MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 9:12 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz lis 30, 2008 11:21 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 10:41 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
Zrobiłem nowy wątek, bo w tamtym już pisałem o 10 rzeczach na raz.
W skrócie - w związku z bałaganem w Vinie i zachowaniem skrzyni, mam pewne wątpliwości czy w naszym 280SE siedzi taki automat, jak powinien.

Wlazłem i zobaczyłem. Skrzynia 123 270 0101 722.112 02 090877.
Czyli 4 biegi jak najbardziej pasujące do M110.
Czy to "123" na początku oznacza, że wyjęto ją z jakiejś beczki 280,
czy to zbieżność numeracji?

Czyli wygląda na to, że wszystko w tym aucie się zgadza (z wyjątkiem
VIN-u, który dostał chyba po jakimś praprzodku - nr nadwozia 000915)

Tylko w takim razie skoro jest to 4, dlaczego na "L" ciągnie tylko na jednym
przełożeniu i nie jest w zasadzie w stanie dobić nawet do zaznaczonego na prędkościomierzu ogranicznika I-go biegu?
Bo poza tym skrzynia chodzi elegencko, nic nie szarpie, biegi zmienia ok, a auto potrafi sie rozbujac do 190, czyli "w gore" zmienia jak trzeba.
Tylko start ma z "obsuwą" - tzn. rwie do przodu ładnie, ale zaczyna pół sekundy po wdepnięciu pedału gazu.
Który odpadł, ale o tym w innym odcinku :)

Gab

_________________
W116 280SE '79 - ekonomiczne auto rodzinne
ex. różne auta, wszystkie powyżej trzydziestki...

------
Drive It Like You Hate It - stara reklama Amazona


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 01, 2008 10:17 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 26, 2003 12:24 pm
Posty: 7489
Lokalizacja: WWL
Ja tak miałem w C126 - odłączony był kick-down. Po podłączeniu zaczął latać jak rakieta. Posprawdzaj podłączenia podciśnień, w tym kick'a.

_________________
pzdr - Maciek
41 Buick Special x2, 49 Chevy "Deratyzator", 50 Olds "Patton", 53 Chevy Bel Air, 55 Chevy 3800 panel, 70 Chevy Impala conv, 77 Chevy Monte Carlo, 87 Chevy G20, 89 Chevy K5, 03 Chevy S10 = 86 garow, 59.7 L, 2480KM


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 01, 2008 11:02 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Gab pisze:
ale zaczyna pół sekundy po wdepnięciu pedału gazu.

one tak mają :)

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: pn gru 01, 2008 12:00 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 27, 2008 1:58 pm
Posty: 163
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Od jakich cyferek zaczyna się numer twojego prędkościomierza?
Czy może też od 123? [zlosnik]

_________________
MB 350SE W116 E35 '77


Zawiozę do ślubu 510 263 758


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 02, 2008 9:29 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 10:41 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
dario1 pisze:
Od jakich cyferek zaczyna się numer twojego prędkościomierza?
Czy może też od 123? [zlosnik]


Nie no, budzik jest w porząsiu oryginalny i ma znaczniki dla 3 biegow - I tak ok 50, II kolo 90 i III w poblizu 150.
A tutaj taki ladny widoczek ze starej strony - speedo z 6.9.
Wzruszaja punkty max zasuwania na przełożeniach:

http://gallery.w116.org/v/garage/6_9+Speedo.jpg/

Gab

_________________
W116 280SE '79 - ekonomiczne auto rodzinne

ex. różne auta, wszystkie powyżej trzydziestki...



------

Drive It Like You Hate It - stara reklama Amazona


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 02, 2008 9:48 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
Gab pisze:
A tutaj taki ladny widoczek ze starej strony - speedo z 6.9.
Wzruszaja punkty max zasuwania na przełożeniach:

http://gallery.w116.org/v/garage/6_9+Speedo.jpg/


jak juz wiesz silnikM100 (6,9) wychodził tylko z trzybiegowym automatem

Gab pisze:
ma znaczniki dla 3 biegow - I tak ok 50, II kolo 90 i III w poblizu 150.


i to sa znaczniki dla skrzyn cztero biegowych

wiec w Twoim M110 masz 4 biegi na 100%, (sprawdziles ten kick down? albo ruszyles z L? i nastepnie przelaczales na S i D???

Pozdro

_________________
W 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 02, 2008 10:41 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 10:41 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
wiec w Twoim M110 masz 4 biegi na 100%, (sprawdziles ten kick down? albo ruszyles z L? i nastepnie przelaczales na S i D???

Pozdro[/quote]

Juz o tym pisałem - kickd nie sprawdzałem jakoś specjalnie (jak właziłem pod auto wyglądało, że wszystko do skrzyni podłączone, przy pedale który odpadł też jest podpięte).
Wczoraj próbowałem zmusić go do ostrego startu z 1, ale przez to, ze wymaga regulacji i chodzi nierowno na wolnych bywa trudno. Zanim "wystrzeli" chwila mija i to nie mielenie konwerterem, tylko raczej silnik musi "rytm" złapać. I problem w tym, ze zeby poszedł z 1 trzeba dawac buta, dajac buta przeciąga biegi, tak więc hipotetyczny punkt gdy powinien zmienić z III na IV wypada gdzieś ponad 100km/h. A w tej luxusowej krowie, w której jest tak samo cicho czy jedziesz 50 czy 150 a skrzynia chodzi "aksamitnie" :) na prawde trudno "wychwycić" moment tej zmiany, mimo że jeżdze automatami od dawna (nie mam obrotomierza). No ale po wczorajszych testach stawiam jednak, ze ma IV biegi :)

Natomiast co do położenia L jest dalej tak samo - jedzie wtedy tylko na jednym biegu i nie wrzuca wyżej. Na S czuc ze brakuje mu przełożenia i "chciałby a nie może", ale nie wiem czy chodzi wtedy 2-3, czy 1-2-3, czy może tylko 1-2 :)

Gab

_________________
W116 280SE '79 - ekonomiczne auto rodzinne

ex. różne auta, wszystkie powyżej trzydziestki...



------

Drive It Like You Hate It - stara reklama Amazona


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 02, 2008 1:11 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 26, 2004 12:13 pm
Posty: 2033
Lokalizacja: Warszawa
Howserowi chodziło o to, by wykorzystując pozycje L,S,D wymuszać zmiany biegów przy niższych prędkościach.

Z jakiej części Warszawy jesteś?
Oferuję się na odnalezienie czwartego biegu osobiście. [zlosnik]

_________________
S 124 E 28, 269/001 '95
"Gwiazda do czegoś zobowiązuje"


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 02, 2008 1:26 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 10:41 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
Cem pisze:
Howserowi chodziło o to, by wykorzystując pozycje L,S,D wymuszać zmiany biegów przy niższych prędkościach.

Z jakiej części Warszawy jesteś?
Oferuję się na odnalezienie czwartego biegu osobiście. [zlosnik]


A to tak też można spróbować, tylko jak pisałem - pozycją L nic się nie da wymusić, bo chodzi tylko na jednym biegu, a ktoś mi tu pisał, że powinien chodzić 1-2. To napiszcie jeszcze tylko jak fabrycznie powinien chodzic na S - tzn. na których przełożeniach chodzi wtedy. Dzięki temu spróbuje jakoś dojść jak ta skrzynia pracuje.
Mieszkam w radzieckiej strefie okupacyjnej, nad Wisłą niedaleko Falenicy.

Gab

_________________
W116 280SE '79 - ekonomiczne auto rodzinne

ex. różne auta, wszystkie powyżej trzydziestki...



------

Drive It Like You Hate It - stara reklama Amazona


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 02, 2008 1:31 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 26, 2004 12:13 pm
Posty: 2033
Lokalizacja: Warszawa
Gab pisze:
To napiszcie jeszcze tylko jak fabrycznie powinien chodzic na S - tzn. na których przełożeniach chodzi wtedy. Dzięki temu spróbuje jakoś dojść jak ta skrzynia pracuje.
Mieszkam w radzieckiej strefie okupacyjnej, nad Wisłą niedaleko Falenicy.

Gab


Tryb S działa na biegach 1,2 i 3. z tym, że w przeciwieństwie do L nie ciągnie zawsze do maksymalnych obrotów by zmienić bieg (no chyba, że masz pedał w podłodze).

_________________
S 124 E 28, 269/001 '95
"Gwiazda do czegoś zobowiązuje"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 05, 2008 11:15 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 18, 2008 7:15 pm
Posty: 150
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie (Obecnie OSLO)
Zacznij od sprawdzenie Kick-downa, Ja miałem ten sam problem (w123) ale doszedłem co było przyczyna. U mnie jest tak samo że na L ma zaje...stą moc ale ma tylko ten jeden bieg do dyspozycji. Sprawdź kicka i problem powinien Ci sie sam rzwiązać.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl