MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest sob sie 02, 2025 12:25 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw gru 02, 2004 11:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 20, 2003 11:14 am
Posty: 95
Lokalizacja: Pruszcz Gdański / Gdańsk
Zauważyłem ostatnio nasilające się dziwne zachowania skrzyni automatycznej w mojej W123 2.4D co baaardzo mnie zmartwiło :(

1. Skrzynia przy normalnym przyśpieszaniu (na pół gazie) zaczyna odpuszczać momentami nabieranie prędkości (zdarza sie to częściej "między biegami") i samochód wchodzi na obroty nie przyśpieszając (efekt spalonego sprzęgła?)

2. Przy przyśpieszaniu od zera (na pełnym gazie) zaczyna o wiele póżniej zmieniać biegi niż kiedyś (zmiana biegu z 3 na 4 zdarza sie nawet przy 100km/h!!! - gdzie kiedyś było to przy około 80km/h)

Skrzynia miała zmieniany olej 2500km temu (wlano FEBI i zmieniono filtr oleju)

Czy usterka tkwi w regulacji? Czy może tarcze sprzęgłowe zużyły się ?
A może problem tkwi w podciśnieniu ??

Nie jestem mechanikiem, moge tylko gdybać :(
Czy ktoś przerabiał podobne problemy ? Prosze o pomoc. :(




Pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam
Kiler

W126 260SE '87 manual - EX
W123 240D '84 automat - EX


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 03, 2004 2:03 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: czw sie 26, 2004 3:40 pm
Posty: 35
Lokalizacja: Kraków
>Skrzynia miała zmieniany olej 2500km temu (wlano FEBI i zmieniono >filtr oleju)

Febi?? :o :o :o A ta firma robi wogole jakies oleje :o ? Jesli tak, to czy pisalo na nim "Dextron II" lub "Dextron III" ? (IMHO lepiej Dextron II do starszej skrzyni)

>Czy usterka tkwi w regulacji? Czy może tarcze sprzęgłowe zużyły się ?
>A może problem tkwi w podciśnieniu ??

Lepiej, zeby tak (czytaj: taniej [zlosnik] ). Lecz byc moze tarczki przy "kupplungach" juz sa sporo wyrobione (efekt: przy zmianie biegu wzrost obrotow i po chwili zaskakuje), lub tez peknieta jest membrana i puszcza olej (efekt: zmiana biegu nastepuje z wyraznym szarpnieciem - co prawda tutaj tak samo objawiaja sie luzy na przegubach walu napedowego)

Proponuje najpierw sprawdzic obwod podcisnienia miedzy vacuum-pompa a skrzynia, czy gdzies nie ucieka. Czyli trza od tego obwodu poodlaczac co zbedne (np. regulacje swiatel, zaglowki, gaszenie silnika, itp. pisze przykladowo, nie wiem jak jest u Ciebie, chodzi tylko o to aby wyeliminowac nieszczelnosci - gdzies mi sie poniewiera WIS do w123 na plytce CD, tam wlasnie sa rozrysowane schematy podcisnienia (i nie tylko)do roznych modeli beczek, wiec jakbys potrzebowal to daj znac na priv) i pozaslepiac. Przejedz sie tak autem i sprawdz czy cos sie zmienilo w skrzyni.
Jesli nie pomoze, to zerknij na http://www.automat.pl/infoserwis/index.html - tam jest opisany proces regulacji cisnienia modulacji. Jedz - uzbrojony w ta wiedze [zlosnik] - do majstra od ASB i niech ci posprawdza cisnienie sterowania i ewentualnie ustawi cisnienie modulacji. Jesli to nie pomoze to ewidentnie skrzynia juz powoli umiera. Remont jest oczywiscie mozliwy, lecz z punktu widzenia ekonomii nieoplacalny. Lepiej poszukac uzywki w dobrym stanie.

Pozdr.

_________________
MB W201 Diesel 1985 Automat - poszła z KR do KN jako material genetyczny. Obecnie plastik na litere F. (ale na szczescie nie Fiat i nie Francuskie :-))


Na górę
Post: pt gru 03, 2004 9:32 am 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Szukanie nieszczelności w podciśnieniu to dobra rada. W trzęsącym się dieslu kable potrafią same wyskoczyć z trójników, ale rzadko kiedy się przecierają, bo raczej nie mają o co.

A o tym, jak bardzo to jest ze sobą sprzężone niech śwaidczy fakt, że w Kartoflu 240D autom. skrzynia chodzi bez zarzutu, a poruszenie pokrętła od regulacji świateł skutkuje redukcją jak po wciśnięciu kick'a i za nic nie mogę wykminić dlaczego :o .

Zakładając, że nic nie ruszałeś & nie przekładałeś i wszystkie trzy kable na pokrywie zaworów masz dobrze podpięte (pierwszy, zawracający do skrzyni, dwa do pompy w dobrej kolejności) proponuję przyjrzeć się plastykowemu trójnikowi. To najczęstsza przyczyna kłopotów, a koszt 30 zł na szrocie.


Jest kilka fałszywych kombinacji podłaczenia, przy których auto zgasisz bez problemu kluczykiem, a biegi będą przekładać się z opóżnieniem i wyraźnie inny sposób.

Obrazek

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 03, 2004 11:47 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 20, 2003 11:14 am
Posty: 95
Lokalizacja: Pruszcz Gdański / Gdańsk
nic jeszcze nie grzebałem i nie przekłądałem tym bardziej żadnych wężyków ;)

nie pozostaje mi nic innego jak przejrzeć i wymienić wężyki podciśnienia(plastikowe?) i ewentualnie złączki

(odrzucam uszkodzenie mechaniczne wewnątrz skrzyni ponieważ zaczeła gorzej pracować prawie z dnia na dzień)

dociskanie wężyków w łączeniach nic nie pomogło - już próbowałem ;)

dzięki za link do stronki o automatach!
bardzo dziękuje za porady, napewno sie przydały :) przynajmniej wiem w co uderzać :)


Jeszcze jedno pytanko do kumatych w temacie:

w miejscu gdzie do skrzyni wchodzi plastikowy wężyk podciśnieniowy, po wyciągnieciu kapselka z wężykiem jest regulacja (mozna sobie kręcić ;) )
czy to jest regulacja od częstotliwości przełączania biegów , płynności działania czy jeszcze czegoś innego?? jeszcze nie ruszałem i wolałbym nie :P ale jesli miało by pomóc... czy ktoś wie do czego to ?? :)





pozdrawiam

_________________
Pozdrawiam
Kiler

W126 260SE '87 manual - EX
W123 240D '84 automat - EX


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 04, 2004 8:43 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr cze 26, 2002 3:11 pm
Posty: 6660
Numer GG: 267496
Lokalizacja: Łomianki Dolne
Kiler pisze:
dzięki za link do stronki o automatach!
bardzo dziękuje za porady, napewno sie przydały :) przynajmniej wiem w co uderzać :)


To jeszcze ja dorzucę swój pomysł, bo miałem niezłe jazdy z pracą i synchronizacją ASB. Kombinowałem z podciśnieniem, regulowałem itd. Okazało się, że problem tkwił w zespole cięgien gazu. Były na tyle wyrobione, że ASB niewłaściwie reagowała na ruchy linki gazu - to za późno, to odpuszczała itp. Poza tym auto było strasznie ociężałe i zamulone. Po wymianie cięgien rak ręką odjął: skrzynia została wyregulowana, zaczeła właściwie reagować na ruch linki gazu, a auto stało się niezwykle zrywne i szybkie. Pisałem już o tym w wątku "Eminencja do remontu". Może i u Ciebie tkwi przyczyna w czymś takim?

Pozdrawiam [usmiech]

_________________
SEBIAN

MB V250d long 4M '21
MB GLC 220 CDI 4M '18


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 09, 2004 2:48 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob gru 20, 2003 11:14 am
Posty: 95
Lokalizacja: Pruszcz Gdański / Gdańsk
PROBLEM ROZWIAZANY!!! :) ciesze sie strasznie że to nic poważnego, okazało się że zaworek który łączy 3 wężyki podciśnieniowe na pokrywie zaworów wziął sobie wolne :)

podobno to częsta usterka? tak słyszałem... żebym wsześniej usłyszał nie musiałbym trzęść portkami :P


zachowania skrzyni wróciły do normy, zupełny spokój :D

pozdrawiam i jeszcze raz dziękuje za porady

_________________
Pozdrawiam
Kiler

W126 260SE '87 manual - EX
W123 240D '84 automat - EX


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 09, 2004 3:14 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lut 26, 2003 7:02 pm
Posty: 6472
Lokalizacja: Ciecin
Kiler pisze:
podobno to częsta usterka? tak słyszałem... żebym wsześniej usłyszał nie musiałbym trzęść portkami :P

zachowania skrzyni wróciły do normy, zupełny spokój :D




:-?

Wystarczyło przeczytać uważniej fgarment, w którym napisałem:

Zakładając, że nic nie ruszałeś & nie przekładałeś i wszystkie trzy kable na pokrywie zaworów masz dobrze podpięte (pierwszy, zawracający do skrzyni, dwa do pompy w dobrej kolejności) proponuję przyjrzeć się plastykowemu trójnikowi. To najczęstsza przyczyna kłopotów, a koszt 30 zł na szrocie.

Ale najważniejsze, że ASB już działa jak powinna [ok] .

_________________
123. W, S i C.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn kwie 03, 2006 2:29 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pn lis 29, 2004 11:14 am
Posty: 533
Lokalizacja: Kobyłka
he, mam problema, moj trojnik jest dobry, ale modulator ktory jest przymocowany do pompy wtryskowej chyba przepuszcza powietrze,
w modulatorze są 3 wyjscia pod weze podcisnienia, 2 na górze w czerwonym jakby korku, i jeden z boku, te dwa na górze są w poządku, natomiast jak podłączyłem przewód podcisnienia do tego bocznego i sprawdzałem szczelnosc wdmuchując powietrze, to wyczułem ze powietrze uchodzi w miejscu, gdzie jest pokretło ktore jest sterowane wystającą srubą z pompy wtryskowej, według mnie tak nie powinno byc, wiec mam pytanie, czy to sie da jakos zregenerowac, czy trzeba dokupic taki modulator

Dodano po 2 minutach.:

aha, i mam jeszcze jedną prosbe, jezeli ktos mogłby przetłumaczyc te oznaczenia ze schamatu powyzej na polski to bybym wdzieczny, ja nigdy nie miałem doczynienia z niemieckim i mysle ze ktos kto miał szybciej przetłumaczy niz ja to gdzies rzetłumacze

_________________
Mercedes W123 82r. 2.3CE
ex:
Mercedes W123 78r. 2.3E
Mercedes W124 90r. 3.0D Turbo
Mercedes W123 81r. 2.8E Kombi
Mercedes W123 82r. 2,4D "Taryfa"
Mercedes W123 81r. 2.4D "beczkowóz"
Mercedes W123 78r. 2.4D automat


Na górę
 Tytuł:
Post: wt wrz 12, 2006 11:52 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: wt wrz 12, 2006 10:43 am
Posty: 43
Lokalizacja: ZAMOSC
nie jestem wybredny ale taki rysunek mam ale z czym sie to je tego nie wiem gdyz jest to tylko i wylacznie jeden z obwodow zalezy mi na calym schemacie poczawszy od p-py podcisnieniowej poprzez wylacznik zaplonu az do podlaczenia skrzyni biegow


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 28, 2009 9:59 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: czw wrz 18, 2008 7:15 pm
Posty: 150
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie (Obecnie OSLO)
Podpinam się pod temat ponieważ nie można nigdzie znaleźć informacji o tych wężykach i deklu z zaworów. Kolego (me: how) - Proszę pomóż. Wyjaśnij gdzie te wężyki idą. U nas jest ich tylko 3 a na Twoim rysunku 6 :)
Tak to mniej wiecej u mnie wygląda. O góry jest tylko ten zaworek w którym wężyki są "połączone"

Obrazek


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz cze 14, 2009 8:39 am 
Offline
postmajtek

Rejestracja: pt kwie 25, 2008 6:38 am
Posty: 26
(me: how) pisze:
Kiler pisze:
podobno to częsta usterka? tak słyszałem... żebym wsześniej usłyszał nie musiałbym trzęść portkami :P

zachowania skrzyni wróciły do normy, zupełny spokój :D




:-?

Wystarczyło przeczytać uważniej fgarment, w którym napisałem:

Zakładając, że nic nie ruszałeś & nie przekładałeś i wszystkie trzy kable na pokrywie zaworów masz dobrze podpięte (pierwszy, zawracający do skrzyni, dwa do pompy w dobrej kolejności) proponuję przyjrzeć się plastykowemu trójnikowi. To najczęstsza przyczyna kłopotów, a koszt 30 zł na szrocie.

Ale najważniejsze, że ASB już działa jak powinna [ok] .


Czyli, że skoro w ostatnim czasie trójnik był wymieniany, mogło się okazać, że mechanik źle go podłączył. Właśnie po tej operacji zauważyłem szarpanie skrzyni.

_________________
W124 250TD '91 "Mieczysław Foch"


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 13, 2009 5:35 pm 
Offline
nowy

Rejestracja: pt lis 13, 2009 5:31 pm
Posty: 1
Witam, mam pytanie, za regulację czego odpowiedzialny jest ten element przy pompie wtryskowej, do którego dochodzą trzy przewody podciśnienia? Za stopień podciśnienia dostarczanego do skrzyni? Bo widzę że można nim obracać w prawo i lewo.


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl