MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr sie 06, 2025 9:28 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn mar 16, 2009 7:51 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Na jesieni miałem wymienione tarcze, klocki (wszystko Textar) oraz jeden zacisk hamulcowy na przedniej osi. Tylna oś na razie nie była ruszana.

W niedzielę w trasie w pewnym momencie zaczęła migać mi kontrolka zużycia okładzin oraz słychać było rytmiczne tarcie z prawej strony. Oczywiście zatrzymałem się gdy tylko znalazłem miejsce. Koła nie były specjalnie rozgrzane. Ruszyłem do tyłu, zahamowałem i usterka znikła! Do domu miałem jeszcze 100km, 2 razy musiałem się zatrzymać i ponownie "odblokować" klocki. Dodam jeszcze że kontrolka zaczynała migać podczas jazdy ze stałą prędkością, bez dotykania hamulca.
Dzisiaj korzystając z względnie widnych 15 minut zdemontowałem koło. Klocki są na swoim miejscu. Jedyne co zauważyłem dziwnego to chyba rysa na tarczy hamulcowej od środka do zewnętrznej krawędzi. Koło w miarę się obraca, klocki miejscami lekko trą o tarczę.

Do środy nie mam czasu się tym zajmować, ale może chociaż pomożecie mi odpowiedzieć na te pytania:
- pęknięta tarcza? Ja nie wierzę, w końcu to nie polskie tarcze z allegro...
- z tego co pamiętam z tyłu nie ma czujnika zużycia okładzin, prawda?

Sam już nie wiem co o tym myśleć, chyba trzeba znowu oddać bekę do warsztatu. Najgorsze że muszę szybko znaleźć jakiegoś mechanika bo na tych co mi ostatnio auto robili się obraziłem (najgorsze że nie bez powodu) i nie chcę im oddawać auta...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 16, 2009 8:23 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Może jakis kamyk wpadł w zacisk i zamieszał lub nawet platg rdzy odpadl od tarczy (choć jeśli tarcze miales wymieniane to pewnie jeszcze sie tyle rdzy na krawędzi nie odlozyło). Wystarczy rozebrać lub naet z zewnatrz wydmuchac porządnie zaciski i klocki.

A co do rysy to sprawdz czy to tylko odcisk klocka(takie trworza sie nawet po kilku godzinach stania jeśli jest wilgoć) czy faktycznie tarcza nie pękła.

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 17, 2009 10:51 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr paź 25, 2006 11:10 am
Posty: 215
Lokalizacja: Łódź
Witam
Sprawdź jeszcze czujniki zużycia klocków.
może to właśnie czujnik.
A jak już będzie zdjęte koło to zobacz czy klocki są równo wytarte.
tzn czy jeden i drugi mają podobną grubość .
Fajnie byłoby porównać je (klocki) z tymi z drugiej strony.
Może śmundek-mechanik jednak źle zregenerował ten zacisk albo źle zamontował sprężyny odpychające klocki.

ps lub zadzwoń

_________________
Trzech braci 2 kombi, już bez beczki ehhhh....
S124 E300D
S124 300E 24V


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 17, 2009 12:00 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Chyba wiem: czujnik był zbyt lużny w klocku i sę wysunął. Jak sobie tak dyńdał, to dostał się między tarczę a klocek. Stąd ta rysa i efekty akustyczne. Po zdjęciu koła wszystko będzie jasne.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 17, 2009 6:08 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Wczoraj po ciemku zrobiłem parę fotek, wrzuce dziś wieczorem.
Gówno widziałem bez latarki, dziś znowu późno do domu wracam więc bez sensu zdejmować koło...

Może się coś na dniach wyjaśni ;) <br>Dodano po 1 godzinach. 28 minutach.:<br> Tu widać rysę na tarczy (na dole obrazka):

Obrazek

A tutaj podłączenie kabelków czujnika:

Obrazek

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 17, 2009 7:55 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 24, 2005 8:46 pm
Posty: 2195
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
nie masz blaszek dociskajacych klocki? Musza tarabanić strasznie. ta rysa wyglada na odcisk klocka ale zobacz czymś ostrym (nawet igłą lub agrafką) czy nie ma tam peknięcia bo zdjecia nie sa jakości wystawowej :D

_________________
Toyota MR2 2,0 '93
Chrysler Voyager 3,8 auto na zakupy :)
ex: S124 300TE 4matic '87 w świni, patyku i leniuchu
ex: Ford Escort MK II 75' 1,3GL
ex: Nissan Micra 1,3 RR Edition
Ex: W124 300E 4matic '87
[url=http://www.w114-115.org.pl/jomla/content/view/145/52/]RR Auto Szczecin-Pilchowo, ul. Staroleśna 1A[/url]


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 17, 2009 8:32 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
roadrunner pisze:
nie masz blaszek dociskajacych klocki?

No właśnie też się zdziwiłem, w książce Etzolda widziałem blaszkę/sprężynę...

Dzisiaj był spokój, auto hamowało normalnie, kontrolka się nie zapaliła...
Zobaczymy co dalej będzie. W każdym razie muszę skombinować blaszki.

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 18, 2009 7:52 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 11:42 pm
Posty: 966
Lokalizacja: Wrocław
voytas pisze:
W każdym razie muszę skombinować blaszki.

A ASO są za śmieszną kasę, kupowałem niedawno 2 nowe do W201 na tył, bo się w aucie skończyły klocki z tyłu, a blaszki rozleciały w rękach ze starości.

_________________
MB W126 560SEC Lorinser 1986 r.
MB W124 E320 Coupe 1995 r. - ex
Alfa Romeo Brera 2.4JTDM '07 -ex
MB W201 190E 2.0 KAT 1992 r.
Nissan 350z '08 (480KM TT)
Ferrari Testarossa '91
Intrall Lublin III '05
2oo: Honda CBR 1000RR '08
Aprilia RSV4


Na górę
 Tytuł:
Post: śr mar 18, 2009 3:16 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Moja wersja w zasadzie upadła ( jeśli górny przewód czujnika na zdjęciu jest też cały ). Do wyjaśnienia jest związek rysy na tarczy z migającą kontrolką zużycia klocków. Między tarczę a klocek mogło się dostać jakieś twarde ciało obce i jest efekt. Na zdjęciu zbyt dobrze nie widać, ale może przewód czujnika jest zbyt blisko tarczy i został przez nią uszkodzony ( izolacja ). Jak przewód dotknie tarczy, to świeci kontrolka.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl