MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 9:21 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn sie 31, 2009 12:24 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 10:41 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
Podczas wymiany opon zrozumiałem, co opowiadał mi b. właściciel
o jakiś "innych śrubach". Jakoś nie słuchałem go uważnie... tym bardziej, że powiedział mi to przez tel. już jakiś czas po sprzedaży auta :)

W każdym razie wulkanizator się zdziwił. Okazało się, że z tyłu po lewej
mam grubsze śruby (choć na oko wyglądają tak samo jak pozostałe).
Aby dokręcić nimi koło... rozwiercono otwory w "baroku".
Tak więc mamy 3 koła zamienne i jedno przypisane do jednego miejsca, choć da się je przykręcić wszędzie (tylko nie wiem czy by nie trzymało się kiepsko z racji tych rozwierconych otworów).

Ciekawie jest też z zapasem - teoretycznie mamy zapas tylko na 3 koła, ale... barok który jest na zapasie też jest dziwnie "poprawiony". Ma zeszlifowane otwory na śruby (nie mają w ogóle tych "rantów" o które opierają się łby śrub). Nie sprawdzałem, ale być może b. właściciel przystosował ten zapas, żeby się dał przykręcić wszędzie.

Gab

_________________
W116 280SE '79 - ekonomiczne auto rodzinne
ex. różne auta, wszystkie powyżej trzydziestki...

------
Drive It Like You Hate It - stara reklama Amazona


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 31, 2009 8:44 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lut 21, 2007 9:06 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Mazowieckie
No i co w związku z tym?? Chciałeś się pochwalić czy o coś zapytać??

_________________
C200CDI T Automat


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 31, 2009 9:20 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr wrz 24, 2008 1:45 pm
Posty: 104
Lokalizacja: ŁÓDŹ
wymieniasz piastę i hej i po kłopocie.
pzdr


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 31, 2009 9:50 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 10:41 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
Oliva pisze:
No i co w związku z tym?? Chciałeś się pochwalić czy o coś zapytać??


Oczywiście, że chciałem się pochwalić! Przecież dzięki temu mam najoryginalniejszą 116-tke w mieście i mogę ją spokojnie wywalić
na Allegro z szyldem "rarytas".

Ale kolega Hall się znalazł i wyjaśnił [zlosnik]

Gab

_________________
W116 280SE '79 - ekonomiczne auto rodzinne

ex. różne auta, wszystkie powyżej trzydziestki...



------

Drive It Like You Hate It - stara reklama Amazona


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 31, 2009 9:50 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn paź 06, 2008 9:13 pm
Posty: 502
Numer GG: 9682008
Lokalizacja: Krosno
Oliva pisze:
No i co w związku z tym?? Chciałeś się pochwalić czy o coś zapytać??




Hmm, gdybyś nie zauważył ludzie opisują swoje historie związane ze swoimi MB więc nie wiem o co Ci chodzi.A Gab ma dużo różnych dziwnych sytuacji jak np. pomyłka W116 z W123 [zlosnik]

_________________
" W życiu piękne są tylko chwile "

W poszukiwaniu pierwszego Mercedesa ;)


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 31, 2009 9:54 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lut 21, 2007 9:06 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Mazowieckie
No dobra, ale w poście nie było pytania. Stąd moje pytanie [zlosnik]
Skoro piasta była rozwiercona i przegwintowana to chyba proste ,że trzeba ją wymienić, aby mieć cztery jednakowe.

Pozdrawiam

_________________
C200CDI T Automat


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 31, 2009 10:00 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 28, 2008 10:41 pm
Posty: 392
Lokalizacja: Warszawa
Oliva pisze:
No dobra, ale w poście nie było pytania. Stąd moje pytanie [zlosnik]


Ale ja wiem, że tu uczęszczają inteligentni ludzie i się sami domyślą,
o co chciałem zapytać :)
Ok - wiadomo, że piasta, ale co z tarczą ham? Nie pamiętam dokładnie
jak to wygląda w 116, ale śruby chyba przechodzą przez nią. Czy ją też
rozwiercili waszym zdaniem, czy ma ona taki "zapas" na otworach, że nie
musieli? A jeśli rozwiercili, to bezpiecznie z taką tarczą jeździć na mniejszych
śrubach?

Gab

_________________
W116 280SE '79 - ekonomiczne auto rodzinne

ex. różne auta, wszystkie powyżej trzydziestki...



------

Drive It Like You Hate It - stara reklama Amazona


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 31, 2009 10:31 pm 
Offline
postmajtek

Rejestracja: śr lut 21, 2007 9:06 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Mazowieckie
Tarcza też do wymiany. Otwór w tarczy jest minimalnie większy od średnicy śruby.

A co [zlosnik] poświruję inteligentnego :lol:

_________________
C200CDI T Automat


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 31, 2009 10:40 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr kwie 08, 2009 3:01 pm
Posty: 257
Lokalizacja: Gliwice
Rozwiercili, bo zapewne rozwalili gwint lub rozwiercali śruby (chodź mająd odpowiedni sprzęt można sporo zdziałać nie zmieniając nowego gwintu), stąd kolego masz w jednym miejscu większe otworki.
A baroki to chyba aluminiowe są. A jeśli tak, to ja bym nie chciał w tym aucie jeździć, bo nie wiem jak materiał się w tej feldze zachowa...

Stąd dobrym nawykiem jest smarowanie śrub, ale umiejętnie, bo można sobie kaszane zrobić z hamulcami!

_________________
W202 250D '93


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sie 31, 2009 11:29 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Wymiana piasty z tyłu - hmmm temat mocno skomplikowany - wiem bo przerabiałem to dwa razy :D.

Zajdź, pożycz, kup, ukradnij oryginalny klucz do nakrętek tylnych łożysk bez tego czeka cie droga przez męki przy odkręcaniu a o dokręceniu zapomnij już zupełnie.

No i trzeba piast kupić w miarę dobrą - tutaj mogę pomóc :)

Zakupić zestaw naprawczy zawierający łożyska, simering, nakrętkę i tulejkę która jest pomiędzy łożyskami i którą trzeba zmiażdżyć przy dokręcaniu co bez klucza specjalizowanego wydaje się trudniejsze niż spotkanie ET na ulicy ;)

Z tym kluczem to wiem co mówię :D

Pytaj na forum bo wiem że taki klucz nasi ludzie posiadają.

Szczegóły z operacji masz tutaj:
http://w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=8142

Pozdrawiam
Maciek

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 01, 2009 2:47 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 17, 2007 9:35 am
Posty: 180
Lokalizacja: Ziemia Obiecana
MacKuz pisze:
Zajdź, pożycz, kup, ukradnij oryginalny klucz do nakrętek tylnych łożysk bez tego czeka cie droga przez męki przy odkręcaniu a o dokręceniu zapomnij już zupełnie.



Nie jest tak źle i trudno, wystarczy odrobina uporu, dobry przecinak i jeszcze trochę uporu. Ja zrobiłem to pod norweską stodołą mając za pomoc jedynie dobre słowo kumpla i płytę z fotkami jak to zrobić od kolegi McCoy-a. Zakładając, że procedura jest taka sama jak w W123 najbardziej upierdliwe jest samo wyjęcie półosi z piasty, później już jakoś idzie.

_________________
w123 240TD - no kochałem ten wóz....
i kiedyś znów wrócę do Mercedes

Wyprzedzaj, wyprzedzaj - Twoje nerki uratują komuś życie !!


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 01, 2009 11:46 am 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob lip 14, 2001 2:00 am
Posty: 6403
Numer GG: 85536
Lokalizacja: [ZS] Szczecin
Witus_d pisze:
Nie jest tak źle i trudno, wystarczy odrobina uporu, dobry przecinak i jeszcze trochę uporu.


Dlatego ostrzegam że uporu trzeba mić po beret ;) bo jak już się zacznie grzebać to potem ciężko w pół drogi odpuścić :).
A mercedes podobno słąbo jeżdzi na 3 kółkach [zlosniki]

_________________
Nissan Pathfinder 3,5 03'
Sprzedana w dobre ręce - W116 280 SE '77 - Szwedka


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 01, 2009 12:30 pm 
Offline
Administrator
Administrator
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz lip 14, 2002 6:38 pm
Posty: 5464
Lokalizacja: Warszawa
MacKuz pisze:
A mercedes podobno słąbo jeżdzi na 3 kółkach


Taaaaaa, no to trzeba do Moniki na korepetycje się udać :D
Obrazek

_________________
MB W123 230E '80 Chinablau & W123 230 '77 Saharagelb
MB GLC 220d 4MATIC - plastik na co dzień ;)
Prezes MB/8 Club Poland
"Chcę umrzeć spokojnie, we śnie - tak jak mój znajomy, a nie wrzeszcząc z
przerażenia - tak jak jego pasażerowie."


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 15, 2009 2:59 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt maja 06, 2008 7:00 pm
Posty: 55
Lokalizacja: Gdów
MacKuz pisze:

Z tym kluczem to wiem co mówię :D

Pytaj na forum bo wiem że taki klucz nasi ludzie posiadają.

k


Ja dorobilem taki specjalistyczny klucz z rury nierdzewnej i poszlo :lol:
(wczesniej ze zwyklej stali , ale nie wytrzymala :P)

_________________
W116 280SE-79

Polski Portal Amigowy- www.ppa.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl