MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 5:32 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: wt sie 18, 2009 3:01 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 18, 2009 8:40 am
Posty: 60
Lokalizacja: Kwidzyn / Gdańsk
:D ... 25 lat eksploatacji zrobilo swoje i mam urwaną końcówke drążka stablizatora. Wyraznie przerdzewiała

Obrazek



Pogladowo element nr 5 nr katalogowy 1233236665

Obrazek



Mam pytanie jak sie wyjmuje (od potencjalnego dawcy) i wkłada tą cześć (pewnie w odwrotnej kolejności :) )?

Na pierwszy rzut oka wyglada to jak zajecie na caly dzień?
-wyjęcie akumulatora
-odpiecie kilku przewodów od nagrzewnicy
-zdjecie servo mechanizmu sprzegla/hamulca
-i kilka tysiecy innych zabiegów

A moze robi sie to jakos od spodu ?? Prosty i nie jest to wcale droga przez męke ?

_________________
W123 300D Sedan 1983 r.
Silver Blue Metalic


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 18, 2009 9:04 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: sob lut 03, 2007 9:09 pm
Posty: 3
Lokalizacja: Świdnik
Witam,

osobiście przerabiałem podobną historię i uważam, że nie nie ma możliwości wymiany stabilizatora bez demontażu akumulatora i serwa, z którym jest najwięcej pracy. Zasada jest prosta: czym więcej przewodów odepniesz, tym mniej możesz zniszczyć. Przy okazji proponuję wymienić pozostałe gumowe elementy ze względu na ich dostępność w sklepach i niską cenę. Nie wiem ile kosztuje nowy drążek, ale bez problemu kupisz w dobrym stanie używany. Oczywiście można przeczytać różne porady o wymiane bez demontażu serwa, ale proponuję traktować to z przymrużeniem oka.

Pozdrawiam

_________________
W123 240D forest green


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 18, 2009 9:39 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: ndz sie 02, 2009 8:08 pm
Posty: 8
Jeśli mogę się wtrącić to polecam wymontować servo jak kolega wyżej zauważył. Wszystko zależy od tego jaki blok silnika leży w komorze. Natomiast zdejmowałem ten drążek w 300D i bez wyjęcia serwa się nie obeszło. A sam demontaż serva nie jest taki tragiczny ale fakt pracochłonny.


Na górę
 Tytuł:
Post: wt sie 18, 2009 10:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 18, 2009 8:40 am
Posty: 60
Lokalizacja: Kwidzyn / Gdańsk
Podchodzilem dzisiaj do sprawy aku poszedl szybko ... a servo tez bedzie musialo pojsc. Drugi uchwyt mozna odkręcić chyba przy pomocy narzędzi ... ktorych jeszce nie wymyślono ;P

_________________
W123 300D Sedan 1983 r.

Silver Blue Metalic


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sie 20, 2009 4:32 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 18, 2009 8:40 am
Posty: 60
Lokalizacja: Kwidzyn / Gdańsk
Wczoraj znalazłem dobry drążek za ... 30 PLN :) ... odkręciłem wszystko co musiałem oprócz przewodu ... bodajże ciśnienia oleju

Obrazek

Od wczoraj smaruje go DOT4 i ani drgnie ... uzbroić się w cierpliwość czy zabrać sie za niego od strony zegarów ??

_________________
W123 300D Sedan 1983 r.

Silver Blue Metalic


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl