MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 10, 2025 10:36 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob paź 25, 2008 8:15 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
Witajcie!

Otóż po nieco ponad roku użytkowania mojej beczki, przejechaniu około 30 tysięcy kilometrów, stwierdzam, ze czas tego co siedzi mi pod maską się skończył. W chwili zakupu zdawałem sobie sprawe z dość dużego przebiegu silnika i spodziewałem się,ze będę musiał staczyć walke z ... no własnie, z czym? Jestem rozdarty pomiędzy dwiema opcjami - remont, albo wymiana na silnik z mniejszym przebiegiem ,pewnie takim montowanym juz w innych modelach MB ( W201,W124),również z oznaczeniem M102. Generalnie cały osprzęt mojego silnika spisuje się bez zarzutu: wtrysk, pompa wspomagania, alternator - wszystko cacy. Natomiast ilośc spalanego oleju, terkocząca głowica, ilośc oleju zbierającego się w obudowie filtra powietrza, nijak dająca się uszczelnić pokrywa dekla sa objawami, które planuje załatwić wymianą silnika.

Brakuje mi wiedzy na temat wymiennosci osprzętu pomiędzy generacjami M102. Planowałem kupić sam "słupek", czyli trzon silnika bez osprzętu i zainstalować ten osprzęt, który spisuje się nadwyraz dobrze u mnie. Z racji braku wiedzy zapytam,czy:

1. Czy kolektor z wtryskiem K-Jet będzie pasował do głowicy z pierwotnie zamontowanym KE-Jet ?
2. Czy Kolektor wydechowy będzie pasował do głowicy z nowszego M102?
3. Czy "beczkowa" pompa wspomagania znajdzie sobie miejsce w bloku M102 z W124/ W201
4. Czy koła wieloklinowe da się bezproblemowo zastąpić kołami pasków klinowych?
5. Co z łapami silnika?
6. Czy mocowanie filtra oleju da się zamienić na beczkową puszkę z fitrem?
7. Co z aparatem zapłonowym i całą resztą zapłonu?
8. Czy są jakieś udokumentowane przeszkody, które moga mi pokrzyżować moj plan ?
9. Czy fakt wystepowania hydrokasowaczy luzów zaworowych zmienia w silniku M102 coś jeszcze?

Przepraszam,ze się tak rozpisałem,ale jesli ktoś cierpliwy dobrnie do końca tego potoku pytań,to będe wdzieczny za jakąkolwiek podpowiedź i skierowanie mnie na właściwą drogę.

Pozdrawiam!

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 25, 2008 8:32 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
1.tak
2.tak
3.tak
4.po co?
5.pasuja
6.nie ma po co
7.nic
8.nie
9.nic

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 26, 2008 11:17 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
lubie takie konkrety!

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 49 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl