MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 5:40 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr maja 13, 2009 6:33 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 03, 2007 10:36 pm
Posty: 866
Lokalizacja: Gdańsk
Witam!

Wie ktoś gdzie w Gdańsku wymienić:

- wahacz górny
- tuleje górnego wahacza
- tuleje dolnych wahaczy

?

Końcówki drążków kierowniczych zrobiłem sam ale czy poradzę sobie z tymi elementami mając tylko kanał i kilka narzędzi?

A może kojarzy ktoś temat na forum gdzie wyjaśnione jest jak się do tego zabrać?

_________________
Ex: Mebel, (Disco) Karawan, Bezdomny, Tweety, Kalarepa, Kabaczek


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 13, 2009 11:12 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 02, 2003 11:44 am
Posty: 1802
Lokalizacja: Warszawa
LiveLetDie pisze:
A może kojarzy ktoś temat na forum gdzie wyjaśnione jest jak się do tego zabrać?


http://www.w114-115.org.pl/forum/viewto ... go+wahacza

"1. luzujesz wewnętrzną śrube wahacza odkręcasz nakrętke
2. podnosisz auto i zdejmujesz koło - lepiej jest wykonać punk 1 przed 2 bo po co sie męczyć przy podniesionym aucie
3. odkręcasz nakrętke na sworzniu zwrotniecy kluczem 17
4. odkręcasz dwie śruby na klucz 10 najczęsciej sie zrywają więc warto mieć drugie (moją jedną musiałem uciąć)
5. luzujesz śrube na klucz ampułowy (imbus) nr 8 ale nie wykręcasz jej całkiem
6. wybijasz sworzeń dobrze jest moieć ściągacze nei jest on konieczny wystarczą dwa spore młotki technika jest wam chyba znana . Nie wykręcamy całkiem śruby z pkt 5 bo drążek rekacyjny będzie nam napinał wahacz i ciągnoł go ku górze co ułatwi nam wybicie sworznia.
7. wykręcasz srube ampułową i wyciągasz wewnętrzną srube wahacza, wuciągasz wahacz.
8. na stole warsztatowym wkręcasz w imadło łeb śrubu od łącznika wahacza z drężkiem reakcyjnym i dużym kluczem np szwedem odkręcasz łącznik.
9.wymieniasz gumy łącznika na nowe (zawsze wymieniasz te gumy !!!! ) i skręcasz to do kupy podobnie jak w pkt 8
10. spryskujesz wnętrze tulejki wahacza np WD40 lub innym smarem ja użuwam smaru silikonowego w sprayu w celu zapobieżenia zapieczenia sie śruby w tulejce
11. składasz wszystko do kupy w odwrotnej kolejność
12. teoria mów ze przydałoby sie jechać na zbieżność ale wg mnie nie ma takiej potrzeby."

Wskazówki autorstwa "Wujka Dobra Rada" Mackuza [zlosnik] .

_________________
Nur fünfzylindrige Diesel!


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 14, 2009 8:55 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw lis 20, 2008 7:56 pm
Posty: 222
Lokalizacja: Sopot, Gdańsk
Witaj.
Jak nie chce Ci się samemu działać, to kiedyś robiłem zawias w firmie "Nagengast" na ul. Kartuskiej. Nie miałem zastrzeżeń co do wykonania.

_________________
C126 500SEC 84r.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw maja 14, 2009 7:26 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn gru 03, 2007 10:36 pm
Posty: 866
Lokalizacja: Gdańsk
Nie to, że nie chce mi się ale nie mam za bardzo warunków - garaż nie ma ani kanału ani nawet prądu dlatego niekiedy muszę liczyć na pomoc innych.

_________________
Ex: Mebel, (Disco) Karawan, Bezdomny, Tweety, Kalarepa, Kabaczek


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl