MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 11:51 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw kwie 13, 2006 6:57 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 01, 2003 10:26 pm
Posty: 145
Lokalizacja: Wrocław
PILNE !!
Szukam schematu elektrycznego, 2,3 benzyna z 77 roku na gaźniku .

_________________
"Benzyna we krwi olej w głowie"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 14, 2006 11:32 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
Zobaczę wieczorem co mam, do 230E mam na pewno...

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 14, 2006 11:41 am 
Offline
weteran

Rejestracja: śr kwie 07, 2004 5:29 pm
Posty: 2205
Miron pisze:
Szukam schematu elektrycznego, 2,3 benzyna z 77 roku na gaźniku .



http://mb.bolinko.org/wis/W123/w123_cd1/ETM/77_230.pdf

Słabo szukasz, bo jest, i to bardzo blisko [szalone].


Ostatnio zmieniony pt kwie 14, 2006 11:56 am przez wojz, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 14, 2006 11:54 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
No to wieczór spędzę na przedświątecznych porządkach, zamiast przeszukiwania półki z materiałami...

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 14, 2006 8:28 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 26, 2006 12:58 pm
Posty: 56
Witam
Też poszukuję na różne sposoby schematu instalacji elektrycznej MB123 w wersji benzynowej 230E, silnik M102.980 rok 1984. Poruszanie się po "omacku" po różnych stronach nie przynosi wymiernych rezultatów. Więc jeśli ktoś posiada byłbym wdzięczny za pomoc w znelezieniu.
Nie wiem dlaczego ale jakoś załączony link nie działa. Eksploler, Firefox i Opera nie otworzyły dokumentu.
Może więc na pocztę teodor.s@interia.pl ktoś podeśle ten dokument.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 14, 2006 8:46 pm 
Offline
wiarus senior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lis 20, 2001 1:00 am
Posty: 1724
Musisz mieć zainstalowany Acrobat reader.

_________________
124 E220 coupe 96'FOTO
MB artykuły prasowe cz1
MB artykuły prasowe cz2


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 15, 2006 7:51 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 26, 2006 12:58 pm
Posty: 56
Witam
Dzięki Miron. Jest to schemat ideowy i rzeczywiście jego wygląd odbiega od tych do jakich jesteśmy przyzwyczajeni. Wizulanie hyba bardziel odpowiadają schematy takie jak załączone stronie macmerc do wersji diesel. Ja i tak mam problem bo komblinacja budy 123D i silnika M0102 pociągnęła za sobą przebudowę instalacji w komorze silnika i nie bardzo wiem jakie wiązki zostały zmienione czy dołożone. Na pewno musiał dojść moduł zapłonu i dlatego poszukuję schematu do wersji z silnikiem M102 zasilanym mechanicznym wtryskiem. Chyba schemat wersji 123C z silnikiem M102 bardziej byłby przydatny.
Acrobata używam od wielu lat i to nie ten problem. Po prostu niby na początku było jak powinno być tzn. uruchamiało się okienko programu ale nie wyświetlił strony z zawartością.
Wzystkiego najlepszego z okazji świąt dla wszystkich.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 15, 2006 1:24 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 01, 2003 10:26 pm
Posty: 145
Lokalizacja: Wrocław
Fakt , schemat jest raczej ideowy a ja potrzebuje konkretnie wiedzieć jak jest podłaczenie zapłonu, jaki kabelek gdzie ma byc podłaczony , jak ida kable od rozrusznika. Niestety przerabiam wiązke z diesla na benzyne , moja wiązka która była w benzynie nie nadaje sie bo gdzies zaczeła sie palić i przewody są raczej nie nadajace się. No i nie wiem co to jest , przy cewce coś w rodzaju bezpiecznika ceramicznego , trudno okreslić. Jezeli ktos moze mi tak bardzo konkretnie pomóc to bede bardzo wdzięczny. Może juz ktos przerabiał tak zasilanie elektryczne z diesla na benzynę i wie to bedzie mi łatwiej.
P.S. Tyle pracy a bez samochodu to jak bez ręki :(

_________________
"Benzyna we krwi olej w głowie"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 17, 2006 9:36 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 26, 2006 12:58 pm
Posty: 56
Witam
Fakt, że nie ma opisów do numeracji elementów instalacji można nieco zrekompensować metodoą porównywania z innymi schematami. Główne elementy Takie jak lampy, tablica wskażników, stacyjka, przełącznik świateł, przełącznik w kolumnnie kierownicy, skrzynka bezpieczników, nie różnią się wyglądem na schemacie i zasadą działania od innych wersji. Oznaczenia kolorów przewodów też powinny być zgodne. Punkty masy są chyba też w tych sanych miejscach.
Poza tym jesli Cię interesuje to znalazłem część katalogu z rysunkami zestawieniowymi dla wszystkich typów 123. Jest tego 16,2MB w plikach pdf.
Jest w nim kilka stron pokazujacych przebiegi wiązek instalacji i obrazujących funkcję.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 17, 2006 9:39 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 01, 2003 10:26 pm
Posty: 145
Lokalizacja: Wrocław
Jak możesz to po troche poprosze na maila , siadłem i robie schemat , musze dojść co i jak :))

_________________
"Benzyna we krwi olej w głowie"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 17, 2006 10:05 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 26, 2006 12:58 pm
Posty: 56
Wrzuciłem w międzyczasie uprzedzając chyba potrzebę


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 20, 2006 9:22 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn wrz 01, 2003 10:26 pm
Posty: 145
Lokalizacja: Wrocław
Dzis wielki dzień , autko skończone, wszystko poskładane, rozruch działa , zapłon jest. Ale co się namordowałem z przerabianiem elektryki z diesla na benzynę to nie zycze nikomu. Elektryk chciał mnie skasowac 300 zł. za dzień roboty a tu niespodzianka zrobiłem sam. Dziękuje Teodorowi za pomoc w schematach , był moment ze chciałem sie poddac ale jest ok . Biała strzała wyrusza na trasy !! [zlosnikz]


P.S. Tak żeby sie upewnić , czy cewka moze sie grzać ?

_________________
"Benzyna we krwi olej w głowie"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 21, 2006 6:08 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 26, 2006 12:58 pm
Posty: 56
Cieszy mnie, że sobie poradziłeś. Potrzeba zawsze jest matką wszelkich wynalazków. Kiedyś kiedy jeszcze niewiele wiedziałem o mechanice potrafiłem rozebrać i złożyć silnik do czeskiego ciągniczak TZ-4K-14 i co najważniejsze uruchomić go. Miałem do tego instrukcję obsługi z katalogiem części. Obecnie kiedyt nie bardzo mam czas grzebać przy swojej beczce wolę oddać do mechanika. Szybciej zrobi a pojazd potrzebny. Braki dokumentacji nie pozwalają samodzielnie brać się do roboty. No może gdybym miał drugi pojad to ryzykowłbym sam.
Co do schematu to nałozyłem jakąś 1/3 część. Jak skończę to postaram się przerobić na jakiś format graficzny pliku umożliwijący odczytanie bez AutoCada.
Co do cewki to raczej nie powinna osiągać wysokich temperatu. Nie znam wartośc dopuszczalnej temperatury pracy. Trzeba by odczytać z danych znamionowych.
Miłej jazdy, Teodor.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr maja 03, 2006 11:54 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz mar 26, 2006 12:58 pm
Posty: 56
Jeśli interesuje Cię nieco wyraźniejsza wersja schematu do 230 to mogę wysłać przerysowany na podstawie tego skanu co Ci wysłałem. Podaj mi tylko adres wysyłając wiadomość na mój teodor.s@interia.pl. Mam ustawione automatyczne czyszczenie i jak nie zapiszę do książki to po jakimś czasie są usuwane
Schemat robiłem na formacie A2 ale nawet w formacie A3 ma czytelne opisy przewodów i końcówek na elementach. Nie powinno być przekłamań ale nic nie stoi na przeszkodzie by inne oczy przeglądnęły czy nie wkradła się jakaś pomyłka.
W najbliższym czasie będę się starał zrobić opis na zasadzie porówania elemetów identycznych ale ale braknie tych które nie występują w wesji diesel. Jeśli miałbyś oryginalny opis to nieco ułatwiłoby zadanie.
Dla siebie muszę jeszcze zrobić modyfikację dotyczącą wtrysku.
Mam też przerysowany schemat do wersji diesel, ten w wersji podstawowej do 8/80 z opisem.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lip 07, 2009 8:08 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lip 11, 2008 11:03 am
Posty: 89
Lokalizacja: Gdańsk
Witam.. Odswiezam temat..
Czy szanowni koledzy maja moze schemat elektryki do mojej beczki 230TE?
Mam wiazke elektryczna do przelozenia ale wolalbym tego nie robic na oko..
jezeli ktorys z kolegow ma jakas dokumentacje do elektryki tego modelu to bede bardzo wdzieczny.. oczywiscie satysfakcjonuja mnie tez schematy od sedana 230E.. ;-)

_________________
"Chociaż puste mam kieszenie
No i wódy czasem brak
Ja już nigdy się nie zmienię
Zawsze będę żył już tak..."

MB W210 E230 Elegance '96
ex: MB S123 230TE '82


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl