MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest śr lip 30, 2025 2:26 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob sty 09, 2010 2:48 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sie 09, 2009 4:21 am
Posty: 117
Lokalizacja: Braniewo
Witam , mam taki problem posiadam w123 , w którym był silnik 300D . Poprzedniemu właścicielowi padł więc w zamian włożył silnik 200D od 124. Dość żwawy , a problem zaczyna się z przekażnikiem . Normalnie przekręca się kluczyk i kontrolka świec się zapala, w tym przypadku mam dodatkowy przycisk i w momencie przekręcenia kluczyka nic się nie dzieje , dopiero gdy wcisnę przycisk kontrolka świec zapala się i po jakimś czasie gaśnie . Wtedy ja puszczam przycisk i przekręcam kluczyk i start. Odpala bez problemu ale cała ta procedura staje się męcząca. Moje pytanie czy szukać przekażnika od modelu w 123, czy w 124, bo wszystko w mojej " Ślicznotce "jest włącznie z przekażnikiem od modelu w 123 300D. Może podczas wymiany silników zakręcił się ktoś i zrobił takie dziwne obejście?


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 09, 2010 3:16 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw wrz 03, 2009 10:30 pm
Posty: 577
Witam przekażnik grzania świec z 300 D jest do grzania 5 świec a nie 4 jak w przypadku 200D więc napewno nie bedzie "współgrał" jak trzeba. <br>Dodano po 15 minutach.:<br> Jeśli ma to działać właściwie przekażnik grzania świec musi być od silnika który jest tam zamontowany. Nie ma na to wpływu w jakiej jest to karoserii.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 09, 2010 5:14 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 25, 2009 12:23 am
Posty: 278
Od bólu podłączysz każdy inny przekaźnik od grzania świec łączonych równolegle.
A od wielkiego bólu nawet jakiś układ czasowy.


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 09, 2010 9:22 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 26, 2008 7:19 pm
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
Przekaźnik swoją drogą ,ale czy on grzeje 5 czy 4 świece to nie powinno być problemu,a może ze stacyjki nie wycodzi plus do przekaźnika(uszkodzona stacyjka lub wiązka po drodze) dlatego założono dodatkowy włącznik przekaźnika. ale ma to swoje zalety złodziej nie odpali Tobie auta [zlosnikz] ,ja bym na początek sprawdził stacyjkę,Jeżeli musisz cały czas trzymać przycisk aby świece grzały to przekaźnik pewnie jest uszkodzony .a może właściciel chciał sam sterować długością grzania ?

_________________
280 SLC 80rp


Na górę
 Tytuł:
Post: sob sty 09, 2010 10:53 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sie 09, 2009 4:21 am
Posty: 117
Lokalizacja: Braniewo
Elektryk , u którego byłem zwrócił uwagę , że przekażnik w aucie jest z pięcioma wtykami na kostce czyli od 300D pięć garów , a ja muszę zakupić z czteroma wyjściami na kostce czyli na cztery gary jak w 200D. Pytanie czy musi to być przekażnik od 124 z czteroma wyjściami , czy może to być od 123 z czteroma wyjściami? Z tego co Piszecie wydaje mi się ,że nie będzie różnicy oby tylko były cztery wyjścia...


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 10, 2010 12:04 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 12, 2009 11:51 am
Posty: 123
MOZE BYĆ TEN Z PIECIOMA WYJSCIAMI 0 NIEMA TO DUZEGO ZNACZENIA A PO OPISIE TEGO CO SIE DZIEJE MASZ COS ZLE PODŁACZONE

_________________
W123, 300D, 5 biegowy manual, 1977
W123, 200D, 3 biegowy automat, 1980- ex
Volvo 460 1,9TD 1996
Ford Escort 1,4 1991
Tarpan Honker 300D 1991 -serce z merca :D


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 10, 2010 12:07 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 26, 2008 7:19 pm
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
Byłeś u elektryka który prowadzi warsztat posiada wiedzę fachową ( moje to są tylko przemyślenia i rozważania na podstawie ogólnej wiedzy o prądach i samochodach którą nabyłem ze 20 lat temu) i nic nie wpomniał o obejściu stacyjki i nie poradził co należy zrobić aby wszystko działało jak należy .
A czy w ogóle coś sprawdzał mierzył próbował naprawić i wyjaśnic czy tylko policzył wtyki i stwierdził że jest za dużo :(,
poza tym po co tobie przekaźnik od W124 ?.
kup normalny od W123 i wymień ale podejrzewam że to nie rozwiąże problemu z tajnym przyskiem [zlosnikz],masz rzeźbę w aucie i tyle ,
stary sposób "polskich fachowców" jak nie można zdjagnozować przyczyny awarii to najlepiej mostek,obejście albo dodatkowy włącznik zamontować i musi działać .życzę powodzenia w dociekaniu co dlaczego i jak .
Ale puki co zapala i z tym tematem zmierzyłbym sie na spokojnie wiosną przy pifku [gulgul]

_________________
280 SLC 80rp


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 10, 2010 1:13 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sie 09, 2009 4:21 am
Posty: 117
Lokalizacja: Braniewo
Właśnie te obejście mnie wk...Trzeba to zmienić.Auto tej klasy nie powinno miec takich tematów... Elektryk , u którego byłem jest ok, zasięgnę informacji i dam znać;/..


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 10, 2010 9:27 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 12, 2009 11:51 am
Posty: 123
daj maila na prw to wysle ci w pdfie schemat układu grzania swiec jest tam wyrazienie co i jak powinno byc podłaczone miedy bogiem a prawda wszystko opiera sie na 3 kablach z czego jeden idzie do stacyjki i pewnioe ten jest niepodłaczony jak trzeba

_________________
W123, 300D, 5 biegowy manual, 1977

W123, 200D, 3 biegowy automat, 1980- ex

Volvo 460 1,9TD 1996

Ford Escort 1,4 1991

Tarpan Honker 300D 1991 -serce z merca :D


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 10, 2010 10:27 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sie 09, 2009 4:21 am
Posty: 117
Lokalizacja: Braniewo
oto adres Emek448@wp.pl Dzięki wielkie


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 10, 2010 1:03 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 26, 2008 7:19 pm
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
hecto pisze:
daj maila na prw to wysle ci w pdfie schemat układu grzania swiec jest tam wyrazienie co i jak powinno byc podłaczone miedy bogiem a prawda wszystko opiera sie na 3 kablach z czego jeden idzie do stacyjki i pewnioe ten jest niepodłaczony jak trzeba


Jak już odpalisz sobie schemat,odszukaj przewód który idzie od stacyjki (o ile ktoś inteligentnie go nie obcioł ) i sprawdź czy po przękręceniu stacyjki pojawi się na min + ,
Optymistycznie zakładam że się pojawi wtedy odłącz przewód który idzie z przekaźnika do super włącznika i połącz go z tym od stacyjki i musi zadziałać.

Ale zapewne nik dla przyjemności tego włącznika nie instalował więc przyczyna będzie gdzieś pomiędzy stacyjką o przekaźnikiem,

_________________
280 SLC 80rp


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 10, 2010 1:47 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 25, 2009 12:23 am
Posty: 278
:hecto - to aż taka tajemnica, że trzeba to PW wysyłać?
Jeśli będzie mieć przekaźnik grzania dla pięciu świec, a podłączy tylko 4, to mu będzie przekaźnik awarię świecy zgłaszał poprzez zapalanie kontrolki po odpaleniu auta.
Piszesz, że naciskasz przycisk i zapala się lampka, która po czasie gaśnie. Sama? Jeśli tak, to może ktoś zrobił radosny patent z załączaniem dodatkowego obciążenia przekaźnika? A jak nie naciśniesz przycisku, to lampka "milczy", czy zapali się po czasie?


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 10, 2010 6:33 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: pn sty 12, 2009 11:51 am
Posty: 123
Blazey pisze:
:hecto - to aż taka tajemnica, że trzeba to PW wysyłać?

ja tam swojegop adresu mail publicznie niepodaje :)

_________________
W123, 300D, 5 biegowy manual, 1977

W123, 200D, 3 biegowy automat, 1980- ex

Volvo 460 1,9TD 1996

Ford Escort 1,4 1991

Tarpan Honker 300D 1991 -serce z merca :D


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 10, 2010 6:44 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sie 09, 2009 4:21 am
Posty: 117
Lokalizacja: Braniewo
Jest tak-przekręcam kluczyk ( chyba na grzanie świec inic się nie dzieje, w momencie przyciśnięcia przycisku zapala się kontrolka grzania świec i pali się do momentu nagrzania .Po nagrzaniu pomimo przyciśnięcia przycisku gaśnie, słychać w komorze silnika cyknięcie i wtedy puszczam przycisk, przekręcam dalej kluczyk i moja ślicznotka odpala...


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 10, 2010 8:19 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz sty 25, 2009 12:23 am
Posty: 278
To zapytam jeszcze raz, powoli i wyraźnie: CZEMU NIE ZAMIEŚCISZ TYCH SCHEMATÓW NA FORUM PUBLICZNYM?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl