MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 30, 2025 11:53 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: czw gru 17, 2009 7:35 pm 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Witam ponownie. Tak, jak Koledzy już pisali - masa od aku jest połączona z prawym nadkolem. Silnik - a dokładniej - w moim samochodzie obudowa sprzęgła jest połączona z lewej strony z elementem nadwozia. Więcej połączeń silnika z masą nie ma. Akumulator ma 74 Ah i prąd 680. A teraz z innej beczki: gratuluję tego samochodu z TYM silnikiem, który ma tyle zwolenników, co przeciwników.


Na górę
 Tytuł:
Post: czw gru 17, 2009 9:36 pm 
Offline
wiarus senior

Rejestracja: ndz paź 09, 2005 1:28 pm
Posty: 1004
Lokalizacja: Pleszew
Jawu pisze:
który ma tyle zwolenników, co przeciwników.

jeżeli ma jeździć na gazie to lepszego silnika chyba w mercedesie nie było, a jeżeli chodzi o dźwięk to m110chyba brzmi gorzej...


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 18, 2009 6:10 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 10, 2007 9:24 pm
Posty: 563
Lokalizacja: Świdnica
Bardzo dobry silnik i na razie najlepiej brzmiąca szóstka rzędowa jaką miałem [cool]

_________________
W124 260E
LUBLIN INTRALL 3 4CTi90
W201 1,8E => 200E ex.
VW GOLF 2 1,8 ex.
W201 200E => OM601 ex.
W124 300E ex.
W126 260SE ex.
W201 200E ex.
BMW E32 730i ex.
W115 240D => 250 M123 ex.
VW T3 1,6TD => 1,8 RP ex.
LUBLIN 2,9T 2,4 D ex.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 18, 2009 9:53 am 
Offline
wiarus junior

Rejestracja: pt cze 27, 2008 2:18 pm
Posty: 529
Lokalizacja: Leszno
Czyli na razie jest nas więcej - to znaczy zwolenników M 123. :P
Kiedyś zajechałem do znajomych na działki. Po chwili przyszedł z sąsiedztwa człowiek podziwiać fajnego "Mesia" i powiedział: "szóstka". Ja na to: skąd pan wie? a on: przecież słyszę. Było to miłe. Na klapie z tyłu nie mam 250, więc on naprawdę słyszał te 6 garów.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt gru 18, 2009 11:32 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 13, 2009 11:42 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Z miejsc do których 'dopłyne' w swojej "YELLOW SUBMARINE"...;D
ja również sie pod tym podpisuję, slyszalem juz wiele silników i nawet V6 nie robi na mnie takiego wrazenia jak M123...:D ten dzwiek naprawde pobudza w człowieku takie "coś" czeo nawet nie potrafie opisac... a teraz bede slyszal to praktycznie codziennie:)

_________________
"BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY"

W123 250 automat '77


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 19, 2009 1:40 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 12, 2008 9:27 pm
Posty: 207
Numer GG: 4377992
Lokalizacja: [ DDZ ] DOLNOŚLĄSKIE - LONDYN
Witam,też jestem posiadaczem magicznej R6 250-tki a dokładnie 2525cc na wspomnianym już kochanym gazniku.i pomruk jaki wydaje te 6 cylindrów sprawia że czuje się mały dreszczyk,oprócz tego mam tylko sam końcowy wydech z pominięciem całej reszty,wiec ta ,,szóstka chodzi jak by była 3,5l albo więcej :evil:

~SZAKA-L A propo masy śilnika ja miałem tylko 1 przewód tzw.masy który był przykrecony jedna ze śrub łączących skrzynię z silnikiem po lewej stronie od tzw kierowcy, no i standardowy kabel minusowy z akumulatora na karoserię.Pamiętaj jednak czasem o oglądnięciu takiego kabla minusowego(łączący budę z silnikiem) poniewarz,przewód ten z wyniku racij wieku a czasem ma 20 lat i więcej utlenia się,a czasem w wyniku innych czynników jak obluzowanie go(np przy demontowaniu skrzynie = czy silnika i słabe go dokręcenie) powoduje ogromne przepięcie na nim i czasami zachodzi na nim proces tzw węglenia się gdzie w wyniku czego przestaje działać już jako przewodnik a zaczyna działać jako opornik(nie dostateczny przepływ prądu)co wydaje się morze śmieszne ale powoduje uszkodzenie rozrusznika czy samej jego wrzutki z uzwojeniem włącznie komutatorów.Najlepszym przykładem była fiat 126p palonym jeszcze na cięgło,gdzie przy niedostatecznej masie silnika w samochodzie upalało a wręcz obcinało jak palnikiem linkę rozrusznika grubości dobrych 1,5 mm,wiec warto sprawdzić tę właśnie masę.
Szybka metoda tzw. domowa na sprawdzenie masy to podłączyć porządny kabel wysokiego napięcia używany do odpalania ,,samochodu od samochodu ''.bezpośrednio z silnika do miejsca karoserii gdzie będzie dobry kontakt z karoserią i wtedy zobaczyć jak kręci rozrusznik co do akumulatora miałem taki sam jak kolega ~Jawu 74AH(ampero godzin) 680 A(Amper uderzenia mocy jaka jest podawana na rozruch silnika)I silniczek kręcił naprawdę dobrze,a jeżeli wykluczysz akumulator i właśnie masę zostaje ci już tylko rozrusznik.
Czasami naprawy takie są dlatego uciążliwe bo niedość że trzeba się namęczyć przy wymianie zużytych już eksploatacją części to jeszcze dochodzą magiczne udogodnienia po poprzednich <<mechanikach>> którzy mieli jakieś swoje chore domysły i teorie kture pozostawili po sobie właśnie w naszych samochodach. morze te wskazówki ci pomogą
pozdrawiam <br>Dodano po 9 minutach.:<br> A propo twojego koloru w beczce,jest naprawdę ładny,mam taki sam mniej więcej odcień koloru jak ty w swojej ,ale niestety moja jest jeszcze w remoncie który trwa i trwa.ale maluję w tym samym ,muszę tylko ustalić z tabliczki jaki to dokładnie <br>Dodano po 3 minutach.:<br> a propo SZAKA-L jak dodałeś zdjęcie swojej beczuszki pod swoim logiem(NICK) za chol..... nie mogę dodać foty.

_________________
W115 PULLMAN 240D 75r aut. RHD
W123 PULLMAN 300D 84r aut. LHD
W123 250 78r aut,123 240 78r,123 240
Bus 207 79,208/312 sprint,W202 C200
E38 BMW 754IL,E38 730IA,E32 730IA/E28 [b]M[/b]535IA
SUBARU LEGACY 2,5/3xVW CADDY
NIE TRZEBA BYĆ ASTRONOMEM BY KOCHAĆ GWIAZDY


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 19, 2009 10:47 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: ndz gru 13, 2009 11:42 pm
Posty: 42
Lokalizacja: Z miejsc do których 'dopłyne' w swojej "YELLOW SUBMARINE"...;D
pewne kroki poczynione i już mam winnego ktory odpowiadał za bardzo słabe kręcenie rozrusznikiem. żadna masa, zaden słaby rozrusznik a poprostu mimo tego, ze wszystkie metody sprawdzania wskazywały na to, ze jest całkowicie sprawny, to jednak mój aku jest prawie martwy i nawet lekki mróz całkowicie go usypia;)

ale to akurat nie jest problem.
problem dopiero się zaczyna...:( mimo tego, ze bardzo ładnie już kręci(aż rzuca silnikiem) to w żaden sposób nie chce zapalić, ani na gazie ani na benzynie.
palenie z gazu mnie za bardzo nie urządza a tym bardziej teraz kiedy jest zima, bo stało się to całkowicie niemożliwe:(

chce koniecznie uruchomić układ zasilania benzyną. tym samym pytam, co gdzie jest, ile jest filtrów i gdzie one sie znajdują(oczywiście pomimo tego na przewodzie paliwowym w komorze silnika). jak sprawdzić poprawność działania pompki paliwa, i na co zwrócić uwage w gaźniku Solex 4A1 czy wogóle jest taka fizyczna możliwość zeby z winy gaźnika nie chciał odpalać na benzynie??
bardzo proszę o jakiekolwiek schematy układu paliwowego a przede wszystkim pompki.

objaw jest taki, ze odpalić na benzynie się wogóle nie da, natomiast jak już silnik jest rozgrzany to po przełączeniu jakoś to chodzi ale pozostawia troche do życzenia(wolne obroty) ale czasem nawet rozgrzany też nie chce pracować na benzynie :cry:

a i jeszcze jedno; jeśli ktoś ma bądz wie skąd pobrać manuala w formie elektronicznej np. "sam naprawiam" do W123 to bardzo byłbym wdzięczny za podzielenie sie... ;)

_________________
"BEZ GWIAZDY NIE MA JAZDY"



W123 250 automat '77


Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 19, 2009 11:47 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt gru 25, 2007 8:56 pm
Posty: 879
Lokalizacja: Płock
SZAKA-L pisze:
czy wogóle jest taka fizyczna możliwość zeby z winy gaźnika nie chciał odpalać na benzynie??


Opamiętaj się chłopie, wszyscy Ci mówią, żebyś zrobił gaźnik, a Ty się jeszcze pytasz? [zlosnik] A niby z winy czego może nie palić? Albo cofa się paliwo przez noc, albo gaźnik szwankuje.

Po krótkim postoju, np. 1h, odpalał z benzyny?

Nie lepiej dać gaźnik komuś, kto się na tym zna?
Żebyś nie pop... ierniczył wszystkiego do końca. [zlosnik]
Mi to wygląda na niedziałające ssanie...

_________________
Mercedes W124 200D
FSO Polonez Caro 1.6 GLi

Straszna choroba. Ludzie patrzą na litery i słyszą różne głosy w głowach.
A Ty i tak powiesz, że czytają forum...


Ostatnio zmieniony sob gru 19, 2009 11:53 pm przez Szumek, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 19, 2009 11:53 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 05, 2006 8:23 am
Posty: 759
Lokalizacja: Prawie Poznań [PZ] ;)
odpalanie i ssanie jest zalezne od kilku elementów i mianowicie takiego malego "gaźniczka" TN do którego dochodzą przewody z płynem chłodzącym od strony frontu pojazdu i gaźnika. Przykęcany na 2 śrubki zaraz obok pompki przyspieszającej. Przy obecnej aurze po jego odkręceniu otwór wewnątrz powinen byc otwarty ma max natmiast przy 80st. tłoczek ma przejśc 1mm za otwór. Nad tym "gaźniczkiem" TN jest dysza od składu mieszanki na ssaniu jezeli podam Tobie wartość 8% CO to nic nie da więc tak na oko 2,5 obrotu jezeli wykręcisz za duzo lub za mało bedzie przerywał jakby chodzi na kilka garnków. Najważniejsze to ustawic przesłonę wstępną na 1,7mm +/- 0,25mm. Ustawiasz ją śrubką na siłowniku pull-down. Jest między gaźnikiem a głowicą silnika na mocowaniu cięgna gazu masz otwór aby moc tą srubką regulować.

Jezeli odpali od pierwszego znaczy ze dostaje dodatkowe paliwo na ssanie z gaźniczka TN i przesłona jest ok ustawiona. Jezeli bedzie przerywal w czasie nagrzewania to znaczy ze mieszanka jest cos nie hallo i wtedy kręcisz srubką aż bedzie chodził równo jak tylko się da.

Przy okazji mozesz sprawdzić czy masz dobrze ustawioną prędkość obrotową silnika na ssaniu taka śrubka pod siłownikiem pull-down po lewej od pompki przyspieszającej. (za spręzynkami)

Filtr jest tylko na wejściu paliwa do gaźnika, ale lepiej sobie zalożyc zwykly na wężykach doprowadzających tak jak juz masz. Filtr w gaźniku jest za tą nakrętką chyba 24 taki plastikowy korek z siatka.

Sposób na sprawdzenie pompy paliwa jest dosc prosty i opisany w manualu na stronie Maćka. Moim zdaniem jezeli auto pojedzie 170-180 to pompa daje rade. ( Pompa jest identyczna w 200,230,250 i 280 wiec spokojnie ją dostaniesz jak cos)

Tu masz kopalnie wiedzy o Solexie
http://mb.auto.pl/index.php/Table/Carbu ... e-linkage/
http://66.196.80.202/babelfish/translat ... index2.htm
http://handbook.w116.org/engine_75_2.htm

_________________
WCD251.122 - prawie silver arrow ;)
MB ex: w123 300d; w201 2.0, w123 280 '76 Coloradobeige


Ostatnio zmieniony sob gru 19, 2009 11:59 pm przez ixes, łącznie zmieniany 2 razy.

Na górę
 Tytuł:
Post: sob gru 19, 2009 11:55 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 12, 2008 9:27 pm
Posty: 207
Numer GG: 4377992
Lokalizacja: [ DDZ ] DOLNOŚLĄSKIE - LONDYN
sprawdź czy to aby nie pompka paliwa bo skoro autko wiekszość czasu chodziło na LPG to pompka mogła tzw.przymarznąć lub nawet mugł nastapic jej koniec czyli zaworki już mogą nie tłoczyć tyle benzyny ile trzeba a podczas używania gazu,lub dłuższego postoju benzyna morze się cofać spowrotem do przewodów,miałem tak po długim ponad rocznym postoju tylko że w moim przypadku skończyło się to tak że oszukałem troszku silniczek i zalałem mu kilka krotnie benzynę prosto w gaźnik i autko po kilku takich próbach odpaliło(kochany gażnik) ,,sprubujcie tak z wtryskiem '' [zlosnik]
,zgasło jeszcze kilka razy ale po założeniu dekla filtra, samochód zaczoł zapalać od pierwszego i sama pompka też się rozchodziła,pytanie tylko na jak długo?Sam gaźnik też pewnie przydało by się wyczyścić bo skoro nie był zasilany dłuższy czas benzyną morze mieć jakiś osad,czy inne pochodne pozostawione po starej na wpół odparowanej benzynie,warto przeglądnąć takie rzeczy,i po oczyszczeniu wiesz już czego się możesz spodziewać,oglądając dany element i jego stopień zużycia,mogą być też przypchane przewody paliwowe od zbiornika paliwa do pompki,
Najlepiej jak kupisz sobie najzwyklejszy filtr do benzyny taki mały plastykowy przezroczysty-założyć go przed samą pompką paliwa ,i wtedy będziesz mógł sam sprawdzić czy przez noc np paliwo się nie cofa czy nie ssie gdzieś powietrza ,a morze to po prostu UROK naszych kochanych gaźników które słyną z psocenia :)
nie łam się wcześniej czy później na pewno dojedziesz co go boli.
pozdrawiam

_________________
W115 PULLMAN 240D 75r aut. RHD
W123 PULLMAN 300D 84r aut. LHD
W123 250 78r aut,123 240 78r,123 240
Bus 207 79,208/312 sprint,W202 C200
E38 BMW 754IL,E38 730IA,E32 730IA/E28 [b]M[/b]535IA
SUBARU LEGACY 2,5/3xVW CADDY
NIE TRZEBA BYĆ ASTRONOMEM BY KOCHAĆ GWIAZDY


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl