MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 8:20 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob lis 18, 2006 2:37 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn maja 01, 2006 10:16 pm
Posty: 3
Lokalizacja: Wrocław
Cześć !
Chciałem przywitać wszystkich .
Mam pytanie odnośnie wspomnianego w temacie elementu.
Mam w swoim sprzęcie elektrycznie otwierany.
Ostatnio niestety nie działa najlepiej - trzeba mu pomóc ręcznie - co mnie wcale nie cieszy.
Zabrałem sie dzisiaj za rozbiórkę podsufitki, co by dobrać się do niego .
Musiałem dać za wygraną - szkoda tego niszczyć bez instrukcji .....
I tu moje pytanie o pomoc .
Znajdę gdzieś inst. "jak krowie na rowie" co robić ,żeby tego nie znisczyć a wręcz przeciwnie , doprowadzić do stanu możliwie jak najbardziej zbliżonego do ideału ?

Pozdrawiam

Z góry dziękuję za pomoc


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 18, 2006 2:44 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr paź 29, 2003 7:31 pm
Posty: 3225
Lokalizacja: Kraków
Moze w ksiazkach Hayneesa, ale to przypuszczenie. Zapytaj kogos kto ma taka ksiazke do w123

_________________
pozdrawiam Andrzej
Mercedes Benz 450 SLC - było
MGB 1965
GMail: anwojcik (at) gmail.com


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 18, 2006 3:10 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... &&start=15 <--tutaj masz zdjęcia podsufitki po ściągnięciu. widzisz w jaki sposób jest mocowana do dachu. aby ją zdemontować nalezy podważać te blaszki. odsun sobie dach i zrob to od czola szyberdachu. jak wszystkie puszczą, to wyciagasz do przodu cala podsufitke. nastepnie odkreć prowadnice (powinny sie trzymac na 3 niklowanych sróbkach wkrecanych od gory) odkreć też te uszczelki po bokach, te ktore jak zamykasz dach widoczne sa od zewnatrz (z takiego kotka), kolejny etap to wyjęcie zawleczki od linki szyberdachu, ktorą masz na wierzchu po zdjeciu podsufitki szybra. uwazaj zeby nie zgubic tej zawleczki, bo pozniej jest problem;) To ta na koncu linki z centralnym trzpieniem. nastepnie luzujesz takie boczne prowadnice (one mają wystający poziomy kawałek, który w ostatniej fazie zamykania wchodzi do plastikowej prowadnicy i unosi tylna czesc dachu) , ktore musza zejsc się do środka, zeby szyber zmiescil sie przez otwor w dachu. obie sa przykrecane na 2 śróbki na kluczyk 8, albo 10. Dla ulatwienia mozesz tez poluzować te elementy, które poruszają się w szynach i też je scisnąć do środka. Po tym wszystkim najlepiej zawołaj kogoś zeby nie porysować lakieru i wyciągnij szyber ruchem posuwistym [zlosnik] w przód. Jak bedziesz go mial na stole dokladnie obejrzyj i nasmaruj. Z praktyki moge Ci podpowiedzieć ze najwazniejszym elementem do smarowania jest ta metalowa rurka, w która wchodzi linka od szybra, a która nachodzi na podobna rurkę mniejszej średnicy. Możesz posmarować również prowadnice, ale to niewiele daje. Innym wyjsciem moze byc dokrecenie nakretki przy silniczku szyberdachu w bagazniku za lewym nadkolem, która to nakretka spelnia role sprzegielka. Ale to jedynie wtedy gdy jesteś pewien ze masz wszystko posmarowane, bo spalisz silniczek. Aha- Uwazaj zeby smar nie poleciał Ci do srodka, tam gdzie chowa sie szyber, bo bedzie on tym samym brudził podsufitke. Chętnie bym pomogl, bo szyberdachy sa dla mnie niezłym wyzwaniem :D [oczko]

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 18, 2006 6:47 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pn maja 01, 2006 10:16 pm
Posty: 3
Lokalizacja: Wrocław
Okropnie dziękuję za informacje i podpowiedźi

Miłego wieczoru !


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 30, 2009 10:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 10:41 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
zet pisze:
Okropnie dziękuję za informacje i podpowiedźi

Miłego wieczoru !


Odgrzebuje zabytkowy wątek, ale pytanie krótkie - czy w W116 elektryczny
szyber jest zbudowany podobnie jak opisany z W123? Też bebechy w bagażniku itp?
Mój dziś wiosennie przetestowałem - od pierwszego podejscia elegancko
się otworzył... po czym nie chciał wrócić, a w zasadzie to w ogóle nie chciał się ruszyć ani w tył ani w przód (nie wiem czy dojechał do końca). Silnik chodził cały czas.
Dopiero jak mu pomogłem trochę ręką pojechał na miejsce i się grzecznie zamknął, ale nie chciałbym kiedyś zostać na deszczu z otwartym :)

Gab

_________________
W116 280SE '79 - ekonomiczne auto rodzinne
ex. różne auta, wszystkie powyżej trzydziestki...

------
Drive It Like You Hate It - stara reklama Amazona


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 30, 2009 10:27 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
reanimowałem szyber Kubitusowi w jego W116, jest podobny w budowie i zasadzie działaniu jak ten beczkowy. Postępuj zgodnie ze wskazówkami do W123 i musi działać!

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 24 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl