MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 9:11 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt gru 09, 2008 9:11 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 03, 2008 7:59 pm
Posty: 85
Lokalizacja: Smołdzino
Witam
Powiedzcie mnie , jeśli któś to robił , czym sciągnąć stare wygłuszenie na podłodze .
Pozdro

_________________
MB 123 300 D 1981
Laguna 1.8 RT 1996 :-\
Laguna II 1.9 Priwilege 2003
Yamaha Road Star 1600 2001


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 09, 2008 9:20 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
W 123 są dwa rodzaje wygłuszenia na podłodze. Przednie w postaci ciężkiej bitumicznej płyty na piance - tą można zdjąć tylko poprzez cierpliwe zkuwanie. Możesz też spróbować rozmiękczyć tą piankę rozpuszczelnikiem Birol ale przyznam się że tego nie sprawdzałem ale wiem że z min ta pianka reaguje.
Tylne maty bitumieczne elastyczne naklejane, możesz podgrzać opalarką lub czymś działającym podobnie. Z tym że tu mam uwagę że te maty gdy blacha pod nimi jest zdrowa to się ładnie trzymają natomiast jeśli jest jakakolwiek korozja to oderwiesz je bez trudu np szpachelką.

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 09, 2008 9:48 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 03, 2008 7:59 pm
Posty: 85
Lokalizacja: Smołdzino
Witam [pub]
Chodzi mi o to wygłuszenie na samej podłodze , ono jest jakby podwójne, masa-pianka-masa, pierwsza warstwa z masa i pianką zeszła starym dłutem , ale ta przy blasze się trzyma w miejscach gdzie nie ma rdzy , miałem wode w podłodze więc chce ściągnąć wszystko .
Po spawaniu wugłuszenie folią alu z masą bitumiczną.
Sprawa wygląda tak że nie chcę aby przy spawaniu dziur coś się zapaliło.
Tak jak mówisz, dmuchawąpowinno zejść , ale chciałbym się upewnić.
Pozdro.

_________________
MB 123 300 D 1981
Laguna 1.8 RT 1996 :-\
Laguna II 1.9 Priwilege 2003
Yamaha Road Star 1600 2001


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 09, 2008 10:04 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Roman 850 pisze:
Witam [pub]
Chodzi mi o to wygłuszenie na samej podłodze , ono jest jakby podwójne, masa-pianka-masa, pierwsza warstwa z masa i pianką zeszła starym dłutem , ale ta przy blasze się trzyma w miejscach gdzie nie ma rdzy , miałem wode w podłodze więc chce ściągnąć wszystko .
Po spawaniu wugłuszenie folią alu z masą bitumiczną.
Sprawa wygląda tak że nie chcę aby przy spawaniu dziur coś się zapaliło.
Tak jak mówisz, dmuchawąpowinno zejść , ale chciałbym się upewnić.
Pozdro.

Z tym spawaniem to uważaj. Usunięcie wygłuszenia jeszcze nie gwarantuje spokoju. Mi przy wycinaniu paru śrub w podłodze od iskier ze szlifierki zapalił się wosk w profilu zamkniętym, więc zawsze trzeba mieć oczy dookoła głowy i gaśnice w pobliżu.

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: wt gru 09, 2008 10:38 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn gru 08, 2008 4:23 pm
Posty: 28
Lokalizacja: Czeczotki
moim zdaniem tak jak powiedział Maniek przy pomocy opalarki spokojnie to zerwiesz. Tylko nie nachylaj sie nad nią bo opary chyba nie są dobre (tzn. ja się bardzo źle czułem jak kolega robił to przy mnie i sie tego nawdychałem)

_________________
Na razie nie żyjąca 230E


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 10, 2008 1:38 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 30, 2007 9:26 am
Posty: 174
Lokalizacja: Łańcut, podkarpackie
witam ja miałem podobny dylemat jak spawałem swoją Beke, robiłem to tak tam gdzie była dziura wycinałem kawałek i w koło chorego miejsca czyściłem na 2-3 cm. i spawałem łatke.... resztę czyściłem i wszytkie łatki zamalowałem podkładem reaktywnym i na to konserwa... musze dodąc że tych łatek na podłodze miałem bardzo mało.

_________________
ex.M 123 250 '77 637 Saharagelb AUTOMATIC
ex.M 102 200 '83 737 Classicweiß AUTOMATIC
M 102 230 CE '82 172 Anthrazitgrau AUTOMATIC

SAMURAI 1.3 & Saab 900


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 10, 2008 5:23 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn gru 08, 2008 4:23 pm
Posty: 28
Lokalizacja: Czeczotki
Taki mały oftop. Czy beczke można normalnie spawać- tzn migomatem?? Bo słyszałem o jakimś czymś tam miedziowym jak mi kufer prostowali.

_________________
Na razie nie żyjąca 230E


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 10, 2008 6:57 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 04, 2008 11:53 am
Posty: 544
Numer GG: 8874486
Lokalizacja: Huta Dolna k. Gdańska
Oczywiście, że można [zlosnikz] Beczka, to nie trabant... [zlosnik]

_________________
w115 230.4 '75 Duuużo mnie nauczyła.
w123 200 '81 To nie tylko auto, to już spora część mojego życia!
c123 230C '78 Po krótkotrwałym romansie przyszedł czas na poważny związek :D
w123 300D '76 Wgl co tu robi diesel?


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 10, 2008 8:33 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 03, 2008 7:59 pm
Posty: 85
Lokalizacja: Smołdzino
Witam [pub]
Dzięki chopy za rady, chyba jednak opalarka to najlepszy sposób, gaśnice mam :lol: migomat też :lol: , dziur za dużo naszcześćie nie [zlosnik] , ale jedna spora przy progu pasażera z przodu, i na komoże wału, jakiś dupek jak przeciągał kabel od anteny , wyciągnął gumową zaślepkę [2na1] i woda lała się z przedniego nadkola do środka :( .
No ale nie ma się co rozczulać :beksa1x: , cza do roboty się brać.
Jeszcze raz dzięki za rady.
Pozdro dla wszystkich[pub]

_________________
MB 123 300 D 1981
Laguna 1.8 RT 1996 :-\
Laguna II 1.9 Priwilege 2003
Yamaha Road Star 1600 2001


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 10, 2008 8:59 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn gru 08, 2008 4:23 pm
Posty: 28
Lokalizacja: Czeczotki
a jaki gaz do tego migomatu?? Kurde to u tego blacharza coś mi chyba naściemniali że beczke trzeba jakimiś specjalnymi metodami spawać.
Koniec OT

_________________
Na razie nie żyjąca 230E


Na górę
 Tytuł:
Post: śr gru 10, 2008 9:19 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 03, 2008 7:59 pm
Posty: 85
Lokalizacja: Smołdzino
Siemka
Do migomatu możesz używać deutlenku węgla lub kargonu , jest to mieszanka dwutlenku i argonu , mi osobiście lepij spawa się mieszanką , spawy są ładniejsze [zlosnik] . Co do tego spawania w tym warsztacie to podejrzewam że mogło im chodzić o TIG, jest to spawanie podobne do gazowego , czyli podajesz z boku drut ,lecz zamiast gazu jest łuk elektryczny. Spawanie metodą TIG ma to do siebie że nie przegrzewa spawu na boki tak jak migomat. W razie pytań służę pomocą. [poklon]
Pozdro [pub]

_________________
MB 123 300 D 1981
Laguna 1.8 RT 1996 :-\
Laguna II 1.9 Priwilege 2003
Yamaha Road Star 1600 2001


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 11, 2008 2:44 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn gru 08, 2008 4:23 pm
Posty: 28
Lokalizacja: Czeczotki
dzięki za pomoc. Musze wyrwać ten migomat od ojca i coś sprobuje podziałać.

_________________
Na razie nie żyjąca 230E


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl