MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw sie 07, 2025 10:15 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz sty 25, 2009 10:33 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr gru 03, 2008 8:51 pm
Posty: 45
Lokalizacja: Konstancin - Jeziorna
Cześć.

Wszyscy chcemy, aby w naszych Mercedesach były tylko i wyłącznie oryginalne części. Oczywiście czasem trzeba jednak kupić jakąś nową. Teraz moje pytanie:
Gdzie Waszym zdaniem jest granica ?
Kiedy kupujecie nową a kiedy szukacie starej, oryginalnej w lepszym stanie niż Wasza ?

Pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 25, 2009 12:04 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 28, 2007 2:46 am
Posty: 1254
Lokalizacja: Bydgoszcz
ja kieruję się bardzo trywialną zasadą [zlosnik]
najpierw sprawdzam cenę w aso,a jak ta przekracza moje możliwości,to szukam zamiennika ,a dopiero na końcu używana oryginalna....bo niestety ile ja już rzeczy kupiłem przez net,które były super ,hiper igłami ,cukiereczkami a wylądowały w koszu [szalone]

_________________
Dunkelheit !


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 25, 2009 12:20 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 29, 2004 6:23 pm
Posty: 564
Lokalizacja: WROCŁAW-Bristol UK
Osobiście uważam, że po pierwsze samochód musi spełniać pewne warunki jeżeli chcemy karmić go oryginalnymi częściami. Chodzi mi o zgodność VIN i stan ogólny warty inwestycji nietanich oryginalnych podzespołów, rozumiem że o takim tylko pojeździe mowa.

Jeżeli jest to kundel=(wstawiony np większej poj. silnik-ale cała reszta wg vinu) to oryginalne części mile są widziane w trakcie remontu blacharskiego takiego pojazdu np. błotniki, progi , pewne blachy specjalnie tłoczone. Te części pasują idealnie i nie trzeba z nimi się użerać i walczyć ażeby to jakość spasować. Części zawieszenia takie jak amorki, wszelakie gumy, tuleje,końcówki,drążki itp. można kupić w zamienniku dobrych i cenionych firm takich jak FEBI,BILSTEIN,SACHS LEMFORDER, ATE ---> ich jakość nie odbiega daleko od oryginału i spełniają swoją rolę ale trzeba wiedzieć że na pewno nie przetrwają tyle co oryginały (20-30lat).

Jeżeli mam do czynienia ze szczepankiem=(przebite numery na ściance grodziowej+kaszana z decodingu VINu-np.buda od 200D,VIN od 280E lub co gorsza 280CE [zlosnik] ) Takie pojazdy wg mnie nie zasługują w ogóle na ładowanie kasy w oryginalne części...tam można pakować wszelkiego rodzaju zamienniki i cieszyć się z jazdy na co dzień. ;)

Oczywiście wszytko zależy od zasobności portfela użytkownika i świadomości posiadania zabytku...we własciwym znaczeniu tego słowa.

Często jest tak, że niedoświadczony jegomość kupuje pięknie wyglądający pojazd-ale tylko z zewnątrz, jest nim zauroczony i kocha go do obłędu...ładuje fuulll kasy i czasem targa się na oryginały , potem wchodzi na forum żeby się pochwalić...koledzy gratulują , cmokają achują i ochują aż do momentu wyjawienia VINu...kiedy to okazuje się że jest to zlepek niewspółgrających ze sobą kodów/informacji. Właściciel doznaje szoku i oblewa go zimny pot...mówię tu o tych co szanują zgodność i oryginalny stan pojazdu...O tych co nie wiedzą co to VIN lub wiedzą że mają kibel na pokładzie i ich to nie rusza-nie będę się wypowiadał.

Uważam również ze mając fundusze warto inwestować w części odpowiadająca za bezpieczeństwo w samochodzie tj. klocki hamulcowe,tarcze,amorki tłumiące drgania kierownicy no i nigdy przenigdy nie wsadzać tych elementów od jakiegoś dawcy.

Jednoznaczne nakreślenie granicy oryginalności jest bardzo ciężkie w życiu każdego kierowcy, wszytko zależy od majętności użytkownika oraz stanu ogólnego auta. Każdy by chciał mieć każdą część oryginalną ale czasem warto kupić solidny zamiennik a zarobioną różnicę przeznaczyć np na konserwację podwozia/nadwozia [oczko]

Pozdrawiam Arti

_________________
MB W123 300D 80r. Czarnoksiężnik
MB S123 280TE 84r.-srebrny dawca
MB S123 280TE 83r.-zielonkawy project
MB S123 280TE 82r.-GRÜN Gurke=OGÓR
MB S124 280TE 96r.-BeetrooT
http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11764 ... CT7881.jpg


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 25, 2009 1:07 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr gru 03, 2008 8:51 pm
Posty: 45
Lokalizacja: Konstancin - Jeziorna
A jak rozumiecie okreslenie '' oryginalna '' ?
Chodzi mi o to czy jest np cos takiego jak nowe, ale i oryginalne ? : ) Dajmy na to produkowane przez te same firmy co 20-30 lat temu.
Czy czesc oryginalna to tylko taka produkowana te 20-30 lat temu i wyjeta z innego Mercedesa ?

Pozdrawiam i dziekuje za pomoc.


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 25, 2009 2:34 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
ZORTOX pisze:
Osobiście uważam, że po pierwsze samochód musi spełniać pewne warunki jeżeli chcemy karmić go oryginalnymi częściami. Chodzi mi o zgodność VIN i stan ogólny warty inwestycji nietanich oryginalnych podzespołów, rozumiem że o takim tylko pojeździe mowa.



Zaraz się pewnie dowiemy, że beczka,to auto kolekcjonerskie :):):)

ZORTOX , wyobraź sobie,ze ja kupiłem szczepanka z premedytacją. Poprzedni właściciel był na tyle przyzwoitym człowiekiem, ze poinformował mnie o tym w trakcie pierwszej "przedzakupowej" konsultacji telefonicznej. Dzieki temu,ze jestem jednym z tych, którzy
ZORTOX pisze:
co nie wiedzą co to VIN lub wiedzą że mają kibel na pokładzie i ich to nie rusza
jeżdze obecnie jedną z ładaniejszych beczek w województwie łódzkim. Warto przy tym dodac,ze nie jest to pojazd RHD.

koniec OT.

Osobiście wybieram zamienniki rozsądnych firm, na oryginalne mnie przeważnie nie stać, co nie zmienia faktu, ze nie rozpatrywałbym wyboru pomiędzy zamiennikiem i oryginałem w opraciu o zgodność VINu. Przeważnie numer z EPSu MB jest numerem innej firmy ( np. Bosha z dodana literką na poczatku). Cena za tę samą część ,w większości hurtowni motoryzacyjnych, jest przeważnie o 70% niższa w stosunku do tej z ASO. Wychodze również z założenia, że niektóre części warto kupować uzywane, ale oryginalne - mowie głównie o elementach wnętrza, elemenatach blacharskich ( o ile są w stanie zdatnym do uzycia ) i innych bezdetach cięzkich do zdobycia w zamienniku i zbyt drogich w ASO.

Pzdr!

McCoy

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 25, 2009 3:09 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 29, 2004 6:23 pm
Posty: 564
Lokalizacja: WROCŁAW-Bristol UK
McCoy cieszę się że po pierwsze trafiłeś na uczciwego sprzedawcę...i nie wciskał Ci kitu jak to robi większość niestety :-? , po drugie chwał Ci za to że masz
McCoy pisze:
jedną z ładaniejszych beczek w województwie łódzkim

z chęcią bym oglądnął foty [zlosnik] Nie twierdzę również że mając/kupując szczepana zrobiłeś coś złego...nikt tu nikogo przeca nie osądza za miłość do Mercedesa...Ja kupując swojego pierwszego MB byłem na tyle zielony że nie wiedziałem jeszcze co to VIN :oops: ... no i kupiłem kundla [oczko]
Są przecież ludzie którym wisi oryginalność,zgodność z VINem itd. ale nikt ich krytykować za to nie będzie...każdy ma własną wolę i rozum.

Uważam jedynie że bardziej słusznie jest pakować kasę w oryginalne części mając świadomość posiadania samochodu który prezentuje sobą jakąś harmonijną , zgodną historię i stan.

No i wg mnie zadbana, zdrowa, zgodna beczka zasługuje być autem kolekcjonerskim [zlosnik]

P.S.
Jakie znaczenie dla oryginalności jest posiadanie MB RHD lub LHD???

Rubi
W ASO mają na skladach/magazynach części które są produkowane jeszcze w ubiegłym wieku i da się bez problemu kupić takie części lecz ich cena przeważnie odstrasza.
Każda część wyjęta z innego Mercedesa , która jest w lepszym stanie od tej którą aktualnie posiadamy, a nie jest to część odpowiadająca za bezpieczeństwo na drodze , jest częścią oryginalną i warto takie szukać i instalować we własnych pojazdach upiększając je i odmładzając jednocześnie. Generalnie chodzi tu o duperelki, chromy, elementy wnętrza..tak jak pisał McCoy Oczywiście możesz olać poszukiwania i udać sie do ASO...tam tez to dostaniesz ale po stokroć drożej.

Pozdro Arti

_________________
MB W123 300D 80r. Czarnoksiężnik

MB S123 280TE 84r.-srebrny dawca

MB S123 280TE 83r.-zielonkawy project

MB S123 280TE 82r.-GRÜN Gurke=OGÓR

MB S124 280TE 96r.-BeetrooT

http://mackuz.bolinko.org/is/img5/11764 ... CT7881.jpg


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 25, 2009 3:37 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr cze 18, 2008 12:00 am
Posty: 251
Lokalizacja: PGO
Kupilem łacznik elastyczny walu do w123 bez narzutu sklepu motoryzacyjnego za niecale 200zl firmy TRW. Ciekawe ile kosztuje w aso. pozniej mialem do porownania 2 te laczniki uzywany oryginalny i ten nowy TRW i roznily sie tylko znaczkiem mercedesa. na oryginale byl nr TRW i znaczek a na tej co kupilem TRW tylko nr wiec skoro nie widac roznicy to po co przeplacac??


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 25, 2009 4:39 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:02 pm
Posty: 1528
McCoy pisze:
wyobraź sobie,ze ja kupiłem szczepanka z premedytacją


ty tak na powaznie czy sobie jaja robisz?!?! :-?

_________________
S123 230TE '81+pare innych


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 25, 2009 4:43 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr gru 03, 2008 8:51 pm
Posty: 45
Lokalizacja: Konstancin - Jeziorna
ZORTOX

Wlasnie chodzilo mi o pierwsza czesc Twojej wypowiedzi. Czyli w ASO mozna jeszcze znalezc nowe, oryginalne czesci ? [totalszok] No cos niesamowitego. Pewnie cena naprawde odstrasza, skoro jeszcze fani Mercedesow nie wykupili.

Oczywiscie jezeli chodzi o wszelkie duperelki i wszelkie elementy wizualne zdecydowanie bardziej wole poprostu poszukac wsrod innych Beczek.

Bardziej zastanawialem sie wlasnie nad czesciami odpowiadajacymi za bezpieczenstwo na drodze.


McCoy

Tez chetnie zobaczylbym foto : )



Czyli jednak bardzo ciezko uniknac stosowania zamiennikow. Mowie tutaj o tych wazniejszych wnetrznosciach.


Wszystkim dziekuje za pomoc i opinie.

Serdecznie pozdrawiam !


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 25, 2009 5:27 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 19, 2006 11:48 am
Posty: 667
Lokalizacja: Trójmiasto
Części w ASO dostaniesz bez problemu nawet do starszych modeli jak W115/114, czy nawet W108/109. Oczywiście nie 100%, im starszy egzemplarz tym większe braki.
Mercedes jest jedną z nielicznych firm, gdzie można dostać części do ponad 30-letnich aut. Z ciekawostek np. jest dostępne na zamówienie oryginalne poszycie foteli do modelu 300SL 1954r (!).
O ile wiem w europie tylko BMW oferuje podobne usługi pod tym względem.

_________________
W123 200 '82


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 26, 2009 9:52 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 17, 2007 9:35 am
Posty: 180
Lokalizacja: Ziemia Obiecana
ASO jest niestety drogie więc jeśli można zamienić część na inną o porównywalnej jakości to chyba sens przepłacania jest mocno umiarkowany. Tym bardziej, jeśli mówimy np o częściach zawieszenia. A niektórych części identycznych jak 20-30 lat temu już zwyczajnie kupić nie można.
No chociażby w VIN-ie jest czasami mowa o konkretnych oponach, ciekawe czy ktoś znalazłby nówki sztuki z takim bieżnikiem jak te z przed 30 lat [zlosnik].
A w moim przypadku, gdzie wiem, że jeżdżę nie tyle klasykiem, co pełnoletnim zadbanym szczepankiem to mam prostą zasadę - wymieniam części na sprawne - i przez to auto jest sprawne - a element orginalności mam gdzieś na samym dole tabeli.

PS : a kolega McCoy faktycznie ma jedną z najładniejszych beczek w woj. łódzkim. [zlosnikz]

_________________
w123 240TD - no kochałem ten wóz....
i kiedyś znów wrócę do Mercedes

Wyprzedzaj, wyprzedzaj - Twoje nerki uratują komuś życie !!


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 26, 2009 11:26 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
Ja do swoich ładowałem części firm, które robiły dla MB (Lemforder, Ate,Beru...) -ale tu trzeba uwazać, bo zamienniki innych firm często sporo tańsze mają adekwatną jakość do ceny -a zatem tracimy 2 razy bo auto przestaje być niezawodne i koszta wymiany się mnozą...
Gdy nie ma częsci (Lemforder, Ate,Beru...) wtedy kupuje oryginały...
I polityka ta sprawdza mi się w obu autach, po roku reanimacji 123 od kupna, od roku Ojciec nie ma żadnych problemów z tym autem...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 28, 2009 12:44 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 10:41 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
Janfocus pisze:
Gdy nie ma częsci (Lemforder, Ate,Beru...) wtedy kupuje oryginały...
I polityka ta sprawdza mi się w obu autach, po roku reanimacji 123 od kupna, od roku Ojciec nie ma żadnych problemów z tym autem...


Nie wiem jak to wygląda w MB, ale np. w Volvo za wiele części "eksploatacyjnych" (np. paski, oleje) płaciło się często grubą kasę za kartonowe pudełko z napisem "Volvo". Póżniej okazywało się, że zawartość to np. zwykły pasek Gates, dostępny jako Gates w każdym sklepie na rogu za o wiele mniejszą kasę.
Z drugiej strony, jak widzę w necie jakies oferty amortyzatorów tylnych do W116 po 50 pln/sztuka, to ja bym sie bał kupić takie do Taunusa, a co dopiero do Merca. Sam wkrótce stane przed wyborem, co kupić, bo czeka mnie wymiana różnych gum w zawiechach i musze znaleźć jakiś złoty środek między jakością a ceną.

Gab

_________________
W116 280SE '79 - ekonomiczne auto rodzinne
ex. różne auta, wszystkie powyżej trzydziestki...

------
Drive It Like You Hate It - stara reklama Amazona


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 28, 2009 11:51 am 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Wiele części w serwisach autoryzowanych jest wykonywana przez markowych poddostawców, typu bosch, febi, wahler. Nie ma konieczności kupowania części w serwisie, natomiast nalezy stosować części markowych producentów. Zgodze się z kolegami, że nieraz części tańsze sa w aso, jeżeli chodzi o części blacharskie najlepiej stosować oryginały, albo dobre uzywki.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 28, 2009 8:11 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
aegm pisze:
ty tak na powaznie czy sobie jaja robisz?!?!


Śmiertlenie poważnie :) To nie tak, że szukałem "szczepionej" beczki, ale trafiła się ładna, od rozsądnego gościa, to co mnie ten VIN?


Rubi pisze:
McCoy

Tez chetnie zobaczylbym foto :)


W prawdzie nie jestem ekshibicjonistą, ale jak znajde jakieś zdjęcia,to wrzuce i wtedy polece za OT :)

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl