MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pt sie 01, 2025 9:07 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw cze 11, 2009 8:08 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 09, 2005 4:12 pm
Posty: 43
Witam,

po długich poszukiwaniach kupilem wreszcie 123, bez klimy wprawdzie i w brzydkim kolorze ale na bezrybiu i rak ryba...

Mam pare pytan odnosnie wtrysku w M102

Czy ten silnik ( z automatem) ale bez klimy ; posiada jakies podwyzszanie obrotow jak jest obciazony wrzuconym biegiem??


1.
Obrazek

W dokumentacji do M110 znalazlem informacje ze jest to zawor odpowiedzialny za wyrownanie obotow silnika podczas hamowania silnikiem czy w m102 pelni ta sama funkcje ( zbiera sygnal ze stycznika na przepustnicy oraz z predksciomierza )

2.
Obrazek

wogole nie ma napiecia na wtryskiwaczu rozruchowym(zaraz po zapaleniu zimnego silnika , zmierzylem opornosc na czujniku (2 pinowym w glowicy opornosc pomiedzy GW wynosi 218 ohm, na G i do masy 59 ohm, na W i do masy 279ohm sprawdzane na zimnym silniku)

Znalazlem info ze jeden pin idzie do wtryskiwacza, a 2 wchodzi do przekaznika pompy paliwa (pod nr 5 - tylko ze tam pojawia sie prad tylko w momencie krecenia rozrusznikiem - wobec tego w jaki sposob zasilany jest wtrysk rozruchowy ??)

Po podaniu napiecia bezposrednio na wtryskiwacz rozuchowy (jak jest cieply silnik, momentalnie gasnie, wiec najprawdopodobniej go zalewa....)

3.

Obrazek

Czy dobrze mniemam ze ten zawor odpowiedzialny jest za zmiane wyprzedzenia zaplonu

Co steruje tym zaworem (ulokowany w okolicach modulu zaplonowego) kiedy tam pojawia sie prad ?


4.

Obrazek

Co steruje regulatorem nagrzewania. (mam tam prad caly czas)

Czy ten regulator odpowiedzialny jest za zwiekszenie obrotow jak nie dziala juz wtryskiwacz rozruchowy, ale silnik jest jeszcze niezagrzany ??



5.przy tym wszystkim spiety na stale elektromagnes wiatraka to juz pikus, jak dziala ten czujnik? ( czy ten czujnik zwiera do masy jak jest pow 90 st C?)

6.Obrazek
beznadziejnie wyglada ten silikon ktory ktos nalozyl przy naprawie nadkola, jak to naprawic aby wygladalo na oryginal.


Generalnie kicha jest z dokumentacja do M102, do m110 jest wszystko do KE tez ale do zwyklego M102 nic nie umiem znalesc....

_________________
Rafal77

Ducati Monster S4


Ostatnio zmieniony sob cze 13, 2009 12:20 am przez Rafal77, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 12, 2009 11:57 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 09, 2005 4:12 pm
Posty: 43
Panowie, prosze nie odpowiadajcie wszyscy na raz, bo nie nadazam z czytaniem [zlosnik]

Rozebralem dzisiaj instalacje podcisnienia biegu jalowego

Obrazek

na tym zaworze suwakowym mam caly czas 12v wiec bimetal zamyka doplyw powietrza jak sie nagrzeje, czy to jets prawidlowe?

Gdze ma byc podlaczona koncowka 2 ( byla podlaczona pod aparat zaplonowy ( troche bez sensu skoro element 2 otwiera sie poprzez dzialanie podcisnienia na ten maly wlasnie przewod.....

_________________
Rafal77



Ducati Monster S4


Na górę
Post: sob cze 13, 2009 9:48 am 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Rafal77 pisze:
6.Obrazek
beznadziejnie wyglada ten silikon ktory ktos nalozyl przy naprawie nadkola, jak to naprawic aby wygladalo na oryginal.


Generalnie kicha jest z dokumentacja do M102, do m110 jest wszystko do KE tez ale do zwyklego M102 nic nie umiem znalesc....


To nie jest silikon, to oryginalna masa uszczelniająca i tak ma to wyglądać ;)

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: sob cze 13, 2009 12:00 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
http://mb.auto.pl/index.php/K-Jetronic.html
Odwiedź sobie tą stronke.
Regulator nagrzewania jest odpowiedzialny za sterowanie ciśnieniem paliwa działającym na tłoczek sterujący, a tym samym wzbogaceniem dawki podzczas pracy na zimno, oraz podczas pracy przy pełnym obciążenu (biegnacy do nie go przewód podciśnienia).
Wspomniany przez Ciebie zawór powietrza dodatkowego, steruje tylko ilością powietrz, gdy silnik jest zimny, dalsze nagrzewanie błytki bimetalowej, powoduje zamkniecie dopływu powietrza.
Wtryskiwacz rozruchowy dostaje plusa z przekaźnika dopiero w momencie uruchomienia rozrusznika, termik odpowiada za podłaczenie masy do wtryskiwacza. Ogólnie wtryskiwacz rozruchowy pracuje jakieś kilka sek. po uruchomieniu silnika ( w twoim przypadku temp. wyłaczenia wynosi 20C, a czas ok.4,5s - nabite na obudowie), po czym termik wyłacza masę.

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: wt cze 16, 2009 9:38 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 09, 2005 4:12 pm
Posty: 43
darus pisze:

Wtryskiwacz rozruchowy dostaje plusa z przekaźnika dopiero w momencie uruchomienia rozrusznika, termik odpowiada za podłaczenie masy do wtryskiwacza. Ogólnie wtryskiwacz rozruchowy pracuje jakieś kilka sek. po uruchomieniu silnika ( w twoim przypadku temp. wyłaczenia wynosi 20C, a czas ok.4,5s - nabite na obudowie), po czym termik wyłacza masę.




Obrazek

a wiec czy dobrze rozumiem ze wtryskiwacz pracuje tylko w momencie krecenia rozrusznikiem ( tak wynika z tego schematu wtrysk i czujnik zbiegaja sie w przekazniku z pompy paliwowej (w gniezdzie 12) ??
I tylko jezeli temp nie przekracza 20stC?[/img]

_________________
Rafal77



Ducati Monster S4


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 26, 2009 12:24 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw cze 09, 2005 10:28 pm
Posty: 2823
Numer GG: 578747
Lokalizacja: Katowice/Stuttgart
Wtryskiwacz rozruchowy, podobnie jak pompa, pracuje podczas krecenia rozrusznikiem ORAZ po uruchomieniu silnika az do momentu gdy osiagnieta zostanie temperatura cieczy chlodzacej = 20°C, jednak nie dluzej niz 9,5 s poniewaz po tym czasie podgrzewany elektrycznie bimetal rozlacza styki wlacznika termiczno-czasowego (bo tak sie ten elemet wkrecony w glowice nazywa).

_________________
'68 250, szwajcar
'70 250 C, niemiec
'71 230, austryjok
'71 250 CE, angol


Na górę
 Tytuł:
Post: pt cze 26, 2009 8:26 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz sty 09, 2005 4:12 pm
Posty: 43
kielbik pisze:
Wtryskiwacz rozruchowy, podobnie jak pompa, pracuje podczas krecenia rozrusznikiem ORAZ po uruchomieniu silnika az do momentu gdy osiagnieta zostanie temperatura cieczy chlodzacej = 20°C, jednak nie dluzej niz 9,5 s poniewaz po tym czasie podgrzewany elektrycznie bimetal rozlacza styki wlacznika termiczno-czasowego (bo tak sie ten elemet wkrecony w glowice nazywa).


[b]to chyba mam cos nie tak, skoro zasilenie na wtrysku pojawia sie tylko w momencie krecenia rozrusznika.....

_________________
Rafal77



Ducati Monster S4


Na górę
 Tytuł:
Post: sob paź 17, 2009 7:02 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Rafal77 pisze:
Gdze ma byc podlaczona koncowka 2

Ona biegnie do elektrozaworu, który znajduje się zaraz obok kielicha lewej przedniej sprężyny, na fartuchu wewnętrznym. Do elektrozaworu leci podciśnienie z kolektora. Nie wiem jednak skąd i kiedy do elektrozaworu dochodzi prąd i dlatego zadałem takie pytanie w innym moim poście. Jak ktoś odpisze, to tutaj też dam znać dla potomności.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz paź 18, 2009 8:05 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
http://www.w114-115.org.pl/forum/viewtopic.php?t=44238


Na górę
 Tytuł:
Post: pn paź 19, 2009 5:14 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 06, 2007 9:10 pm
Posty: 927
Lokalizacja: Poznań
Tu jest nieźle opisana zasada działania systemu K-jetronic.
Myślę że posiadaczom k-jetronic co nie co wyjaśni, chociaż o podciśnieniach za dużo nie napisali.
http://www.capri.pl/garage/kjetronic-2.8i

_________________
Witek
W126 500SEC '83 - ex. R.I.P.
Buk, humor, dziczyzna


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 15 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl