MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest wt lip 29, 2025 11:28 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: ndz sty 17, 2010 7:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 24, 2009 1:22 am
Posty: 151
Lokalizacja: Śląsk, Pszczyna
THC pisze:
Raczej ostra jazda z asb rozwali dyfer, też nikt nie ciąga przyczepy przez 100% czasu używania auta.


Masz racje.


THC pisze:
Co ma przyczepa do wybicia układu przeniesienia napędu?


Ale dyfer, który musi uciagnąć swoje prawie półtora tony + przyczepa, zużywa sie chyba szybciej niż dyfer w samochodzie bez haka, nawet jeśli to automat.

Pozdrawiam i sorry za OT.

sojczyn

_________________
https://t.me/pump_upp


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 17, 2010 9:36 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sty 06, 2010 2:34 pm
Posty: 34
Lokalizacja: Błonie
Niestety półośki to bardzo kosztowna usterka. Lepiej nie pracować nad nimi a wymieniać. Ja jak kupiłem swojego 123 to nie miałem problemu z określeniem co mu stuka- półośki były wyciszone bardzo orginalnie: wystawały z nich jakieś śmieci (chyba folią ktoś je uciszał ;) ).


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 17, 2010 10:18 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sie 08, 2009 3:53 pm
Posty: 138
Lokalizacja: Lubin
troche sie pogubilem w tym co piszecie na temat kompatybilnosci mostow.
Wiec podsumowujac od jakiego innego modelu silnika badz skrzyni most bedzie pasowal do mojej 240??

Od 123 200 dieasel II i III serii???
Dobrze zrozumialem ??
I od czego jeszcze??
Sa jekis sposoby na to zeby sprawdzic w jakim stanie jest most i pol oski zanim go kupie i zamontuje??

Prosilbym o jasne odpowiedzi poniewaz nie jestem jeszcze specem od Benza oraz od oznaczen:)


Na górę
 Tytuł:
Post: ndz sty 17, 2010 10:44 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: ndz gru 06, 2009 11:39 am
Posty: 146
Numer GG: 8145308
Lokalizacja: opolskie
Powiem Ci coś na temat kupowania mostów, bo sam kupiłem ostatnio most do W123 2,4 D. Dałem 350, obejrzałem no i wziąłem (bo niby jak miałem cokolwiek sprawdzić????). Most wsadziłem do auta (poprzedni miał spore luzy na wałku atakującym) i okazało się, że ten wyje niesamowicie... Więc kupowanie czegoś takiego to czysta loteria, no chyba, że jest jeszcze w jeżdżącym aucie...

_________________
Corolla 1,4 VVTI 2001r 97KM - ex
Fiat Coupe 2.0 16V 1996r 138KM - ex
Audi A6 C4 2.0 16V 1994r 140KM - ex
Peugeot 307 SW 2.0 HDI 2002r. 150KM - ex
w126 3.0 180 KM 1986r - na co dzień


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 18, 2010 7:53 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 24, 2009 1:22 am
Posty: 151
Lokalizacja: Śląsk, Pszczyna
THC pisze:
200 z m-102 przełożenie dyfra 3.69

240D przełożenie dyfra 3.69


200 ( benzyna ) i 240D ( diesel ) ma to samo przełożenie, 3.69.
Żadne inne diesle i benzyny nie mają takie go mostu.


mareczek8484 pisze:
Więc kupowanie czegoś takiego to czysta loteria, no chyba, że jest jeszcze w jeżdżącym aucie...


mareczek8484 ma racje, najlepiej poszukać auta sprzedawanego na części i przejechać sie nim jeśli jest jeszcze na chodzie. Będzie wtedy pewność, że most nie stuka i nie wyje, jeśli półosie nie stukają to dobrze je wziąć razem z mostem.
Można też poszukać dobrego mostu u kogoś kto naprawia samochody, założy most, jeśli bedzie dobry to płacisz, jeśli nie to zakłada stary i nie płacisz.

Pozdrawiam.

sojczyn

_________________
https://t.me/pump_upp


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 18, 2010 11:54 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn lis 05, 2007 9:18 am
Posty: 207
Lokalizacja: Zielona Góra
sojczyn pisze:
200 ( benzyna ) i 240D ( diesel ) ma to samo przełożenie, 3.69.
Żadne inne diesle i benzyny nie mają takie go mostu.

Jeszcze gaźnikowe 230 i 250 miały 3.69

Przełożenia mostów w W123

Diesel'e :

200D : 3,92
220D : 3,92
240D : 3,69
240TD : 3,69
300D : 3,46
300D Lang : 3,69
300CD : 3,46
300TD : 3,46
300DT : 3,07
300CDT : 3,07
300TDT : 3,07

Benzyny :

200 (M115) : 3,92
200 (M102) : 3,69
200T : 3,69
230 : 3,69
230C : 3,69
230T : 3,69
230E : 3,58
230CE : 3,58
230TE : 3,58
250 : 3,69
250 Lang : 3,92 ( ze skrzynią ręczną od 10/81r. 3,69 )
250T : 3,69 ( ze skrzynią ręczną od 10/81r. 3,58 )
280 : 3,54, od 11/77r.: 3,58
280C : 3,54, od 11/77r. : 3,58
280E : 3,54, od 11/77r. : 3,58
280CE : 3,54, od 11/77r. : 3,58
280TE : 3,58

_________________
W123 200D '82 "Puchacz"


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 18, 2010 12:40 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt mar 24, 2009 1:22 am
Posty: 151
Lokalizacja: Śląsk, Pszczyna
pablo pisze:
Przełożenia mostów w W123

Diesel'e :

200D : 3,92
220D : 3,92
240D : 3,69
240TD : 3,69
300D : 3,46
300D Lang : 3,69
300CD : 3,46
300TD : 3,46
300DT : 3,07
300CDT : 3,07
300TDT : 3,07

Benzyny :

200 (M115) : 3,92
200 (M102) : 3,69
200T : 3,69
230 : 3,69
230C : 3,69
230T : 3,69
230E : 3,58
230CE : 3,58
230TE : 3,58
250 : 3,69
250 Lang : 3,92 ( ze skrzynią ręczną od 10/81r. 3,69 )
250T : 3,69 ( ze skrzynią ręczną od 10/81r. 3,58 )
280 : 3,54, od 11/77r.: 3,58
280C : 3,54, od 11/77r. : 3,58
280E : 3,54, od 11/77r. : 3,58
280CE : 3,54, od 11/77r. : 3,58
280TE : 3,58


"Mercedes - Benz W123" Michael Rohde/Jens-Peter Sirup (2004r.)

Tak dla jasności.

Pozdrawiam.

sojczyn

_________________
https://t.me/pump_upp


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 18, 2010 1:03 pm 
Offline
postmistrz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 29, 2006 10:24 am
Posty: 5349
Numer GG: 60349017
Lokalizacja: Bolesławiec
stivenh pisze:
troche sie pogubilem ......

Prosilbym o jasne odpowiedzi poniewaz nie jestem jeszcze specem od Benza oraz od oznaczen:)



Popatrz tutaj

http://www.w114-115.org.pl/dane/index.php

_________________
W123 200 W123 230E W124 230E W201 190E C124 300CE S210 E420 W140 300SE 2.8 R129 280SL C124 E220 W220 320 CDI
C219 320 CDI


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 18, 2010 3:10 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sie 08, 2009 3:53 pm
Posty: 138
Lokalizacja: Lubin
sojczyn pisze:
pablo pisze:
Przełożenia mostów w W123

Diesel'e :

200D : 3,92
220D : 3,92
240D : 3,69
240TD : 3,69
300D : 3,46
300D Lang : 3,69
300CD : 3,46
300TD : 3,46
300DT : 3,07
300CDT : 3,07
300TDT : 3,07

Benzyny :

200 (M115) : 3,92
200 (M102) : 3,69
200T : 3,69
230 : 3,69
230C : 3,69
230T : 3,69
230E : 3,58
230CE : 3,58
230TE : 3,58
250 : 3,69
250 Lang : 3,92 ( ze skrzynią ręczną od 10/81r. 3,69 )
250T : 3,69 ( ze skrzynią ręczną od 10/81r. 3,58 )
280 : 3,54, od 11/77r.: 3,58
280C : 3,54, od 11/77r. : 3,58
280E : 3,54, od 11/77r. : 3,58
280CE : 3,54, od 11/77r. : 3,58
280TE : 3,58


"Mercedes - Benz W123" Michael Rohde/Jens-Peter Sirup (2004r.)

Tak dla jasności.

Pozdrawiam.

sojczyn



Ok to troche sprawe wyjasnilo, ale w tabelce nie ma mostow do skrzyn automatycznych. Domyslam sie ze skoro nie jest to wpsomniane to znaczy ze przelozenia od automatow sa dokladnie takie same jak przy recznych skrzyniach??


Na górę
 Tytuł:
Post: pn sty 18, 2010 5:16 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
Jeszcze 300 Turbo Diesel posiadał w ostatnim roku produkcji most o przełożeniu 2,87 ;)

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl