MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 3:40 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
Post: pn sty 11, 2010 8:37 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 08, 2009 4:46 pm
Posty: 74
Lokalizacja: Sosnowiec
witam wszystkich i życzę szczęśliwego nowego roku. Mam problem. Mój mercedes w123 280 ce nie chce palić. Konkretniej to nawet nie chce zakręcić bo objawy są identyczne jakby akumulatorł padł, nadmieniam jednak że jak przekręcę kluczyk kontrolki nie przygasają. przez parę dni wcześniej rozrusznik kręcił ale coraz wolniej, tak jak pisałem jakby akumulator padał. Ładuje poprawnie tzn ładował dokąd odpalał. Miernik pokazuje 12V, po podłączeniu kabli nic się nie zmienia (próbowałem 2 pary kabli). Nawet gdy obejdę kablem bezpośrednio od akumulatora do rozrusznika dalej nic. Nie wiem czy to może być rozrusznik bo trochę jestem nie teges z elektryki, ale wszystko na to wskazuje. Narazie spróbuje jednak go wytargać i sprawdzić. jeśli ktoś wie co jest nie tak proszę serdecznie o pomoc.
Z góry dzięki bardzo.


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 11, 2010 8:40 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw lut 21, 2008 9:37 pm
Posty: 393
Lokalizacja: Kraków
Mogły się tulejki w rozruszniku wyrobić, szczotki zawiesić, albo coś nie tak z bendixem.

_________________
W123, 1984 TAXI .... 200D


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 11, 2010 8:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 08, 2009 4:46 pm
Posty: 74
Lokalizacja: Sosnowiec
No możliwe ale czy objawy były by takie że przez pare dni kręcił ale powolutku i tak jakby się rozpędzał i odpalał. A teraz tylko klik, klik, klik i klik, i d..a. Dosłownie tak jakby akumulator siadł. A jeśli to rozrusznik czy ktoś wie jak odkręcić górną śrubę od mocowania jego? Dolna wyszła bez problemu do górnej ciężko dojść, może od środka auta???


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 11, 2010 10:37 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 06, 2010 2:34 pm
Posty: 34
Lokalizacja: Błonie
Przy wieku naszych aut (i zakładając że bez remontów rozrusznika) wszystko jest możliwe. Przy zawieszeniu szczotek przy rozruchu było by tylko jedno "kliknięcie" i cisza (zawieszenie szczotek często nie jest tak nagłe, najpierw nie łapie na początku bądź przerywa przez jakiś czas). Nie wiem czy to norma ale rozrusznik przy rozładowaniu akumulatora po prostu zwalniał mi do zera. Akumulator zawsze można "wyczuć" poprzez włączenie nawiewów na maxa (widać jaką siłę ma akumulator). Rozrusznik ma tendencje do coraz wolniejszej pracy przy zużyciu. U mnie po remoncie rozrusznika jego prędkość znacznie wzrosła. Jeszcze jedno - sprawdziłeś typowe "pierdoły" - może klema Ci nie łączy, wynik taki że napięcie masz ale rozrusznik już nie dostaje pełnej mocy (tego na oko nie widać).


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 11, 2010 10:49 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 08, 2009 4:46 pm
Posty: 74
Lokalizacja: Sosnowiec
w związku z tym że nie mogłem dziś poradzić sobie z górną śrubą od rozrusznika jutro sprawdze wszystko jeszcze raz i spróbuję odpalić na kable od ojca. Czy może mieć wpływ temperatura że olej zgęstniał a akumulator ma za mały amperaż i wkońcu padł? (akumulator bezobsługowy 12V 65Ah 540A - wmiare nowy, przynajmniej jest takie oczko-kontrolka i jest zielona czyli OK) poza tym dziś ojciec mnie holował około 30min do siebie do garażu miałem światła włączone cały czas i wszystko działa, szyby ,nawiewy, do tej pory...


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 11, 2010 11:18 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 26, 2008 7:19 pm
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
qbek81 pisze:
w związku z tym że nie mogłem dziś poradzić sobie z górną śrubą od rozrusznika jutro sprawdze wszystko jeszcze raz i spróbuję odpalić na kable od ojca. Czy może mieć wpływ temperatura że olej zgęstniał a akumulator ma za mały amperaż i wkońcu padł? (akumulator bezobsługowy 12V 65Ah 540A - wmiare nowy, przynajmniej jest takie oczko-kontrolka i jest zielona czyli OK) poza tym dziś ojciec mnie holował około 30min do siebie do garażu miałem światła włączone cały czas i wszystko działa, szyby ,nawiewy, do tej pory...


Włącz światła i zakręć będziesz widział czy bierze prąd jak przygasną,
ale jak kontrolki nie przygasają to znaczy że bendix wyrzuca(klikania) a rozrusznik stoi .może szczotki sie powiesiły,jakby siadł na tulejkach to by kontrolki gasły.

_________________
280 SLC 80rp


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 11, 2010 11:31 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 08, 2009 4:46 pm
Posty: 74
Lokalizacja: Sosnowiec
Czyli po prostu rozrusznik trza wytargać. A macie pojęcie jak już wcześniej pytałem jak odkręcić tą górną śrubę?


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 11, 2010 11:32 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 06, 2010 2:34 pm
Posty: 34
Lokalizacja: Błonie
Chyba ten akumulator to "trochę" za słaby masz, ja mam 100Ah. Sprawdziłem w materiałach (mam zbiór instrukcji) i 280CE powinno mieć akumulator 95Ah. Jak dodasz pogodę to masz fatalny mix. :( Spróbuj na czyimś akumulatorze, ja bym od tego zaczął. ( w tą pogodę i prawidłowy akumulator może nie mieć siły, te rozruszniki wymagają dobrego "kopa")


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 11, 2010 11:43 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 08, 2009 4:46 pm
Posty: 74
Lokalizacja: Sosnowiec
dzięki dzięki. Ja teraz lece nyny ale jutro z samego rana dalej będę przeprowadzał operację. Dam znać z jakim wynikiem...


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 13, 2010 9:00 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz lis 08, 2009 4:46 pm
Posty: 74
Lokalizacja: Sosnowiec
Naprawione. ~Marcin5515 to jednak nie akumulator był. Dzięki za wskazuwkę ale skołowałem drugi rozrusznik i pali jak ta lala. Jak będzie chwila czasu to wybebesze stary i zobacze co było. Podejrzewam że szczotki się zużyły i wkońcu po paru odpaleniach bendix siadł także.
Narazie ważne że mija masia znowu odżyła.
Dzięki wszystkim za porady.


Na górę
 Tytuł:
Post: śr sty 13, 2010 10:59 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 26, 2008 7:19 pm
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
Wracając do akumulatora ja mam 66Ah 510A przy minus 10 odpala po jednym przekręceniu,może nawet lepiej niż latem :) ,przypuszczam że obecne 65A mają dwa razy większego kopa niz stare 95A.chociaż z drugisj strony ołów to ołów.

_________________
280 SLC 80rp


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 14, 2010 1:03 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 06, 2010 2:34 pm
Posty: 34
Lokalizacja: Błonie
Może nie tyle że mocniejsze ale na pewno odporniejsze na mróz. Fakt że mój 300D to wymaga trochę "inwencji" przy zapalaniu (ale nie zawodzi). Jeżeli zapala Ci od tyknięcia to od akumulatora się dużo nie wymaga :) .


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 14, 2010 11:33 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt paź 16, 2007 8:34 pm
Posty: 324
Lokalizacja: ze piekła
Marcin5515 pisze:
Chyba ten akumulator to "trochę" za słaby masz, ja mam 100Ah. Sprawdziłem w materiałach (mam zbiór instrukcji) i 280CE powinno mieć akumulator 95Ah.



Dla 280CE jest

55 Ah / in the engine compartment

_________________
w123 240D
s124 300D


Na górę
 Tytuł:
Post: czw sty 14, 2010 11:53 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 06, 2010 2:34 pm
Posty: 34
Lokalizacja: Błonie
Dobrze wiedzieć że te materiały mam trochę bzdurne. Dzięki za uprzedzenie ;) .


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 26 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl