC pisze:
czyli dwa odwrócone zaciski uniemożliwią odpowietrzenie układu.
u mnie jest jeden i może stąd problemy z odpowietrzeniem tak jak pisałem.

a mi się wydaje że nie masz tego jednego odpowietrzonego



Byłem niedawno sprawdzić zawieszenie i hamulce , nie wiem w jakich jednostkach, ale blisko sto na przód i tył.
Wcześniej odpowietrzył facet na stacji diagnostycznej i się zmęczył przy tym.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 06, 2008 8:21 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
kurcze - widać jeden odpowietrznik działająco prawidłowo załatwia sprawę chociaż to trochę wbrew logice z racji odległości...

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sie 06, 2008 10:09 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Ogólnie facetowi zeszła godzina z przetłaczaniem płynu tam i z powrotem przez cały układ, a właściwie tylko przez ten jeden zacisk.
Widac można odpowietrzyć nawet oba,ale zejdzie więcej czasu.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 07, 2008 12:46 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
THC pisze:
Ogólnie facetowi zeszła godzina z przetłaczaniem płynu tam i z powrotem przez cały układ, a właściwie tylko przez ten jeden zacisk.
Widac można odpowietrzyć nawet oba,ale zejdzie więcej czasu.

ja powtórze to co widziałem i dodam przykład kolegi , nie da się 2 :P...może jeden ale 2 się nie da...

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 28 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl