MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 10, 2025 7:56 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: CE
Post: czw lis 13, 2008 6:56 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:51 am
Posty: 277
Lokalizacja: Warsiawa
Czy ten hak:

http://www.allegro.pl/item479250507_hak ... tanio.html

będzie pasował do coupety?
Po tym jak stojąć spokojnie na światłach dostałem strzała w tylni zderzak..., postanowiłem że sprawcy też muszą mieć co robić w nadwoziu.

_________________
C123 280CE


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 13, 2008 7:09 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: sob lis 20, 2004 6:02 pm
Posty: 1919
Numer GG: 12453483
Lokalizacja: Warszawskie Jelonki
Tak, ale przy mocniejszym uderzeniu hak pociągnie Ci podłogę bagażnika.
Mój stary też tak twierdził, a blacharz przeklinał haki.

Taki hak miałem w swojej coupecie.


Obrazek
;)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 13, 2008 7:41 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Waciak pisze:
Tak, ale przy mocniejszym uderzeniu hak pociągnie Ci podłogę bagażnika.


A napisałbyś coś wiecej o tej teorii?

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 13, 2008 7:44 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 28, 2007 2:46 am
Posty: 1254
Lokalizacja: Bydgoszcz
Jajoski pisze:
Po tym jak stojąć spokojnie na światłach dostałem strzała w tylni zderzak

toż to dobrodziejstwo ,a nie przekleństwo,
zapomnij o tym pomyśle z hakiem 8)

_________________
Dunkelheit !


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 14, 2008 6:30 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 04, 2007 7:46 am
Posty: 152
Lokalizacja: Radom
Hak w QP :o !!!? Delikatnie mówiąc "a fuj"

_________________
SUZUKI GSXR 750(streetfighter)'89
124 230 E'91 - EX, 124 300 E'93 - EX,123 280 CE'78 - EX,
123 230 CE'84 - wolałbym sprzedać nerkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 14, 2008 8:06 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 15, 2008 10:51 am
Posty: 371
Lokalizacja: Koszalin
Witam, haki holownicze montowane są do elementów konstrukcyjnych nadwozia, przeważnie podłużnic. Przy najechaniu na tył z niewielką prędkością nic się nie stanie faktycznie, ale przy mocniejszej sile zazwyczaj przełamywane są one do dołu. W MB 123 jest duży tylny nawis i samochody te łamią sie stosunkowo łatwo. Tak więc założenie takiego czegoś z tyłu może się okazać gwoździem do trumny nawet całkiem solidnego egzemplaża.
Pozatym coupe z hakiem ...... :roll:

Pozdrawiam

_________________
W115 240D 3.0 '75 ŻABA SPRZEDANY
W107 500SL '84 CZARNA WDOWA
W123 250 '80 BEKA :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 14, 2008 9:53 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
PiotrH pisze:
Witam, haki holownicze montowane są do elementów konstrukcyjnych nadwozia, przeważnie podłużnic. Przy najechaniu na tył z niewielką prędkością nic się nie stanie faktycznie, ale przy mocniejszej sile zazwyczaj przełamywane są one do dołu.


PiotrH pisze:
W MB 123 jest duży tylny nawis i samochody te łamią sie stosunkowo łatwo. Tak więc założenie takiego czegoś z tyłu może się okazać gwoździem do trumny nawet całkiem solidnego egzemplaża.


Czyli podłużnice łamią się do dołu bardziej/łatwiej przez to, że jest hak? Czy jak?

Mówimy oczywiście o aucie niezjedzonym, bo postów "chwalących się" mamy 2 w tygodniu, a nie było jeszcze nigdy pytania, co zrobić, czego gdzie i jak często nalać, żeby 123 nie złamało się od słabego uderzenia albo i nawet samo.


PiotrH pisze:
Pozatym coupe z hakiem ...... :roll:
Pozdrawiam


Hak budzi na forum jednoznaczne skojarzenia, nic dziwnego jeśli w Polsce QP wozi opał na zimę przyczepą garażowej produkcji, czyli najdelikatniej mówiąc: QP trafiło pod strzechy. Ale może kojarzyć się równie dobrze z przyczepą i małym jachtem DEHLER'a albo oldskulową motorówką na niej, a i takie zdjęcia mozna znaleźć z tamtych czasów, więc hak w 123 QP, to chyba nie jest nic nadzwyczajnego.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 14, 2008 10:41 am 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt kwie 06, 2007 8:29 pm
Posty: 1605
Lokalizacja: LBN/WAW
ja mam oryginalny hak w QP,ma na sobie znaczek MB,jest sciągany,mocowany na dwie sruby,a nie żaden ORIS, lub mini morris ;)

Teoria przedstawiona przezPiotrH jest jak najbardziej słuszna,co moge potwierdzic na własnej skórze: jadąc VW Vento na rondzie najechal mi na tył bus,uderzenie bylo pod kątem w hak,w efekcie podłuznice wygieło.

_________________
C123 E28 AUT`82 RHD-"Komornik"-narazie...


"litr benzyny wlej do żył żebys zły i twardy był"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 14, 2008 5:29 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sty 15, 2008 10:51 am
Posty: 371
Lokalizacja: Koszalin
Zjawisko przełamywania samochodów z hakami holowniczymi znam z autopsji, gdyż w swoim czasie opisywalem sporo samochodów dla firmy ubezpieczeniowej. Często zdarzały się sytuacje, że poszkodowany stukniety w tył z radością twierdził, że huknęło zdrowo, a tył cały.... tylko drzwi coś cięzko się zamykają.

Wdług mojej wiedzy jest to związane z tym, że w przypadku samochodu z hakiem przenosi on cała siłę uderzenia bezpośrednio na elementy nośne (z pominięciem tych elementów, które normalnie ją tłumią, czyli zderzaka, wzmocnienia, pasa tylnego czy czasem nawet błotników), przy czym w drugim pojeździe również przebija się przez "miękkie" elementy zatrzymując się na jakimś konkretnym elemencie wzmocnienia. W tej sytuacji cała energia przekazywana jest na miejsca mocowania haka. Niektóre z nich mocowane są do końcówek podłużnic, prawie zawsze od dołu tak więc kierunek działania siły w zestawieniu z długością ramienia pomiędzy mocowaniem a punktami mocowania tylego zawieszenia tworzy moment obrotowy, który powoduje złamamie auta. Czyli taki efekt kolizji jakby ktoś wjechał pod zderzak. Przy innych konstrukcjach, które mają wsporniki przy punktach mocowania tylej osi w mniejszym stopniu widoczne były skutki przełamania, ale za to występowały spęcznienia na progach czy podłyżnicach wskutek "wbicia" tych elementów do przodu.

Cytuj:
Mówimy oczywiście o aucie niezjedzonym, bo postów "chwalących się" mamy 2 w tygodniu, a nie było jeszcze nigdy pytania, co zrobić, czego gdzie i jak często nalać, żeby 123 nie złamało się od słabego uderzenia albo i nawet samo.


Takich aut to chyba nie ma.... nasze pupilki w większości mają ponad 20lat, niektóre różne traumatyczne przeżycia za sobą. Próby reanimacji raz są skuteczne bardziej, raz mniej, ale tego co się dzieje wewnątrz podłużnic, szczególnie w rejonie tylnego zawieszenia rzadko jesteśmy świadomi. Piaskujemy podwozia zdzieramy izolację, ale przekroje zamknięte niestety są bardzo trudne do oczyszczenia i konserwacji, tak więc ze starym samochodem trzeba robić wszysko odrobinę ostrożniej.
Czas ich pracy już minął, więc pozostaje się nimi cieszyć ile się jeszcze da. Haki holownicze, bagażniki dachowe LPG i inne ciekawe akcesoria zostawmy młodszym ;)

_________________
W115 240D 3.0 '75 ŻABA SPRZEDANY
W107 500SL '84 CZARNA WDOWA
W123 250 '80 BEKA :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 14, 2008 7:46 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 04, 2007 7:46 am
Posty: 152
Lokalizacja: Radom
Cytuj:
Haki holownicze, bagażniki dachowe LPG i inne ciekawe akcesoria zostawmy młodszym ;)


AMEN !!!!!!!!!!!!!!

_________________
SUZUKI GSXR 750(streetfighter)'89
124 230 E'91 - EX, 124 300 E'93 - EX,123 280 CE'78 - EX,
123 230 CE'84 - wolałbym sprzedać nerkę :)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 17, 2008 9:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:51 am
Posty: 277
Lokalizacja: Warsiawa
No dobra wyleczyłem się z haka. A co myslicie o wzmocnieniu pod zderzak. Bo u mnie pod zderzakiem hulał wiatr i nie wiem czy tak wyjechał z fabryki czy powinnio tam być?

_________________
C123 280CE


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl