MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 12:13 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Montaz Haka
Post: czw maja 28, 2009 8:04 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 12, 2008 5:58 pm
Posty: 317
Lokalizacja: Wrocław&Swojec
Witam, Zakupiłem niedawno Mercedesa W123 300D automat. 2 seria.
Mam wbity w Dowód Hak, ale nie ma go w pojeżdzie:
Obrazek
ale mam o to takie czesci z Dawcy:) Orginalny hak i zdezak w stanie B.Dobrym zakonserwowany Farbą z Cynkiem, oraz pomaziany hak Hameritte:Obrazek

Obrazek

i teraz moje pytanie jak ten hak wycelowac na srodku???

Ja obmysliłem metodę ze wezmę uzbroje zdezak z hakiem przyłoze go Do gumowych nakładek i obrysuje hak. i wywiercę otwory,


1 pytanie sruby z drugiej strony pzrejdą na wylot???
2 Jak wycelowac na srodku??
3 Nie piszcie abym gdzies jechał bo Sam chcę to zrobic :)

zm góry dzięki Pozdrawiam!

_________________
MB W123 84r 280e ASB-> 300TD 5 manual "smoczek"
MB W123 79r 300D ASB Tatowy "żabka"
Plastiki :)
Ford escort 1.8 16V 99r "szlifierka"
Ford escort 1.4 8V 92r szczep 1.8TD 8V 97r "Ważywniak"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt maja 29, 2009 8:40 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
Cześć!
Jeżeli maszy tylko te części haka jakie prezentujesz na zdjęciu to brakuje Ci:

1. Wzmocnienia przykręcanego do karoserii od strony podwozia (po obu stronach):
Obrazek

2. Wzmocnienia przykręcanego w "kieszeniach" po obu stronach bagażnika:
Obrazek

Miejsca na otwory pod śruby mocujące belkę zaznaczone są na tylnym pasie. Są to małe punkty wybite fabrycznie na karoserii punktakiem jeszcze przed malowaniem. Jeżeli masz oryginalny pas i nezbyt grubą warstwę kolejnych lakierów i podkładów to powinny być one widoczne. Punkty są cztery - po dwa na stronę - jeden nad drugim.
Śruby do których był mocowany zderzak bez haka powinny się schować w specjalnie do tego przeznaczonych otworach w belce owego haka.

Poniżej instrukcja montażu:
Strona pierwsza:

Obrazek

Strona druga:

Obrazek

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 30, 2009 10:12 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 20, 2007 10:30 pm
Posty: 270
Lokalizacja: Świdnica Śląska
Montowałem hak bez tych wszystkich "dupereli" po prostu cztery śruby klasy 10.8 z tyłu duże podkładki i nakrętki też twarde . Hak tak zamontowany dawał radę 1 tonę piachu na przyczepie i nie odpadło.
W miejscy gdzie są otwory łączą się ze trzy blachy i jak są zdrowe , a po zdjęciach widać że jest ok , to nie powinno być problemów.
W haku są dwa otwory na stronę więc trzeba dowiercić jeden .

Pozdrawiam Marcin


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 30, 2009 10:34 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Nie wyobrażam sobie haka bez takich wzmocnień! Nawet nie próbuj montować tak jak pisze marcinMB123200D [szalone]
to już chyba lepiej do takiego haka przyspawać profil i przykręcić go do podłużnicy w środku bagażnika.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 30, 2009 1:10 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 22, 2006 1:51 am
Posty: 676
Numer GG: 4141125
Lokalizacja: Gliwice
bary123ce pisze:
Nie wyobrażam sobie haka bez takich wzmocnień!

Ja również - tym bardziej, że wzmocnienia ze zdjęcia nr 2 można kupić na szrocie a profile podłużne ze zdjęcia nr 1 dorobić. Ja tak właśnie zrobiłem - jakkolwiek wzmocnienia (zdj. nr 2) wyjąłem i były w bardzo dobrym stanie to już profile (zdj. nr 1) były w stanie opłakanym, kompletnie skorodowane. Mimo to wyciąłem je i zaniosłem do warsztatu ślusarskiego do dorobienia - zapłaciłem za 2 sztuki nowiutkich wzmocnień 65 złotych.

marcinMB123200D pisze:
Montowałem hak bez tych wszystkich "dupereli"


Jasne, na jaką cholerę montować takie bzdurki... inżynierowie wymyślili je i policzyli w ramach walki z nudą w czwartkowe popołudnie...


marcinMB123200D pisze:
Hak tak zamontowany dawał radę 1 tonę piachu na przyczepie i nie odpadło


Nosił wilk razy kilka...

Pozdrawiam,

Student

_________________
W123 240D '83 - Taigabeige
E30 318 iS '89 - Sterlingsilber Metallic
601 923 947


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 30, 2009 1:28 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 21, 2008 9:37 pm
Posty: 393
Lokalizacja: Kraków
można sobie tylny pas wyrwać przecież, jak sie nie założy wzmocnień. ja bym nie ryzykował.

_________________
W123, 1984 TAXI .... 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: sob maja 30, 2009 11:05 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob kwie 12, 2008 5:58 pm
Posty: 317
Lokalizacja: Wrocław&Swojec
marcinMB123200D pisze:
Montowałem hak bez tych wszystkich "dupereli" po prostu cztery śruby klasy 10.8 z tyłu duże podkładki i nakrętki też twarde . Hak tak zamontowany dawał radę 1 tonę piachu na przyczepie i nie odpadło.
W miejscy gdzie są otwory łączą się ze trzy blachy i jak są zdrowe , a po zdjęciach widać że jest ok , to nie powinno być problemów.
W haku są dwa otwory na stronę więc trzeba dowiercić jeden .

Pozdrawiam Marcin



SORRY ALE NIE OTO MI CHODZIŁO zapytałem sie was o otwory i wyszło ze nie wszystko mam [szalone] [szalone] pojechałem chyba z tym na zlom ale cuz za glupote sie płaci... w drugim 123 mam hak przykręcony do zdezaka i 3 srubami przez tylny pas do bagaznika. ale teraz dospawam jeszcze wzmocnienie do podłuznicy. a nie chodzi mi o to aby ciagac 1 tone piachu. i sie cieszyc ze nie odpadło. ja chce podruzowac wozic cos ciezkiego ze swiadomoscia ze nic nie odpadnie i bnie bac sie jechac w dalekie trasy z caempingiem 2 osiowym, wiedz zrobie jak orginal bo za tym jestem, wiedz prosze jak ktos ma te elementy niech pisze pozdrawiam. Dawid <br>Dodano po 3 minutach.:<br>
Uli pisze:
można sobie tylny pas wyrwać przecież, jak sie nie założy wzmocnień. ja bym nie ryzykował.



P.S jeszcze mi na glowe nie upadło :) i niechce sobie zaryzykowac, a pozatym juz kij z pasem a zycie innych [szalone] [szalone] [szalone]



Baryyy Mozy ty masz takie elemenciska ?? tyle tego juz tam rozebrałes [smiech] [smiech] [zlosnik] [zlosnik] <br>Dodano po 50 sekundach.:<br>
Uli pisze:
można sobie tylny pas wyrwać przecież, jak sie nie założy wzmocnień. ja bym nie ryzykował.



P.S jeszcze mi na glowe nie upadło :) i niechce sobie zaryzykowac, a pozatym juz kij z pasem a zycie innych [szalone] [szalone] [szalone]



Baryyy Mozy ty masz takie elemenciska ?? tyle tego juz tam rozebrałes [smiech] [smiech] [zlosnik] [zlosnik]

_________________
MB W123 84r 280e ASB-> 300TD 5 manual "smoczek"

MB W123 79r 300D ASB Tatowy "żabka"

Plastiki :)

Ford escort 1.8 16V 99r "szlifierka"

Ford escort 1.4 8V 92r szczep 1.8TD 8V 97r "Ważywniak"


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl