MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt sie 05, 2025 8:29 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn mar 30, 2009 5:42 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Od jakiegoś czasu, powiedzmy 3 tygodni auto fatalnie zachowuje się zaraz po odpaleniu. Silnik chodzi jakby był niewyważony, telepie nim strasznie. Po dodaniu gazu jest to samo tylko oczywiście z większą częstotliwością... Po rozgrzaniu do powiedzmy 50 stopni wszystko wraca do normy i silnik chodzi równo. Do dzisiaj sądziłem że problem występuje tylko na benzynie i szukałem przyczyny w układzie wtryskowym, ale okazuje się że na gazie jest tak samo (udało mi się przełączyć na LPG przy zimnym silniku).

Z literatury poświęconej M102 i lektury kilku tematów na różnych forach wiem że w tym silniku mogę się spodziewać poprawy działania w fazie rozgrzewania przez dwa elementy:
1) Zawór dodatkowego powietrza zamykany wraz ze wzrostem temperatury silnika
2) Układ zwiększający dawkę paliwa, też sterowany czujnikiem temperatury.

W osobnym temacie udało nam się - tak mi się wydaje - odnaleźć pod maską czujnik temperatury wykorzystywany przez te układy. Podejrzewałem go o awarię, ale czy może on jakoś drastycznie wpływać na pracę na LPG?

Czy oprócz wyżej wymienionych układów coś jeszcze może być nie tak? Niewyregulowane zawory?

Czy ktoś ma jakieś poglądowe zdjęcie wyżej wymienionych układów w M102 zasilanym K-jetem? Mam książkę od W201, tam jest już KE i część rzeczy o których czytam z pewnością się różni od tego co jest w W123...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 30, 2009 5:53 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 21, 2006 9:43 pm
Posty: 604
Lokalizacja: Łódź
A elektrykę masz ok? To znaczy kable, kopułkę i palec?
U mnie było tak, że na benzynie sie strasznie telepał, a po rozgrzaniu gasł. Na gazie też czasem się telepał. Szukałem wszędzie, okazało się, że po wymianie przewodów, kopółki i palca, problem zniknął.

_________________
W123 200 1982


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 30, 2009 6:03 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
azamat pisze:
A elektrykę masz ok? To znaczy kable, kopułkę i palec?

Teoretycznie kable były niedawno wymieniane, ale niestety nie wiem ile km jest na nich przejechane...

azamat pisze:
Szukałem wszędzie, okazało się, że po wymianie przewodów, kopółki i palca, problem zniknął.

Hmm, teoria obsługi tych aut sugerowałaby właśnie zaczęcie od układu zapłonowego. Tylko jaki wpływ ma temperatura silnika w takim wypadku? Cieplejszy silnik będzie chodził na słabych przewodach a zimny nie?

Dodam jeszcze że po odpaleniu wskazówka ekonomizera nie leży w pozycji zero, tylko raczej w połowie a czasami gdy bardzo zimno wychyla się nawet o jakieś 80%. Po lekkim naciśnięciu pedału gazu wskazówka wraca na lewą stronę, lewe powietrze w dolocie?

Wiem że te pytania brzmią być może dziwnie, ale stało się to z dnia na dzień. Wcześniej silnik chodził raczej równo, nawet przy dużych mrozach.

PS
Skrzynia na zimno też czasami potrafi sobie nieźle szarpnąć przy zmianie z 2 na 3 bieg. Sądzę że przyczyna jest ta sama bo zaczęło się to jednocześnie pojawiać z nierówną pracą silnika.

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 30, 2009 8:06 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 02, 2005 9:45 pm
Posty: 261
Z doswiadczenia (skromnego, ale zawsze ;) ) wiem, ze jesli masz jakies problemy z ukladem zaplonowym, to powinny sie nasilac wraz ze wzrostem temperatury, czyli na zimno auto chodzi jak Cie moge, a po rozgrzaniu gasnie, strzela i inne historie. Zreszta z fizyki wiadomo, ze opor rosnie wraz z temperatura ;)


Jesli masz skrzynie sterowana podcisnieniowo i zaczela sobie do spolki z ekonomizerem swirowac, to moze faktycznie jest problem gdzies z podcisnieniem/lewym powietrzem?


Na górę
 Tytuł:
Post: pn mar 30, 2009 9:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 10:41 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
Spychal pisze:
Z doswiadczenia (skromnego, ale zawsze ;) ) wiem, ze jesli masz jakies problemy z ukladem zaplonowym, to powinny sie nasilac wraz ze wzrostem temperatury,


A nie miałeś strzała? Niektóre bywają nawet niezbyt słyszalne, a klapke
przepływomierza mogą nadgiąć i już ustrojstwo chodzi inaczej.

Do tego rachunek sumienia co do elektryki, bo dopóki tak jak pisali
inni nie będziesz pewien czy kable, świece i rozdzielacz/kopulka ok, nigdy
nie dojdziesz czy krzaczy zapłon czy zasilanie paliwem.
Czasem są to głupoty - ja przedwczoraj zafundowalem mojemu M110 nowe kable WN i zaczął własnie tak poszarpywać, nierówno chodzić, czuć to było nie tylko na wolnych ale nawet w czasie jazdy itp.
Okazało się, że skupiając się na poukładaniu jak najidealniej kabli w tych
wszystkich przelotkach na silniku, nie dopchnąłem do końca jednej końcówki przy kopułce. I już jeden gar niezbyt palił.

A jak wyglądają wolne obroty na zimno? Może mu delikatnie podkręć?
Pewnie jak go ostatnio ktoś regulował powietrze na zewnątrz miało -10,
a to jednak drobną bo drobną, ale różnice robi.

Gab

_________________
W116 280SE '79 - ekonomiczne auto rodzinne
ex. różne auta, wszystkie powyżej trzydziestki...

------
Drive It Like You Hate It - stara reklama Amazona


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 31, 2009 10:10 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 21, 2006 9:43 pm
Posty: 604
Lokalizacja: Łódź
No właśnie u mnie robiło się gorzej wraz ze wzrostem temperatury. Na początku skupiłem się na gaźniku, bo to była pierwsza myśl, jednak okazało się, że problem tkwił w elektryce.
Załatw elektrykę - wyeliminujesz jedną z możliwych przyczyn.

_________________
W123 200 1982


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 31, 2009 10:24 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt maja 01, 2007 8:49 pm
Posty: 198
Lokalizacja: kraków
ja taż tak miewałem i wydaje mi się że zużyte elementy WN mogą mieć rano przebicie gdy jest wilgotno, wraz ze wzrostem temp wszystko się osusza i jest ok, tak jak koledzy sugeruję wymianę kabli , palca, kopułki.

_________________
w124/w210 poszukiwana
w140 CL 500 93' była
w126 300 SE 89' była
w126 260 SE 86' była
w123 230 E 81' była


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 31, 2009 12:23 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
A ja sugeruje,zebyś sprawdził przewody podciśnienia i łączniki. Szarpanie skrzyni i szaleństwa ekonomizera to najprawdopodobniej to. Zerknij zwłaszcza na przewód sterujący do skrzyni (wrednie schowany miedzy deklem a puszką zaraz za końcówka przewodu odmy). Sam przewód chyba w kolorze białym. U mnie szlag trafił tę gumową końcówkę i szkrzynia zaczęła szarpać.

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 31, 2009 5:18 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lip 18, 2007 11:01 am
Posty: 568
Lokalizacja: Szczecinek, Warszawa
Ja proponuję do tego jeszcze zmierzyć ciśnienie na garkach (oczywiście w ostatniej kolejności, po sprawdzeniu elektryki i powietrza). Miałem takie objawy u siebie. Krzywo chodził, jak był zimny na Pb i LPG. Po wymianie tłoków z pierścieniami, panewek korbowych i generalnym remoncie głowicy wszystko wróciło do normy (2.3 M102 K-Jet). [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]

_________________
MB - Jasne jak drut/
- "ABC alfabetu"
- Bolid Młodzieży Wiejskiej E38 740iA ;było: MB 190 '86 2.3


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 31, 2009 5:53 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 10:41 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
Prezeslaw pisze:
Po wymianie tłoków z pierścieniami, panewek korbowych i generalnym remoncie głowicy wszystko wróciło do normy (2.3 M102 K-Jet). [zlosnik] [zlosnik] [zlosnik]


Myślę że w tym tempie zaproponujemy wkrótce koledze, by sprawdził czy jakiś inny egzemplarz z Allegro nie chodzi równiej i po prostu wymienił
całe auto [zlosnik] [zlosnik]

Gab

_________________
W116 280SE '79 - ekonomiczne auto rodzinne

ex. różne auta, wszystkie powyżej trzydziestki...



------

Drive It Like You Hate It - stara reklama Amazona


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 31, 2009 8:25 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Gab pisze:
Myślę że w tym tempie zaproponujemy wkrótce koledze, by sprawdził czy jakiś inny egzemplarz z Allegro nie chodzi równiej i po prostu wymienił
całe auto

Właśnie miałem to napisać [zlosnik]

Dzisiaj zrobiłem ponad 200km i w sumie może macie racje z tą elektryką... Rozgrzany silnik też czasami się "telepnie"...

Świece już wymieniłem, zostały przewody, kopułka i palec...
W podciśnieniach też pogrzebię, ale wygląda na to że skrzynia od 2 tygodni chodzi super - może to była chwilowa przypadłość...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: wt mar 31, 2009 9:26 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 10:41 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
voytas pisze:
W podciśnieniach też pogrzebię, ale wygląda na to że skrzynia od 2 tygodni chodzi super - może to była chwilowa przypadłość...


Teraz sobie przypomniałem jedno. Nie wiem jak to może być odczuwalne w 4-cylindrowcu, być może 6-tka lepiej sobie radzi z niedopałem jednego gara. Ale po tym jak wymieniłem kable i źle założyłem jeden na kopułce, moje pierwsze wrażenie w czasie jazdy było właśnie takie, że... szarpie
skrzynia. Inna rzecz, że w W116 w czasie jazdy niewiele słychać silnik i nie mam obrotomierza, więc o pomyłke łatwiej. Upewniłem się, że to jednak coś "elektrycznego" gdy go poobserwowałem na wolnych i zobaczyłem, że nierówno chodzi i się "przycina".
Ale przy niezbyt gwałtownym przyśpieszaniu uczucie było takie, jakby
właśnie skrzynia zmieniła bieg z lekkim szarpnięciem i w ogóle wydawało mi się, że wachluje tymi biegami jakby ich było z sześć :)

Gab

_________________
W116 280SE '79 - ekonomiczne auto rodzinne

ex. różne auta, wszystkie powyżej trzydziestki...



------

Drive It Like You Hate It - stara reklama Amazona


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 08, 2009 10:37 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lis 26, 2006 12:19 am
Posty: 2399
Lokalizacja: [EL] Łódź
Telepanie ustało po regulacji zaworów i zalaniu auta świeżym olejem. Na 2 cylindrach nie było wcale luzu na zaworach wydechowych. Mam nadzieję że gniazda zaworowe nie zostały wypalone, na razie silnik chodzi dobrze.

PS
Silnik brzmi teraz trochę inaczej...

_________________
http://www.malusie.pl - bodziaki dla niemowląt i koszulki dla dzieciaków
Jeep Grand Cherokee 5.2 '96

ex: W123 D30 '83, W126 E28 '83, S123 E23 '85, W201 E23 '92


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 13, 2009 11:08 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sty 26, 2009 8:06 pm
Posty: 18
WITAM

Czy szybkie wypalanie palca i styków w kopułę jest związane z normalnym zużyciem czy coś może przyspieszać ten proces?
Kopułkę i palec wymieniłem ok. 2-lata temu i nie zrobiłem jakiejś ogromnej ilości kilometrów (kopułka i palec oryginał)?

_________________
W 124 2.0 KAT
M 10296310149623E90


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 31 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl