MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 09, 2025 6:54 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw sty 15, 2009 7:25 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
laudan pisze:
U Ciebie woda chodzila non stop w duzym obiegu

Z tego co się zorientowałem to leciutko przepuszczał i zbyt wcześnie się otwierał...

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 15, 2009 7:27 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
Student pisze:
Z tego co się zorientowałem to leciutko przepuszczał i zbyt wcześnie się otwierał...

Raczej byl caly czas otwarty.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 15, 2009 7:37 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 20, 2007 10:30 pm
Posty: 270
Lokalizacja: Świdnica Śląska
W całym tym zamieszaniu chodziło o te temperatury które występują obecnie. Tj kiedy rano temperatura spada poniżej -5 a auto stoi na dworze.

Wieczorem auto zostawiam ciepłe, pada śnieg który się topi oblepia szyby i rano jest skrobanie .

A gdyby temperaturę podnieść w środku auta to już nie trzeba było by tak skrobać bo śnieg z lodem spływa po szybach.

Zastanawiało mnie jeszcze dlaczego tak to skonstruowano że wentylator jest spięty z pompą wodną i kręci się na stałe.
Jest to prosta i skuteczna metoda chłodzenia , i podyktowana tym że w czasach kiedy konstruowano te diesle silniki elektryczne były relatywnie dużo droższe niż teraz.
I pewnie moc takiego wentylatora musiała by być po byku bo śmigła od 123 nie powstydziłby się messerszmit lub inny mały samolot.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 16, 2009 2:18 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 08, 2006 10:04 pm
Posty: 2233
Lokalizacja: Lublin
marcinMB123200D pisze:
A gdyby temperaturę podnieść w środku auta to już nie trzeba było by tak skrobać bo śnieg z lodem spływa po szybach.


Skoro kombinacje wchodza w gre, to mozna by sie pokusic o zamontowanie elektrycznej nagrzewnicy, ostatecznie nawet wentylatora posiadajacego funkcje grzania plus do tego akumulator zelowy plus baterie sloneczne. Ale to i tak dalej bedzie kombinowanie, bo nawet gdybys kupil instalacje webasto bez panelu sterowania, to w Twoim przypadku mozna by to w prosty sposob zrobic, schodzisz na dol, wlaczasz webasto, plyn sie podgrzewa, idziesz do piekarni, wpierniczasz bulki, schodzisz do auta i ciepelko.

Ja tylko teoretyzuje, ale mysle ze mialo by to racje bytu, skoro az tak Ci na tym zalezy i nie masz tyle kabla w domu, zeby dociagnac prad do grzalki. Ja szyb nie skrobie, bo nie dorobilem sie mosieznej skrobaczki, a to cale plastikowe cholerstwo robi zbyt wyrazne rysunki na szkle, czasem pole widzenia jest mniejsze niz w czolgu, ale tez jestem zielony, drzewa i chwasty moja ojczyzna [zlosnik]

_________________
..technika idzie do przodu a dla mnie i tak czas sie zatrzymal w 98r..

*C124 E200 94r. brillantsilber *W124 250D 86r. taigabeige *W126 260SE 87r. nauticblau ex*W124 300D 92r. arcticweiss ex *S210 270CDI 01r. antrazitgrun *W202 C180 96r. brillantsilber ex


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 16, 2009 9:15 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 20, 2007 10:30 pm
Posty: 270
Lokalizacja: Świdnica Śląska
W odpowiedzi Kolega (me:how) napisał

"Koledzy poszli w aspekty techniczne, ja ci powiem, że jesteś ekologiczną dupą i im prędzej ty i tobie podobni zrewidują swoje myślenie w tej kwesti, tym lepiej. Przyszłość jest taka, że jak sam tego nie zrobisz, to cie ktoś zmotywuje finansowo."

I ma rację bo te wszystkie ekologiczne bzdury z efektem cieplarnianym to rzeczywiście mam tam głęboko gdzie plecy kończą swoją szlachetną nazwę.
Ale sądząc z opisu samochodów Kolegi (me:how) to Wyżej wymieniony też porusza się samochodami z epoki gdzie nikt nie przejmował się jakimiś takimi pierdołami jak wpływ spalania paliw kopalnych na "efekt cieplarniany".
Ale może się mylę . Bo Kolega pewnie dbając o środowisko naturalne pozakładał do:

W123 240 D classicweiss
S123 240 TD servicewagen
S124 250 TD astralsilber

filtry cząstek stałych, czujniki spalin oraz odpowiednie moduły do systemów sterowania silnikiem oraz układem wydechowym.
Aby zmniejszyć emisję szkodliwych związków chemicznych produkowanych przez silniki owych maszyn.

Pozdrawiam.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 16, 2009 10:08 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt cze 15, 2007 9:39 pm
Posty: 323
Lokalizacja: Perzów
marcinMB123200D pisze:
Wieczorem auto zostawiam ciepłe, pada śnieg który się topi oblepia szyby i rano jest skrobanie .

A gdyby temperaturę podnieść w środku auta to już nie trzeba było by tak skrobać bo śnieg z lodem spływa po szybach.


Bezradność ludzi czasem mnie przeraża
:cry: Moja Beczka też stoi pod chmurką. Tylko, że ja zainwestowałem w sumie 16 zl w odmrażacz i pokrowiec na szybę. Jak odstawiam auto to pokrowiec zakładam na szybę. W nocy może sypać śnieg być mróz i mnie to nie przeraża. Podchodzę rano do auta, najpierw grzeje świece, potem zdejmuje pokrowiec z przedniej szyby(jest przejrzysta), boczne i tylne ewentualnie potraktuje odmrażaczem i po sprawie. Ewentualnie odgarnę śnieg z auta gdy jest tak potrzeba. Wsiadam do auta- świece już nagrzane- pyk i silnik pracuje. I jadę. Tak jak ktoś wspomniał, jak wskazówka od temp tylko dygnie to już leci ciepłe powietrze. W praktyce po 1,5km spokojnej jazdy temp powietrza wylatującego z nawiewów jest na tyle ciepła żeby nagrzać kabinę. Żadnego kombinowania ;)

_________________
Fiat 126elx - EX, tradycyjnie pierwsze auto
Mercedes W123 300D 1980 - ex, szkoda że go sprzedałem...
Mercedes w202 C220D Elegance- już 8 rok rok ze mną. Będzie klasyk?
Mercedes A208 200Kompressor Avantagrde- wóz na lato


Na górę
 Tytuł:
Post: pt sty 16, 2009 11:21 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob cze 12, 2004 3:35 pm
Posty: 2505
Lokalizacja: Lublin
ALE o CO CHOSZI W TYM WĄTKU??????????

_________________
"Jestem Książę i pewnych tematów nie drążę..."

Miałem k...tyle aut co niektórzy w podpisie, na drugie popularność, na trzecie szacunek - teraz mam rower


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 17, 2009 1:26 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
marcinMB123200D pisze:
W odpowiedzi Kolega (me:how) napisał

"Koledzy poszli w aspekty techniczne, ja ci powiem, że jesteś ekologiczną dupą i im prędzej ty i tobie podobni zrewidują swoje myślenie w tej kwesti, tym lepiej. Przyszłość jest taka, że jak sam tego nie zrobisz, to cie ktoś zmotywuje finansowo."

I ma rację bo te wszystkie ekologiczne bzdury z efektem cieplarnianym to rzeczywiście mam tam głęboko gdzie plecy kończą swoją szlachetną nazwę.
Ale sądząc z opisu samochodów Kolegi (me:how) to Wyżej wymieniony też porusza się samochodami z epoki gdzie nikt nie przejmował się jakimiś takimi pierdołami jak wpływ spalania paliw kopalnych na "efekt cieplarniany".
Ale może się mylę . Bo Kolega pewnie dbając o środowisko naturalne pozakładał do:

W123 240 D classicweiss
S123 240 TD servicewagen
S124 250 TD astralsilber

filtry cząstek stałych, czujniki spalin oraz odpowiednie moduły do systemów sterowania silnikiem oraz układem wydechowym.
Aby zmniejszyć emisję szkodliwych związków chemicznych produkowanych przez silniki owych maszyn.

Pozdrawiam.


To, że samochód jest stary i nieekologiczny, nie znaczy, że usprawiedliwia to jeszcze grzanie na postoju. [zlosnik]

O ile można mieć wątpliwości co do istnienia efektu cieplarnianego, to już raczej nie da się zaprzeczyć, że spaliny zawierają substancje szkodliwe/rakotwórcze. :-?

Nie widzę sensu montowania wentylatora elektrycznego, gdyż i tak nie nagrzejesz dużo szybciej tego diesla na postoju, taka już jego natura. [jezyk5]

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 17, 2009 8:58 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
marcinMB123200D pisze:
U mnie siedzi 300D

marcinMB123200D pisze:
Zastanawiało mnie jeszcze dlaczego tak to skonstruowano że wentylator jest spięty z pompą wodną i kręci się na stałe.


Zamiast wymyślać pierdoły z wentylatorami- kup nowe wisko, lub zamontuj, jeśli takiego nie masz i problem się sam rozwiąże. Masz 300D gdzie wiskoza być powinna a z tego co piszesz nie ma jej lub jest padnięta.
Nie martw się, Panowie zza zachodniej granicy nie oszczędzali na silniczkach elektrycznych, poprostu masz niesprawny układ chłodzenia.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 17, 2009 1:38 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 20, 2007 10:30 pm
Posty: 270
Lokalizacja: Świdnica Śląska
Kolega Perzu 126 zakłada pokrowiec na szybę i na pewno zdaje to egzamin ,Ale ja wracam z pracy o różnych godzinach i nie wiem czy jeszcze będę gdzieś wyjeżdżał i nie zakładam niczego na szybę . A wieczorem to już mi się nie chce specjalnie wychodzić żeby zakryć czymś tę szybę.

W silniku nie mam rzeczywiście wisca .
Zastanawiało mnie jeszcze czy zamontowanie wentylatora elektrycznego nie poprawiłoby pracy silnika latem w korku.
Gdy silnik się nagrzewa ale i z wysokich obrotów od razu przechodzi na niskie a wtedy wentylator napędzany z wału czy przez wisco czy na stałe też ma niskie obroty i nie schładza silnika tak szybko.
Pozdrawiam. Marcin.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl