MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 07, 2025 10:17 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: ndz sty 18, 2009 12:36 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 28, 2008 5:15 pm
Posty: 260
Numer GG: 8913782
Lokalizacja: Konin / Oslo
No właśnie jak odróżnić oryginalne błotniki do w123 od zamienników

np czy na oryginalnych były bite jakieś numery itp itd jakieś znaki szczególne

bo jak odróżnić czy to oryginał czy nie jak jest pomalowany jeden i drugi i tak samo dobrze wyglądają na aucie i kupuje sie używany z demontazu <br>Dodano po 15 godzinach. 3 minutach.:<br> widzę ze nikt sie nie zna [zlosnikz]

_________________
http://www.wowwood.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 18, 2009 1:50 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 22, 2002 8:12 pm
Posty: 1180
Lokalizacja: Pruszków
Faktycznie ciężko odróżnić orginały od podróbek. O znakach charakterystycznych nie słyszałem. Ja próbowąłbym poznać po największej wadzie podrób - krzywo leżą. Płaszczyzny błotnika nie odpowiadają idealnie płaszczyną drzwi, ponadto są za bardzo wypukłe, zarówno w poprzek jak i wzdłuż. Jesli błotniki są zdjęte to można poznać po sposobie zabezpieczenia antykorozyjnego od wewnątrz. Ktoś niedawno sprzedawal orginalne błotniki i pokazywał fotki jak wygląda taki błotnik od środka.
Pozdrawiam

_________________
Michał M Pruszków
W123 240D `82 classic white "Księżniczka"
W115 220D Kombi BINZ `73 Touring-Service
.....
Golf 1.2 TSI
maniek@w114-115.org.pl


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 19, 2009 1:37 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Przy oryginalnej używce z pierwszego montażu sprawa jest stosunkowo prosta, bo taki błotnik od wewnątrz pokryty jest elastyczną warstwą o charakterystycznej fakturze, która przechodzi na zewnętrzną powierzchnię ranu nadkola (widać to wiec także na aucie) i widoczna jest też w okolicach otworów na śruby wkręcane do progu. Zwraca uwagę różnica w fakturze pomiędzy dużymi powierzchniami wnętrza błotnika a łukiem nadkola (tam gdzie zbiera się i zalega błoto, uderzają kamienie warstwa jest grubsza i widać, że celowo położona została w inny sposób):

Obrazek

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 19, 2009 4:41 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Hmm, to jest rodzaj jakiegoś baranka pokrytego woskiem do profili zamkniętych, mi sie wydawało, że na oryginalnych błotnikach była kładziona guma.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 22, 2009 12:42 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Owszem, to jest gumowate. Pochodzenie jednak nie jest bitumiczne, tak jak "baranki" z MOTOTIP'a.

Kolor tu jest brązowy, bo to faktycznie wosk, którym uszczelniam ewentualne pęknięcia oryginalnego zabezpieczenia.

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 22, 2009 4:36 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
(me: how) pisze:
Owszem, to jest gumowate. Pochodzenie jednak nie jest bitumiczne


Czy w dzisiejszych czasach są dostępne środki do konserwacji wnetrza blotników równie skuteczne jak te z przed 25 lat???

Pozdro

_________________
W 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 22, 2009 10:19 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt paź 28, 2008 5:15 pm
Posty: 260
Numer GG: 8913782
Lokalizacja: Konin / Oslo
Pewnie tak, zapewne w ASO :)

_________________
http://www.wowwood.pl/


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 22, 2009 10:40 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 20, 2007 10:30 pm
Posty: 270
Lokalizacja: Świdnica Śląska
"Czy w dzisiejszych czasach są dostępne środki do konserwacji wnetrza blotników równie skuteczne jak te z przed 25 lat???"

Pewnie nie bo te środki z przed 25 lat były nieekologiczne a te nowe są ekologiczne a co za tym idzie nie tak skuteczne jak te stare.

Marcin


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 22, 2009 11:08 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 16, 2007 12:13 am
Posty: 239
Lokalizacja: Białystok
Poza tym. dzisiejsze, obustronnie cynkowane blachy, nie wymagają takiej konserwacji jak surówka [zlosnik]

A ekologia... hmmmmm.... fakt - jest do dupy [cool]

Wystarczy spojrzeć na jakość i trwałość lakierów wodnych, gdzie jedna ptasia kupa robi odbarwienie na pół maski :evil:

_________________
W123 280CE '84
Mitsubishi Pajero 3.0V6 '98
Volvo V50 2.0D '07


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 22, 2009 11:11 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
Nie przesadzajcie. 20 letnie sierry golfy czy inne zachodnie auta czerwone też mają wypłowiałe kolory.

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 22, 2009 11:21 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt mar 16, 2007 12:13 am
Posty: 239
Lokalizacja: Białystok
holyfido pisze:
Nie przesadzajcie. 20 letnie sierry golfy czy inne zachodnie auta czerwone też mają wypłowiałe kolory.


Czerwone i inne niemetaliczne owszem.

Ale powiem Ci, że mój ex. VW Polo z 1991 roku, którego mojej mamie udało się zarżnąć w 2008 roku, miał lakier granatową perłę i nie był malowany. Uwierz, że lakier był o niebo mniej zmatowiały i zniszczony niż na rocznych samochodach. (Pracuję w ASO Volvo, więc codziennie oglądam dziesiątki samochodów).

Lakiery z domieszką ołowiu wytrzymywały dużo trudniejsze warunki atmosferyczne.

Poza tym w dzisiejszej motoryzacji nie brakuje hipokrytów.
Np.: Ludzie kupują Toyotę Prius, która wydziela 99 g/km CO2 do atmosfery. Podczas, gdy baterie do tego "melexa" przewożą przez kilka tysięscy kilometrów transportem lądowym, a poza tym będą się rozkładały (bo każda bateria w końcu padnie) około 3 000 lat. :evil: :evil:

Tyle na temat ekologii.

_________________
W123 280CE '84
Mitsubishi Pajero 3.0V6 '98
Volvo V50 2.0D '07


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl