MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 11:45 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr lip 22, 2009 5:17 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
Witajcie!

Z racji koniecznosci dostania sie do obudowy rozrzadu, musiałem wyjąć chłodnice. Co za tym idzie musiałem rozszczelnić przewody olejowe ASB, które wchodzą w chłodnice. Po montażu wszystkiego do kupy wlałem olej do ASB i precyzyjnie przywróciłem jego stan sprzed demontazu chłodnicy.

Niestety po tch wszystkich czynnościach pojawił się nieprzyjemny dzwięk, który zastapił typowy dzwiek pracyjacej skrzyni automatycznej. Używajać sformułowań onomatopeicznych: miłe dla ucha "Uuuu" zastąpiło szorstkie i przenikliwe " ŁŁiiiiiii " :)

Stan oleju gra,ale niewiem czy układu smarowania/chłodzenia oleju ASB nie nalezy odpowietrzyć po takiej czynności. Może ktoś ma jakieś doświadczenia, albo pomysł skąd ten dzwięk jeśli nie z ASB.

Z góry dziękuję,

Pzdr!

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: śr lip 22, 2009 5:24 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
Kilka razy odpinałem węże skrzyni od chłodnicy.
Żadnych negatywnych skutków po montażu nie stwierdziłem.
Nic nie odpowietrzałem.

Dźwięk występuje podczas jazdy?

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
Post: czw lip 23, 2009 2:14 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 10:41 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
McCoy pisze:
Witajcie!

Stan oleju gra,ale niewiem czy układu smarowania/chłodzenia oleju ASB nie nalezy odpowietrzyć po takiej czynności. Może ktoś ma jakieś doświadczenia, albo pomysł skąd ten dzwięk jeśli nie z ASB.

Z góry dziękuję,

Pzdr!


Tam chyba nawet nie ma jak odpowietrzać. Jeździłeś w ogóle tym autem
po naprawie? Jesteś pewien, że poziom płynu w ASB jest OK? Bo po pierwsze należy go sprawdzać na gorąco, a po drugie dolewając zazwyczaj robi się to po kawałku. Wlewasz, odpalasz, powachlujesz biegami. I dalej. Bo jak wlejesz raz i sprawdzisz bagnet, to zapewne będzie ok. Dopóki skrzynia sobie wszystkiego nie zassie.

Mi tak Borg-Warner 35 w Volvo potrafił piszczeć jak stara szlifierka jak się w nim kilka razy zrobiło trochę sucho :) A i tak to nie ruszało tej skrzyni - dolewałem ATF i latał dalej.

Gab

_________________
W116 280SE '79 - ekonomiczne auto rodzinne
ex. różne auta, wszystkie powyżej trzydziestki...

------
Drive It Like You Hate It - stara reklama Amazona


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 23, 2009 4:00 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
Gab pisze:
Jesteś pewien, że poziom płynu w ASB jest OK?


Jestem. Dolewałem systematycznie. Pierwsze 0,7 litra wlałem zaocznie,bo byłem pewien, że wyleciało ponad 0,7 litra :) Potem silnik odpaliłem, przejechałem klika kilometrów, powachlowałem biegami, dolałem kolejną porcję, przejechałęm kilka kilometrów, etc... Stan jest OK. Dziś przejechałem kolejne 100 km w ruchu miejskim i auto nadal wyje. Czekam az coś sie ujawni. ( urywając się,albo zacierając... )

Pzdr!

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 23, 2009 9:00 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: śr sty 18, 2006 6:59 pm
Posty: 902
Lokalizacja: Legionowo
A może psiknij czymś na paski klinowe.Bo coś mi się zdaje że zamieniłeś stronę obrotu paska napędzającego pompę wspomagania lub sama pompa dała ciała.Może się to komuś wydawać niemożliwe i bez znaczenia ale miałem taki sam przypadek.Demontaż osprzętu silnika żeby dostać się do rozrządu itd. itp.skręciłem wszystko do kupy i łiiii! sprawdzanie po kolei tu i tam a tu łiii!.O ty h....! nie może być. Zdjąłem pasek od wspomagania--cisza.
A teraz odnośnie skrzyni-odpowietrza się sama ( ma na górze odpowietrznik)


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lip 23, 2009 9:08 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
hruścik pisze:
zamieniłeś stronę obrotu paska napędzającego pompę wspomagania lub sama pompa dała ciała


[szalone] nie kumam. Pompa wspomagania została na miejscu, nie sciagalem z niej koła, jedynie wymieniłem pasek na nowy. Dolne koło sa sie wsadzić tylko w jedną stronę, wiec sie nie pomyliłem [zlosnik] z kołem pasowym pompy wodnej tak samo.

aaa i czym psiknać na paski?

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 24, 2009 10:37 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 10:41 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
Cytuj:
nie sciagalem z niej koła, jedynie wymieniłem pasek na nowy. Dolne koło sa sie wsadzić tylko w jedną stronę, wiec sie nie pomyliłem [zlosnik] z kołem pasowym pompy wodnej tak samo.

aaa i czym psiknać na paski?


Moze właśnie pasek musi sie dotrzeć do kółek :) one też się wyrabiają.
W jednym Volvo miałem taki patent, że alt był napędzany dwoma paskami.
Niby niegłupie, bo jak strzeli ci pasek, to zawsze masz jeszcze drugi. Ale jak je kupiłem, ono już miało jeden pasek i sam na tym jednym sporo zrobiłem.
Później postanowiłem zrobić porządnie i za cholere nie mogłem ustawić
naciągu, bo jeden komplet kółek był bardziej wytarty i zawsze któryś z pasków był albo za luźny albo naciągniety za mocno.

A może popuść trochę ten pasek?

Gab

_________________
W116 280SE '79 - ekonomiczne auto rodzinne

ex. różne auta, wszystkie powyżej trzydziestki...



------

Drive It Like You Hate It - stara reklama Amazona


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 24, 2009 9:32 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
Narazie moge temat zawiesić,bo chyba dzwięk się znalazł - dziś zerwał mi się łańcuch. Jako,ze takie rzeczy nie robią się "same", wiec pewnie dzwięk pochodził od zacierajacega się wałka, który to sie pewnie zakleszczył w panewkach i zerwał łańcuch. Narazie wiecej nie "gdybam". Jak sie rozbierze,to bedzie wiadomo.

pozdrawiam na smutno

:(

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl