MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 3:01 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: pn sie 31, 2009 10:19 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw gru 11, 2008 9:29 pm
Posty: 91
Lokalizacja: Bydgoszcz
Janfocus pisze:
ja mam zupełnie odmienne doświadczenia, po wlaniu pół syntetyka do 240d o nieznanym przebiegu i stanie po 2 tyś km auto przestało brać olej.

Prosze o fachowe wytlumaczenie bo moze jestem rzeczywiscie ciemny i nic nie rozumiem tego, ze jedna z wlasciwosci oleji syntetycznych sa wlasnosci czyszczace chyba nikt nie zaprzeczy? Wiec jakim cudem sprawil, ze uszczelnil pierscienie czy uszczelniacze na zaworach? A moze auto nie bralo tylko gubilo olej, a syntetyk cudownie uszczelnil uszczelki?
Janfocus pisze:
Obecnie mam w 126 zalany syntetyk po co najmniej 340tyś jazdy na pół syntetyku i poza tym że auto lepiej się wkręca na obroty brak oznak negatywnych.

Co innego zmienic polsyntetyk na syntetyk w dobrym silniku niz mineralnego lotosa na syntetyk w zyzytym.
Janfocus pisze:
Co więcej syntetyk to jedyny olej jaki znam, który po rozbryzganiu na bagnecie, nawet jak auto stoi 2 tyg nie spływa z tego bagnetu podobnie jak z innych elementów silnika...

Castrol Magnatec polsyntetyk leje go do jaguara
Poza tym proponuje zamknac juz ten temat bo kto leje syntetyk i jest zadowolony lac bedzie dalej, kto leje inny olej tez lac go bedzie. Wole miec objawy od wymiany do wymiany tak jak napisalem w poprzednim poscie niz ryzykowac moze moj silnik umrze, a moze nie i miec objawy... takie same :lol:

_________________
Mercedes W123 230E


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 31, 2009 6:10 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
magic23 pisze:
Prosze o fachowe wytlumaczenie bo moze jestem rzeczywiscie ciemny i nic nie rozumiem tego, ze jedna z wlasciwosci oleji syntetycznych sa wlasnosci czyszczace chyba nikt nie zaprzeczy? Wiec jakim cudem sprawil, ze uszczelnil pierscienie czy uszczelniacze na zaworach? A moze auto nie bralo tylko gubilo olej, a syntetyk cudownie uszczelnil uszczelki?

oczywiście że syntetyk czyści silnik, ale jedną z przyczyn wciągania oleju są zastałe pierścienie, jeśli nagar zostanie wymyty przez syntetyk i pierścienie się ruszą (a mają w miarę nominalny luz tak że nie pompują oleju a go zgarniają), może to doprowadzić do tego że zaczynają normalnie pracować...
Żaden z silników nie puszcza u mnie oleju...
magic23 pisze:
Castrol Magnatec polsyntetyk leje go do jaguara

wcześniej moja eSa latała na takim oleju, ale Castrol EDGE 0w40 stanowczo lepiej trzyma się bagnetu, pół syntetyk Castrola po pewnym czasie gdy był przepracowany spływał z bagnetu równie jak minerał...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2 3

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl