MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 13, 2025 10:39 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob sie 09, 2008 10:24 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 30, 2007 9:26 am
Posty: 174
Lokalizacja: Łańcut, podkarpackie
Witam wczoraj skończyłem składać komorę silnika po malowaniu w swojej beczy i nastąpiła chwila odpału, cóż zapalił po kilku obrotach na benzynie ładnie chodził ale po chwili zaczął szatkować i zgasł, zagrzałem go na PB i spróbowałem przełączyć na LPG cóż na gazie nie daje rady ;(, gaśnie od razu i tak jak by chodził na 4 cylindry. A teraz pytania : 1. czy układ lpg zapowietrza się ? 2. czy ta małą przepustnica w gaźniku ma się otwierać do końca czy tylko lekko uchylać aby podać powietrze do gaźnika.
Ogólnie proszę o jakieś cenne rady które by mi pomogły w okiełznaniu mojego gaźnika ;)
poniżej foto poglądowe mojego gazu
http://www.w114-115.org.pl/forum/img01/ ... 45_gaz.jpg
pozdrawiam

_________________
ex.M 123 250 '77 637 Saharagelb AUTOMATIC
ex.M 102 200 '83 737 Classicweiß AUTOMATIC
M 102 230 CE '82 172 Anthrazitgrau AUTOMATIC

SAMURAI 1.3 & Saab 900


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 09, 2008 12:09 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Też mam 250/LPG. Moja rada: 1-zatankować gaz do pełna - zobaczyć ile wejdzie, 2) - wymienić filtr gazu . W moim, na początku gaz się skończył, a powinno być jeszcze ok 30 litrów. Po wymianie filtra za 5,- już było dobrze. Zawsze jest wskazana regulacja gazu, ale przedtem - instalacja zapłonowa musi być super. O gażniku 4a1 nie czuję się na siłach, żeby doradzać innym.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sie 09, 2008 3:45 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Na tej stronie w zakładce vergaser 4a1 jest wszystko o tym gaźniku, ale niestety po niemiecku.

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 11, 2008 11:52 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Na temat gażnika Solex 4a1 dużo pisał na forum Kolega Drwalu. Przeczytałem chyba większość jego postów i wynika z nich, że on ten gażnik opanowł. Warto poczytać. :o


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 11, 2008 3:51 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
A może skoro chodzi nie na wszystkie gary, wina lezy po stronie układu zapłonowego, bo jeżeli wina jest po stronie gaźnika, to nie chodziłby na Pb, ale na gazie bez problemów. Układ LPG sie nie zapowietrza, zapowietrzyc się może układ chłodzenia i w parowniku nie bedzie obiegu wody, ale to widac, bo odrazu pokryje się lodem.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 11, 2008 8:47 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 30, 2007 9:26 am
Posty: 174
Lokalizacja: Łańcut, podkarpackie
witam będę próbował szukać właśnie od strony zapłonu jeżeli to nic nie da będziemy szukać dalej pozdrawiam i dziękuje za wszystkie rady

_________________
ex.M 123 250 '77 637 Saharagelb AUTOMATIC
ex.M 102 200 '83 737 Classicweiß AUTOMATIC
M 102 230 CE '82 172 Anthrazitgrau AUTOMATIC

SAMURAI 1.3 & Saab 900


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 12, 2008 10:25 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
też bym nie dotykał gaźnika skoro chodzi na benie, i tez stawiam na zapłon, proponuję obejżeć fajki, czy nie mają przebić -w końcu gaz ma większą rezystancję...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl