MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 31, 2025 11:31 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr paź 28, 2009 10:30 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
Witajcie!

Muszę się zabrać za wymiane dolnego wahacza, w celu wyeliminowania jego wkładu w pochylenie auta i ujemny kąt pochylenia koła. Nie wiem jednak jaki będzie to miało wpływ na geometrię zawieszenia.Zamierzam tak czy inaczej zrobić pełną geometrię, ale chodzi głównie o to, czy wymiana wahacza spowoduje całkowitą utratę kątów wyprzedzenia zwrotnicy i pochylenia koła?

Pzdr!

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 28, 2009 11:10 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
tak, bo tam są mimośrody regulacyjne...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 28, 2009 11:52 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
Janfocus pisze:
mimośrody regulacyjne...


Tak myślałem. Chodzi o tą śrubę umieszczoną pod miseczką sprężyny?

Nie ma jakiegoś "domowego" sposobu na ustawienie, albo "zapamiętanie" tych parametrów?

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 28, 2009 2:26 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
o tą która jest zawiasem dolnego wahacza (przy podłuznicy)...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 28, 2009 5:38 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 15, 2006 11:26 pm
Posty: 130
Lokalizacja: Wrocław
Warto tez wymienić "tuleję" mocującą drążek reakcyjny (pod miseczką sprężyny).
Taka wymiana (lub tylko demontaż) wahacza spowoduje na pewno utratę kąta pochylenia koła, ale kąt wyprzedzenia zwrotnicy "powinien" pozostać... piszę "powinien" bo wymieniasz elementy układu zawieszenia a to zawsze ma wpływ.
Pochylenie koła regulujesz śrubą mocującą wahacz do belki nadwozia a wyprzedzenie śrubą na przegubie drążka reakcyjnego, pod miseczka sprężyny masz tylko śrubę mocującą ów drążek do wahacza. Sprawdź czy nie masz wybitego przegubu drążka reakcyjnego bo będzie kłopot ustawić wyprzedzenie...
Ale skoro piszesz, że będziesz robił pęłną geometrię to w czym rzecz? Montuj nowe części i hajda do diagnosty...

_________________
W123, 300D, 5 biegowy manual, 1977- w trakcie generalnego remontu. http://www.w114-115.org.pl/f/viewtopic.php?f=50&t=44881
W210, 300TD, 5 biegowy automat, 1998- w trakcie ciągłej i bezawaryjnej eksploatacji.
_________________


Na górę
 Tytuł:
Post: śr paź 28, 2009 5:54 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
kumbasy pisze:
Montuj nowe części i hajda do diagnosty...


Tak też zrobie ;)

Dzięki wielkie za pomoc!

Pzdr!

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 16, 2009 12:21 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
Witajcie ponownie!

Smutnej historii ciąg dalszy - byłem na badaniu geometrii,które potwierdziło i unaoczniło konkretnymi wartościami ujemny kąt pochylenia koła. Dla lewej strony , tej problematycznej, jest kąt: -1'28''- czyli makabra . Dodatkowo diagnosta stwierdził,ze nie da się juz nic podregulować,bo regulacja jest juz w skrajnym położeniu. Mimośród jest w tej chwili maksymalnie wychylony na zewnątrz ( w stronę koła ). Spotkałem się z teorią, że jest dokładnie odwrotnie, czyli : mimośród do WEWNĄTRZ jest skrajnym położeniem wciągającym wahacz DO WEWNĄTRZ. Kto ma rację? :)

Pytanie nr dwa:

Jakie było ( mniej więcej ) dziewicze położenie mimośrodu w w123?

Licze na jakieś rady.

Pzdr!

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl