MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 11:47 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: pt lip 24, 2009 9:10 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt mar 27, 2009 10:27 pm
Posty: 136
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Mam problem. Dziś chciałem wymienić płyn hamulcowy w obwodach.
Z przodu zaworki odpowietrzenia odkręciły się dość dobrze (ktoś widocznie dawniej wymieniał płyn albo zaciski).
W każdym razie tył nie puścił i nie szarpałem już więcej bo strach urwać.

Płyn mi się zlał tragiczny - brązowy jakiś i zamulony. Przód mam wymieniony.Został mi tył.

Jaki jest "patent" na wykręcenie lub chociaż popuszczenie zaworku? :cry:

_________________
MB 123 - 1976r / 2.4d - sprzedany
Mercury Sable - 93r 3.8L V6 aut. - sprzedany
Daewoo Tico - automat - zdechł


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 24, 2009 9:12 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
WD-40 i dobry klucz nasadowy?


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 24, 2009 9:17 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pt mar 27, 2009 10:27 pm
Posty: 136
Lokalizacja: Bielsko-Biała
A jak się urwie/przekręci?? Wówczas pozamiatane......wymieniać lub rozwiercać pozostałości po zaworku....

Dziś popsikałem WD-40 ale już nie sprawdzałem potem czy puściło.

Sprawdzę ale to znowu chyba dopiero w poniedziałek - kanał nie mój :(

_________________
MB 123 - 1976r / 2.4d - sprzedany
Mercury Sable - 93r 3.8L V6 aut. - sprzedany
Daewoo Tico - automat - zdechł


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 24, 2009 9:31 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt kwie 27, 2004 2:19 pm
Posty: 3084
Lokalizacja: Żory
No jak się urwie no to po ptokach, ale nic na to nie poradzisz...


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 24, 2009 11:09 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz maja 07, 2006 8:21 pm
Posty: 159
Lokalizacja: Ze stolicy.Najstarszych gór.
Panowie, nie zapominajcie o pczciwej nafcie i i odrobinie czasu dla niej aby mogła się wykazać .

_________________
Mówić prawdę ,jak czekista czekiście!


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 24, 2009 11:32 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pn sie 27, 2007 10:41 pm
Posty: 12
Lokalizacja: Gniezno,Rogowo,MUC
Podgrzej palnikiem gazowym
np.:propan/butan

a jesli nie masz zadnego to sprobuj lutownica .

Podgrzanie powinno pomoc

pozdro Jarek

_________________
MB W123 230E , 11.84 ; 148tkm
MB W124 E220, 12.92 ; 220tkm


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lip 24, 2009 11:38 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 21, 2008 9:37 pm
Posty: 393
Lokalizacja: Kraków
spróbuj coca colą zalać i zostawić na jakieś pół godzinki. klucza używaj raczej sześciokątnego.

_________________
W123, 1984 TAXI .... 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 25, 2009 12:18 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 12, 2009 11:51 am
Posty: 123
klucz zdecydowanie sześciokatne oczko
WD dobrze czyści WC :D o niebo lepszy jest..tak-płyn hamulcowy :D bardziej sie wżera puzniej mozna WD przeczyścić tylko by korozja niewłaziła dalej
pogrzewanie jest niezłe o ile niezapomni sie o schłodzeniu-ciepłe sie jeszcze bardziej trzyma-profesjonalnym sposobem jest zamrażanie :D róznica temperatur zadziała-od samego ciepła potrafi sie gozej czasem nawet zapiec
a jak sie ukreci to najlepiej wiertełko o 0,5-1mm mniejsze od -uwaga-srednicy wewnetrnej gwintu na odpowietrzniku tak by niezryc gwintu w cylinderku/zacisku i nie za głeboko by niezniszczyć stożka on najwazniejszy jest gmint niejest na całej długości tej cześci odpowietrznika przy stozku go niema wiec nietrzeba za głeboko-sekret sukcesu niskie obroty wkretarki/wiertarki najlepszy byłby wykretak ale resztke taka gwintu mozna wykrecić srubokretakiem płaskim
ja tam ciagle wierce sruby na bo ludzie przegrzewaja hamulce i potem nieidzie odkrecić tej małej śrubki trzymajacej tarcze/beben i tragedii niema z odpowietrznikiem nawet lepiej idzie bo ma otwór po srodku który prowadzi wiertło

_________________
W123, 300D, 5 biegowy manual, 1977
W123, 200D, 3 biegowy automat, 1980- ex
Volvo 460 1,9TD 1996
Ford Escort 1,4 1991
Tarpan Honker 300D 1991 -serce z merca :D


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 25, 2009 6:30 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 18, 2009 12:21 pm
Posty: 33
Lokalizacja: Łódzkie
nagrzewanie to chyba ostateczność, jeżeli śruba się upierd...
to zamiast wierteł proponuję wykrętak do śrub, sam miałem taki przypadek, też mi się urwał odpowietrznik przy szczękach a wykrętaczek kosztował mnie raptem 6 zł.
pozdrawiam


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 25, 2009 9:54 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 12, 2009 11:51 am
Posty: 123
hecto pisze:
najlepszy byłby wykretak

:D:D:D ale to jest urzadzenie wysokiej technologii i co dziwne nie w każdym sklepie mozna dostać ja swój zgubiłem i wruciłęm do strej metody :D

_________________
W123, 300D, 5 biegowy manual, 1977

W123, 200D, 3 biegowy automat, 1980- ex

Volvo 460 1,9TD 1996

Ford Escort 1,4 1991

Tarpan Honker 300D 1991 -serce z merca :D


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 25, 2009 10:11 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lut 24, 2007 12:19 pm
Posty: 633
Lokalizacja: ZSZ
Najpierw znajdź jakiś dosyć gruby i nie za długi pręt (tak powiedzmy 5-10 cm o śr 20mm) i przez ten pręt osiowo (idealnie osiowo), dosyć mocno ale jednak z czuciem walnij (młotkiem) w odpowietrznik - wtedy się ruszy. Potem kręć, ale niekoniecznie odkręcaj, możesz go poruszać lewo, prawo, powienien pójść, przynajmniej mi się nie zdarzyło jeszcze żebym jakiegoś nie mógł odkręcić. Oczywiście warto wspomóc się odrdzewiaczem np takim Truck'iem - żadne badziewne WD.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lip 25, 2009 2:54 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt paź 16, 2007 8:34 pm
Posty: 324
Lokalizacja: ze piekła
na wszelkie zapieczone śruby najlepszy jest palnik i natychmiastowe schłodzenie wodą wcześniej nagrzanego elementu.
Przed grzaniem trzeba osłonić wrażliwe części, żeby nie pogorszyć sprawy.

_________________
w123 240D
s124 300D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl