Witam,
po długich poszukiwaniach kupilem wreszcie 123, bez klimy wprawdzie i w brzydkim kolorze ale na bezrybiu i rak ryba...
Mam pare pytan odnosnie wtrysku w M102
Czy ten silnik ( z automatem) ale bez klimy ; posiada jakies podwyzszanie obrotow jak jest obciazony wrzuconym biegiem??
1.
W dokumentacji do M110 znalazlem informacje ze jest to zawor odpowiedzialny za wyrownanie obotow silnika podczas hamowania silnikiem czy w m102 pelni ta sama funkcje ( zbiera sygnal ze stycznika na przepustnicy oraz z predksciomierza )
2.
wogole nie ma napiecia na wtryskiwaczu rozruchowym(zaraz po zapaleniu zimnego silnika , zmierzylem opornosc na czujniku (2 pinowym w glowicy opornosc pomiedzy GW wynosi 218 ohm, na G i do masy 59 ohm, na W i do masy 279ohm sprawdzane na zimnym silniku)
Znalazlem info ze jeden pin idzie do wtryskiwacza, a 2 wchodzi do przekaznika pompy paliwa (pod nr 5 - tylko ze tam pojawia sie prad tylko w momencie krecenia rozrusznikiem - wobec tego w jaki sposob zasilany jest wtrysk rozruchowy ??)
Po podaniu napiecia bezposrednio na wtryskiwacz rozuchowy (jak jest cieply silnik, momentalnie gasnie, wiec najprawdopodobniej go zalewa....)
3.
Czy dobrze mniemam ze ten zawor odpowiedzialny jest za zmiane wyprzedzenia zaplonu
Co steruje tym zaworem (ulokowany w okolicach modulu zaplonowego) kiedy tam pojawia sie prad ?
4.
Co steruje regulatorem nagrzewania. (mam tam prad caly czas)
Czy ten regulator odpowiedzialny jest za zwiekszenie obrotow jak nie dziala juz wtryskiwacz rozruchowy, ale silnik jest jeszcze niezagrzany ??
5.przy tym wszystkim spiety na stale elektromagnes wiatraka to juz pikus, jak dziala ten czujnik? ( czy ten czujnik zwiera do masy jak jest pow 90 st C?)
6.
beznadziejnie wyglada ten silikon ktory ktos nalozyl przy naprawie nadkola, jak to naprawic aby wygladalo na oryginal.
Generalnie kicha jest z dokumentacja do M102, do m110 jest wszystko do KE tez ale do zwyklego M102 nic nie umiem znalesc....