>Skrzynia miała zmieniany olej 2500km temu (wlano FEBI i zmieniono >filtr oleju)
Febi??

A ta firma robi wogole jakies oleje

? Jesli tak, to czy pisalo na nim "Dextron II" lub "Dextron III" ? (IMHO lepiej Dextron II do starszej skrzyni)
>Czy usterka tkwi w regulacji? Czy może tarcze sprzęgłowe zużyły się ?
>A może problem tkwi w podciśnieniu ??
Lepiej, zeby tak (czytaj: taniej
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
). Lecz byc moze tarczki przy "kupplungach" juz sa sporo wyrobione (efekt: przy zmianie biegu wzrost obrotow i po chwili zaskakuje), lub tez peknieta jest membrana i puszcza olej (efekt: zmiana biegu nastepuje z wyraznym szarpnieciem - co prawda tutaj tak samo objawiaja sie luzy na przegubach walu napedowego)
Proponuje najpierw sprawdzic obwod podcisnienia miedzy vacuum-pompa a skrzynia, czy gdzies nie ucieka. Czyli trza od tego obwodu poodlaczac co zbedne (np. regulacje swiatel, zaglowki, gaszenie silnika, itp. pisze przykladowo, nie wiem jak jest u Ciebie, chodzi tylko o to aby wyeliminowac nieszczelnosci - gdzies mi sie poniewiera WIS do w123 na plytce CD, tam wlasnie sa rozrysowane schematy podcisnienia (i nie tylko)do roznych modeli beczek, wiec jakbys potrzebowal to daj znac na priv) i pozaslepiac. Przejedz sie tak autem i sprawdz czy cos sie zmienilo w skrzyni.
Jesli nie pomoze, to zerknij na
http://www.automat.pl/infoserwis/index.html - tam jest opisany proces regulacji cisnienia modulacji. Jedz - uzbrojony w ta wiedze
![[zlosnik]](./images/smilies/zlosnik.gif)
- do majstra od ASB i niech ci posprawdza cisnienie sterowania i ewentualnie ustawi cisnienie modulacji. Jesli to nie pomoze to ewidentnie skrzynia juz powoli umiera. Remont jest oczywiscie mozliwy, lecz z punktu widzenia ekonomii nieoplacalny. Lepiej poszukac uzywki w dobrym stanie.
Pozdr.
_________________
MB W201 Diesel 1985 Automat - poszła z KR do KN jako material genetyczny. Obecnie plastik na litere F. (ale na szczescie nie Fiat i nie Francuskie

)