MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest ndz sie 03, 2025 12:02 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pt lip 25, 2008 6:56 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt lip 11, 2008 12:51 pm
Posty: 16
Wróciłem bez samochodu.... Bezczelność sprzedających nie zna granic! Przez telefon zapewniają, że jest ok a na miejscu wychodzi, że rama cała wyspawana, nakładki porobione i inne cuda, oczywiście skrupulatnie było to maskowane, jednak drucianka i młoteczek wszystko znajdą. Narazie stopuję z zakupem, porozglądam się i wszystko przemyślę.

Jeszcze raz dziękuję wszsytkim za rady!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 25, 2008 8:38 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt cze 03, 2008 2:24 pm
Posty: 25
Lokalizacja: Szczecin
No tak to bywa. Pewnie koszty podróży też nie małe poniosłeś.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 25, 2008 10:21 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt lip 11, 2008 12:51 pm
Posty: 16
Na koszty specjalnie już nie patrzyłem, czy przyjechałem z autem czy bez ponieść trzeba było... Jednak najbardziej zawiodłem się na osobach oferujących na sprzedaż samochody. Po tym co mówią wywnioskować można, że jeżdżą samochodami i nic nie wiedzą, że stuka, że opony zlizuje od wewnątrz, a to że szpachli na masce pełno, wielkie odkrycie że rama spawana albo pęknięta, bo przedtem jak mu nie pokazałem to nie wiedział, albo że kupił takiego i nic nie wie, oj ciężko z takimi się rozmawia....


Jeszcze moje własne przemyślenia, zauważyłem, że w mercedesach ramy nie są mocną stroną. Blacha użyta na ramę nie jest bardzo gruba i jest profilowana i zgrzewana punktowo. Nie wpływa to na jej żywnotność. Oglądając ramy iveco bardziej mi się podobały, jak w prawdziwych samochodach ciężarowych, czyli gruby ceownik. W kaczce spotkałem się z sytuacją, że wewnatrz ramy było pełno mokrego błota, tak więc jak ma to nie gnic? W kolejnym podejściu do kupna dostawczaka napewno będzie rozwarzenie opcji iveco, tlko znowu na temat tego sprzętu nic nie wiem, ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 31, 2008 2:02 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt lip 11, 2008 12:51 pm
Posty: 16
Przyszła kolej na mnie, mam prośbę, tzn. trzeba obejrzeć auto, jeżeli ktoś jest z okolic Grudziądza to proszę o kontakt np pw, napewno się dogadamy (nie wiem jak to wygląda na forum, ale mogę bez problemu zwrócić koszty), dogadamy się na co zwrócić uwagę oglądając samochód. Głównie chodzi mi o ramę aby nie była pęknięta ani spawana, nakładki kombinowane itp itd. Nie zależy mi na badaniach auta na stacji, jak rama i silnik na oko będą ok to sam wybiorę się na oględzieny i ewentualny zakup.

Jeżeli taką informację trzeba zgłosić w innym dziale to przepraszam za zaśmiecanie wątku i proszę o info gdzie to umieścić.

Pozdrawiam
sg


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 22, 2009 10:03 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: śr kwie 22, 2009 9:04 pm
Posty: 3
mam busa 209d, ale mam problem
gość od którego go kupiłem powprowadzał parę zmian
samochód się pięknie spisuje na krótkie odległości
prędkość to 60 km prze rozsądnej kulturze pracy silnika
każdy mechanik powtarzał że wina leży po stronie mostu(miała blokadę dyfra)
więc kupiłem most (szybki) ale po wymianie nic się nie poprawiło
może ktoś podsunie jakąś sugestie co jest grane!
Mam trzy litrowego ropnioka z 5-cio biegową skrzynią
pozdrawiam
voyager


Na górę
 Tytuł:
Post: śr kwie 22, 2009 11:33 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Co ma do tego blokada dyfra?? I co oznacza "rozsądna kultura pracy silnika" ??

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 23, 2009 4:30 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: śr kwie 22, 2009 9:04 pm
Posty: 3
jeśli chodzi o te kulture to jest tak ze prze 60 km jest dobrze
a przy 80 i więcej to aż silnik chce się wyrwać z ramy
jeżdziłem już takimi kaczkami więc jest to troche dziwne?
jedni mechanicy mówią że skrzynia jest z benzyniaka,
a jeszcze że w moscie jest inna ilość zębów na dyfrze
ja już się w tym pogubiłem


Na górę
 Tytuł:
Post: czw kwie 23, 2009 6:38 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
Skrzynia nie robi żadnej różnicy. Tylko most. Jaki masz most? Przełożenia sobie spisz, i szukaj szybkiego mostu. DO 3 litrowca wolny most to faktycznie katorga :D

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: sob kwie 25, 2009 11:38 am 
Offline
nowy

Rejestracja: śr kwie 22, 2009 9:04 pm
Posty: 3
spisałem też numery od skrzyni w busie:1/18-5/6-15
a znajomy podał ni inny numer skrzyni o której mówi
że ta jest szybka:1/18-5/4,7
troche sie już troche w tym mercedesie gubie
nie wiem co ten facet po przerabiał w nim przed sprzedarzą
a że jestem zielony na temat wiekszych samochodów to sie
naciołem


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 06, 2009 10:19 am 
Offline
nowy

Rejestracja: pt cze 05, 2009 1:06 am
Posty: 6
Lokalizacja: Kraków
Odświeżam temat, bo coraz poważniej zastanawiam się nad lekkim "skundleniem" naszej kempingowej "kaczki", którą opisywałem tu:
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=41685

Jak już wspomniałem, mam zamiar wymienić oryginalną skrzynię 4-biegową na 5-tkę z nadbiegiem (od 308D). Przypuszczam, że do wymiany będzie też wał napędowy ("piątka" jest dłuższa). Nasz OM616 ma rozrusznik po przeciwnej stronie, niż OM601; pewnie trzeba będzie zostawić starą obudowę sprzęgła. I tu mam pytanie: czy będzie pasowała?

voyager pisze:
spisałem też numery od skrzyni w busie:1/18-5/6-15
a znajomy podał ni inny numer skrzyni o której mówi
że ta jest szybka:1/18-5/4,7

Skrzynia G1/18-5/6,15 ma bezpośrednią 5-tkę, czyli nie jest szybsza od 4-ki, tylko trzeba więcej mieszać biegami. Ta "szybsza" (z nadbiegiem na 5-tce) ma oznaczenie G1/18-5/4,69.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 06, 2009 7:45 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
vutik pisze:
Odświeżam temat, bo coraz poważniej zastanawiam się nad lekkim "skundleniem" naszej kempingowej "kaczki", którą opisywałem tu:
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=41685

Jak już wspomniałem, mam zamiar wymienić oryginalną skrzynię 4-biegową na 5-tkę z nadbiegiem (od 308D). Przypuszczam, że do wymiany będzie też wał napędowy ("piątka" jest dłuższa). Nasz OM616 ma rozrusznik po przeciwnej stronie, niż OM601; pewnie trzeba będzie zostawić starą obudowę sprzęgła. I tu mam pytanie: czy będzie pasowała?

voyager pisze:
spisałem też numery od skrzyni w busie:1/18-5/6-15
a znajomy podał ni inny numer skrzyni o której mówi
że ta jest szybka:1/18-5/4,7

Skrzynia G1/18-5/6,15 ma bezpośrednią 5-tkę, czyli nie jest szybsza od 4-ki, tylko trzeba więcej mieszać biegami. Ta "szybsza" (z nadbiegiem na 5-tce) ma oznaczenie G1/18-5/4,69.


Musisz szukac 5-biegowej skrzyni z osobowek dedykowanej do om616/617, wtedy bedzie wszystko pasowac do twojego silnika, oprocz walu (dluzsza skrzynia). Jest to jednak wydatek przynajmniej 1200-1500,- w komplecie w walem i wybierakiem.
Przerabialem kiedys om615 na om601 i nie ma wbyt duzej ingerencji w konstrukcje auta. Moze pomysl nad swapem na om631 (poj. 2.3 i osprzet do busa) i wtedy skrzynia 5-tka z osobowki, ktora trafisz nawet za 500,-

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 06, 2009 9:56 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pt cze 05, 2009 1:06 am
Posty: 6
Lokalizacja: Kraków
Stomek pisze:
Musisz szukac 5-biegowej skrzyni z osobowek dedykowanej do om616/617

Nie orientujesz się, jakie ma oznaczenia? I czy wytrzyma zwiększone obciążenie? Trasy robię zbyt długie, żeby ryzykować...
Stomek pisze:
Moze pomysl nad swapem na om631

Szkoda tego OM616, jest w bardzo dobrym stanie, ma nieco ponad 200 kkm udokumentowanego przebiegu.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 06, 2009 10:07 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: pn sty 27, 2003 1:24 am
Posty: 1447
Lokalizacja: Gryfino
vutik pisze:
Stomek pisze:
Musisz szukac 5-biegowej skrzyni z osobowek dedykowanej do om616/617

Nie orientujesz się, jakie ma oznaczenia? I czy wytrzyma zwiększone obciążenie? Trasy robię zbyt długie, żeby ryzykować...
Stomek pisze:
Moze pomysl nad swapem na om631

Szkoda tego OM616, jest w bardzo dobrym stanie, ma nieco ponad 200 kkm udokumentowanego przebiegu.


Nie kojarze oznaczen, ale jest wielu naforum ktore pomoga w tym. Ta sama skrzynia jezdzila z 300D i sobie radzila, wiec nie podejrzewalbym jej slabosci. Silnik , jak stwierdziles, jest zbyt slaby do ciagniecia takiego prostopadloscianu, wiec ja bym bardziej mylsal cos w tym kierunku.
Mam na oku tez Hymera z tym silnikiem(om616 72KM) i automatem, to chyba dopiero bedzie porazka w jezdzeniu :(

_________________
https://www.facebook.com/pages/Old-Merc-Garage/618806288213349


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 17, 2009 9:27 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pt cze 05, 2009 1:06 am
Posty: 6
Lokalizacja: Kraków
Operacja się udała, pacjent po przeszczepie skrzyni ma się dobrze.
Udało się osiągnąć dwa z trzech założonych celów przeróbki: obniżenie obrotów przy prędkości podróżnej 90km/h (zmniejszenie hałasu) i nieznaczne podwyższenie prędkości maksymalnej (na prostej równej drodze da się jechać 100 - 110km/h. Trzeci cel - obniżenie zużycia paliwa - nie wypalił: przy 90 km/h pomimo obniżenia obrotów dalej pije 12-12,5l/100km, a przy 100 km/h dochodzi do 13,5! Cóż, słaby silnik, duża buda.

Teraz zastanawiam się nad wymianą wałka rozrządu na nowszy typ (nasz ma OM616 w najstarszej wersji - 65KM), moc powinna wzrosnąć do 72KM. Z tym poczekam jednak do końca sezonu.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 44 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl