MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 30, 2025 7:13 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
Post: czw gru 03, 2009 1:03 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr cze 18, 2008 12:00 am
Posty: 251
Lokalizacja: PGO
dzis pierwszy mróz, zapowiadali go kilka dni wczesniej dlatego postanowilem wymienic swiece zarowe zeby ladnie odpalala moja Mercedes 240d a tu psikus -3 i dupa, jutro zmienie przekaznik od swiec na inny czy to moze byc to??? jak nie to gdzie mam szukac przyczyny?


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 03, 2009 8:00 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 15, 2006 11:26 pm
Posty: 130
Lokalizacja: Wrocław
Ale lakoniczny opis... nic nie napisałeś czy kręci, czy silnik sie choć odzywa? Skąd wiesz, że to świece... jest napięcie na świecach? Czy to spiralne czy palcowe? Może to rozrusznik, bateria, kompresja, wtryskiwacze...
Daj więcej danych to pomyślimy...

_________________
W123, 300D, 5 biegowy manual, 1977- w trakcie generalnego remontu. http://www.w114-115.org.pl/f/viewtopic.php?f=50&t=44881
W210, 300TD, 5 biegowy automat, 1998- w trakcie ciągłej i bezawaryjnej eksploatacji.
_________________


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 03, 2009 3:20 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr cze 18, 2008 12:00 am
Posty: 251
Lokalizacja: PGO
wiec tak swiece nowe NGK palcowe , silnik kreci, prad jest. ide szukac przyczyny


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 03, 2009 6:14 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
eeee no majster dlaczemu nie dzwonisz ze masz problema [zlosnikz]

No skoro mowisz ze kręci, prąd jest to moze przekaźnik umarł?
Podłącz na kabel swiece do aku na kilka sekund i pal jak nie to moze paliwo jakies takies [zlosnik] ze sie zastyglo albo zawory regulni a moze nieszczelnosc w ukladzie zasilania i sie zapowietrza no bo nie chce mowić ze to kompresja :o

daj znac co i jak?

Jutro jestem w trasie ale w sobote siedze w domu wiec jak cos to podlece.

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 03, 2009 7:04 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 15, 2006 11:26 pm
Posty: 130
Lokalizacja: Wrocław
karolmar pisze:
prad jest

ale gdzie- sprawdzałeś na świecach czy zasilaniu przekaźnika?

_________________
W123, 300D, 5 biegowy manual, 1977- w trakcie generalnego remontu. http://www.w114-115.org.pl/f/viewtopic.php?f=50&t=44881
W210, 300TD, 5 biegowy automat, 1998- w trakcie ciągłej i bezawaryjnej eksploatacji.
_________________


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 03, 2009 9:03 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr cze 18, 2008 12:00 am
Posty: 251
Lokalizacja: PGO
usterka najprawdopodobniej zlokalizowana, niewiadomo czemu sie zapowietrzyl prawdopodobnie koncowka paliwa a rezerwa sie nie zdazyla zapalic. bedzie widac rano czy odpali [zlosnik] i czy to bylo to, narazie pali ladnie


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 04, 2009 11:09 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr cze 18, 2008 12:00 am
Posty: 251
Lokalizacja: PGO
rano nie odpalila Mercedes czyli to nie bylo to, chyba z nieznanej mi przyczyny zapowietrza sie, ale tylko jak postoi dluzej np przez noc


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 05, 2009 10:38 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz paź 15, 2006 11:26 pm
Posty: 130
Lokalizacja: Wrocław
To w takim wypadku mi to wygląda na padnięte zaworki na sekcjach w pompie wtryskowej.
Bo jeśli zapowietrzałby sie gdzieś na układzie niskiego ciśnienia to silnik zapaliłby i natychmiast zgasł, bo zabrakłoby mu paliwa na układzie wysokiego ciśnienia, a skoro nie daje oznak po nocy to paliwo "ucieka' z przewodów WC.

Zrób tak- po nocy, lub kilkudniowym postoju poluzuj przewody WC na wtryskiwaczach i kręcąc rozrusznikiem obserwuj czy wypływa z nich paliwo (przyda się druga osoba).
Powinno sikać bez powietrza, będziesz widział czy paliwo chlapie i wydostaje się z powietrzem.
Tyle jeśli chodzi o układ paliwowy, ale możliwości sprawdzenia jest więcej.

Dalej nie napisałeś czy napięcie na świecach żarowych jest równe na wszystkich, jak zachowuje się silnik po długim kręceniu- czy zaskakuje powoli czy natychmiast? Bateria naładowan, rozrusznik kręci szybko?
Bo może to nie paliwo- robi się już zimno za oknem i jeśli kompresja jest mizerna to rano bedzie ciężko odpalić.

Powodzenia i zdaj relację.
Pozdrawiam.

_________________
W123, 300D, 5 biegowy manual, 1977- w trakcie generalnego remontu. http://www.w114-115.org.pl/f/viewtopic.php?f=50&t=44881
W210, 300TD, 5 biegowy automat, 1998- w trakcie ciągłej i bezawaryjnej eksploatacji.
_________________


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 06, 2009 7:16 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob lis 17, 2007 9:35 am
Posty: 180
Lokalizacja: Ziemia Obiecana
Nie no bez wygłupów - jak jest -3 stopnie i nie odpala to i przy +3 też by ledwo odchechływał więc bez straszenia kompresją - musiałbyś mieć jakiegoś irracjonalnie wielkiego pecha.

Propozycja - rano przychodzisz do auta i zamiast od razu kręcić popompuj trochę ręczną pompką (tą przy pompie wtryskowej) do momentu gdy poczujesz, że idzie z wyraźnym oporem. Jeśli po takiej operacji zaskoczy ładnie i szybko to mamy powód dlaczego nie chce odpalać

Zostaje wtedy pytanie czemu się zapowietrza - często winny jest zaworek właśnie przy tej ręcznej pompce - paliwo się cofa i nawet nie kaszlnie przy odpalaniu mimo że zaworki w pompie wtryskowej są ok.

_________________
w123 240TD - no kochałem ten wóz....
i kiedyś znów wrócę do Mercedes

Wyprzedzaj, wyprzedzaj - Twoje nerki uratują komuś życie !!


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz gru 06, 2009 10:40 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 12, 2009 11:51 am
Posty: 123
z drugiej strony jak sie myk z paliwem niepotwierdzi to może być ze jak masz jakiś olej w silnuku z tanszych i po wychłodzeniu sie troche zastanie to rozrusznik moze być juz troche zasłaby by wytworzyuć odpowiednią kompresje do samozapłonu ropy -

_________________
W123, 300D, 5 biegowy manual, 1977
W123, 200D, 3 biegowy automat, 1980- ex
Volvo 460 1,9TD 1996
Ford Escort 1,4 1991
Tarpan Honker 300D 1991 -serce z merca :D


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl