MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 10, 2025 7:56 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn lis 10, 2008 11:16 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Kolejne pytanie.
W grudniu zeszłego roku wymieniałem wspornik drażka kierowniczego
i od samego początku miał on lekki luz. Tzn. przy szybkich ruchach kierownicy,
lub ruchach jednym kołem widać było, że nie trzyma on własnej osi, tylko ma lekki odchyły,
przez co samo ramie wspornika lekko podnosi sie i opada.
Czy to możliwe, że po zamontowaniu zestawu naprawczego posiadał on luzy?
Czy może zbyt słąbo go skręciłem (dziś sprawdzałem jest świetnie skręcony (nakrętka 24))
Czy jest jkaiś knif przy montowaniu zestawu naprawczego?

Czy te lekkie luzy względem osi, około 2 mm kwalifikują wspornik do wymiany?

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 11, 2008 5:27 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
w mojej ex bekolocie po wymianie nie miał żadnego luzu osiowego, z resztą sama konstrukcja przy mocnym dokręceniu to wyklucza... proponuje dokręcić...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 11, 2008 5:52 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Janfocus pisze:
, z resztą sama konstrukcja przy mocnym dokręceniu to wyklucza... proponuje dokręcić...



Nie prawda. W rurę wspornika od dołu i od góry wbija sie gumowe tuleje, na nie nakłada się metalowe podkładki zachodzące na bok , podkładki i wtedy wbija sie śrubę na wylot po czym przykręca ją nakrętką.
Bardzo silne dokręcenie wciśnie we wspornik te gumowe tuleje w kształcie grzybka.Luz osiowy pozostanie tuleje ulegną zniszczeniu.
Ja kupiłem komplet , wymieniłem to na jesieni i zajęło mi to bardzo mało czaso, właściwie bez użycia siły. Co sie okazało po pół roku pojawił się luz na tym elemencie, który mógłbyc od momentu montażu.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 11, 2008 5:58 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
no tak nie przyszło mi do głowy że można tak mocno dokręcić tę śrubę aby zniszczyć tulejki... [zlosnik]

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 11, 2008 6:33 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Janfocus pisze:
no tak nie przyszło mi do głowy że można tak mocno dokręcić tę śrubę aby zniszczyć tulejki... [zlosnik]



Jak coś robić to porządnie 8) 8) 8) 8)


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl