MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest czw lip 31, 2025 11:35 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: 280 lewizna?
Post: czw lis 12, 2009 2:35 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:51 am
Posty: 277
Lokalizacja: Warsiawa
Czy to normalne, że całkowite zasłonięcie wlotu powietrza, nie robi żadnego wrażenia na pracy silnika?

_________________
C123 280CE


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 12, 2009 6:17 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: wt gru 04, 2007 4:52 pm
Posty: 1454
Lokalizacja: ok.Cieszyna/Słupsk
Hmm, dziwne, a jak ogólnie pracuje silnik, sa jakies niepokojące objawy?

_________________
W124 200D - Śnieżyna
W124 300D - Menczysław (ex)
W123 240D - Kruszynka (ex)
Skoda Favorit 135L+LPG (ex) - pierwsza dziewczyna-przeinwestowana, dobrze, że z nią nie wpadłem


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 12, 2009 7:02 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 31, 2009 5:58 pm
Posty: 50
Lokalizacja: tychy
a moze filtr jest tak brudny ze nawet zatkanie nie robi wrazenia na silniku albo masz gdzies nieszczelnosc

_________________
W123 240D '78
W124 250D '95 skladak


Na górę
 Tytuł:
Post: czw lis 12, 2009 7:18 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
Jajoski pisze:
Czy to normalne, że całkowite zasłonięcie wlotu powietrza, nie robi żadnego wrażenia na pracy silnika?


nie normalne [totalszok] , po całkowitym zasłonieciu wlotu powietrza silnik powienien zgasnać, jesli nie to znaczy ze układ dostaje fałszywe powietrze.

Pozdro

_________________
W 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 13, 2009 10:32 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:51 am
Posty: 277
Lokalizacja: Warsiawa
Tego się spodziewałem, ale skad on może siorbać tyle powietrza, że to zasłonięcie nie robi na nim wogóle wrażenia?

_________________
C123 280CE


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 13, 2009 11:59 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: sob paź 20, 2007 1:04 pm
Posty: 664
Lokalizacja: Łódź
A mnie się zdaje, że panika jest niepotrzebna - na wolnych obrotach nie zrobi to na silniku specjalnego wrażenia ( chyba,ze na LPG ). Problem powinien być dopiero w wyższym zakresie obrotów. Obudowa filtra i cały dolot nie jest hermetyczny i zatkanie wlotu powietrza na pracujacym silniku nie spowoduje powstania próżni :) Jeśli nie zauważysz znaczącej różnicy przy "wkręcaniu sie" silnika na obroty,to dopiero zacznij szukać "dziury" Zacznij od układu podciśnieniowego, elementów gumowych w układzie dolotowym, uszczelki między puszką filtra a obudową klapy spiętrzającej, etc.

Pzdr!

_________________
W126 280S
Smart 452 Roadster Coupe


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 13, 2009 12:17 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:51 am
Posty: 277
Lokalizacja: Warsiawa
Filtr nowy, IGS na pokładzie i on właśnie na wolnych robie słabo radzi, ale nawet bez zatykania dolotu... Howser czy jak Ty zasłonisz dolot to Ci gaśnie? Niestety robiłem z zeszłym roku głowice zaraz po kupnie bo żarł olej jak głupi, jak się potem okazało u partacza, bo leje się już spod uszczelki głowicy. No i ten partacz wymienił mi wszystkie odmy na nowe. Samochód rozkraczył się na pierwszym skrzyżowaniu po wyjechaniu z tego zasr... warsztatu. I myśle, że może coś popie... z tymi rurkami. Czy jest ktoś w Wawie kto ma serce do tego silnika?
McCoy pisze:
Zacznij od układu podciśnieniowego, elementów gumowych w układzie dolotowym, uszczelki między puszką filtra a obudową klapy spiętrzającej, etc.

Sprawdzałem, na moje oko dobrze to przylega. A odmę która idzie od dołu do pokrywy filtra przykreciłem nawet cybantem, żeby nie spadała...

_________________
C123 280CE


Na górę
Post: pt lis 13, 2009 12:50 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Jajoski pisze:
Czy to normalne, że całkowite zasłonięcie wlotu powietrza, nie robi żadnego wrażenia na pracy silnika?


Silnik musi w takiej sytuacji zgasnąć i to jest jedna z podstaw prawidłowego działania M110. W innej sytuacji silnika nie wyregulujesz prawidłowo.

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pt lis 13, 2009 6:02 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr gru 14, 2005 8:08 pm
Posty: 2975
Lokalizacja: W-Wa
jeszcze nie było takiego silnika, który ma jeden wlot powietrza i po zatkaniu chodzi... A że puszka z filtrem powinna być szczelna, to ewidentnie gdzieś łapie bokiem powietrze i co gorsze nie idzie to przez filtr...

_________________
W126'89 300SE "Piękniak"
ex W202'99 C200 KOMPRESSOR Sport
ex W126'89 500SE "eSa" -jak Smok -znaczy Smoczyca :)
ex W110'64 200D "Kaczuszka"
ex W123'81 240D "Niszczyciel" -obecnie tatowóz
ex 353W'87


Na górę
 Tytuł:
Post: sob lis 14, 2009 2:14 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
Jajoski pisze:
Howser czy jak Ty zasłonisz dolot to Ci gaśnie?


tak :lol:


Jajoski pisze:
Niestety robiłem z zeszłym roku głowice zaraz po kupnie bo żarł olej jak głupi, jak się potem okazało u partacza, bo leje się już spod uszczelki głowicy. No i ten partacz wymienił mi wszystkie odmy na nowe. Samochód rozkraczył się na pierwszym skrzyżowaniu po wyjechaniu z tego zasr... warsztatu. I myśle, że może coś popie... z tymi rurkami.


no i wszystko jasne na partaczy nie ma rady :(
czy aby napewno olej leje sie z pod glowicy? a nie przypadkiem z nadglowiczki??? (mała bolączka M110)


Jajoski pisze:
Czy jest ktoś w Wawie kto ma serce do tego silnika?

niestety ja osobiscie polecam jeden warsztat ale on znajduje sie na górnym sląsku

Pozdro

_________________
W 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 16, 2009 10:46 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:51 am
Posty: 277
Lokalizacja: Warsiawa
Wymieniłem cała obudowę filtra na nową dzięki hruścikowi. Niestety nie gaśnie, jak nie gasł. Jeśli chodzi o uszczelkę to nie wiem czy dobrze rozumiem, to ta pod deklem zaworowym jest sucha...
W piątek jade do warsztatu który ma dobra opinie. Zobaczymy...

Aha, żeby było śmieszniej to jak zakryłem rękami klapę spiętrzającą to silnik zgasł... Nowa obudowa filtra ledwo wlazła na tą klapę tak przylega... O co chodzi???

_________________
C123 280CE


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 16, 2009 9:28 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt wrz 10, 2002 9:54 pm
Posty: 3156
Lokalizacja: prawie Poznań
Jajoski pisze:
Aha, żeby było śmieszniej to jak zakryłem rękami klapę spiętrzającą to silnik zgasł... Nowa obudowa filtra ledwo wlazła na tą klapę tak przylega... O co chodzi???


A po zatkaniu wlotu filtra odczekałeś jakąś chwilę?

_________________
230TE S123 E23'85; 560SEC C126 E56'90; 450SEL W116 E69'75; 280CDI 4MATIC E30D'07
Pozdrowienia z Wielkopolski
604-18-22-31
EX W201E20'86; W124E26'90; W116E28'79; C123E28'81; C126E56'90; C126E56'87; R107E28'78; W126E42'90; R107E50'84; R107E50'88;R129E50'98


Na górę
 Tytuł:
Post: pn lis 16, 2009 10:36 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: wt sie 21, 2007 6:35 pm
Posty: 574
Lokalizacja: Siemianowice
Jajoski pisze:
Jeśli chodzi o uszczelkę to nie wiem czy dobrze rozumiem, to ta pod deklem zaworowym jest sucha...


kolego w M110 jest glowica i nadgłowiczka, oryginalnie jest to połaczone bez uszczelki i po latach lubi sie tam pocic, natomiast w zestawach naprawczych mozna dostac uszczelke miedzy gowice i nadglowiczke.
Ciekaw jestem jaka uszczelke Ci wymieniali??

Jajoski pisze:
Nowa obudowa filtra ledwo wlazła na tą klapę tak przylega... O co chodzi???


bo sa dwa rodzaje obudów do silników 185 konnych, i calkiem mozliwe że masz ta druga :lol:

Pozdro

_________________
W 123 280E


Na górę
 Tytuł:
Post: wt lis 17, 2009 2:49 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:51 am
Posty: 277
Lokalizacja: Warsiawa
Mam i miałem obudowę taką jak potrzeba. Poci się z pod jednej i drugiej. Ale nie o tym jest ten topik. Powtarzam, po zakryciu rękami klapy spietrzającej gaśnie, a po zasłonieciu dolotu w filtrze nie :( Cała pucha nowa...


Ja uroczyście przyrzekam, że jak mi spadnie zbędne 12 tys PLN, to zrobię remont [smiech]

Jajoski pisze:
A po zatkaniu wlotu filtra odczekałeś jakąś chwilę?

Jakąś odczekałem, ale nie było to 15 min...

_________________
C123 280CE


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl