MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 12:04 pm

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
 Tytuł:
Post: sob lut 27, 2010 10:51 am 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn cze 19, 2006 11:48 am
Posty: 667
Lokalizacja: Trójmiasto
tito pisze:
Przerabial ktos takie rozwiazanie ? Jakas firma godna polecenia ?
4Max/Spidan +/- 700/800 pln w intercars. Tylko co to za firmy ? :)


Dzwoniłem do Intercars w tej sprawie i pan grzecznie mi wytłumaczył,
że w tej cenie owszem czasami mają w magazynie półosie, ale regenerowane...

Aktualnie wpadłem na trop półosi produkowanych przez SKF (firma z I ligi), jednak zastanawia mnie pewna kwestia;
katalog SKF podaje długość 635mm, natomiast pozostali producenci badziewi jaki 4max czy CIFF 650mm :-?
O co kaman? Czy ktoś ma pewne źródło jakie wymiary ma oryginalna półoś do MB?

_________________
W123 200 '82


Na górę
Post: sob lut 27, 2010 10:22 pm 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr lis 27, 2002 6:40 pm
Posty: 4100
Lokalizacja: Polska
SKOWRON pisze:
Ciągnie się za mną jak smród temat stukających półosi. Nikt mi nie potrafi odpowiedzieć na dręczące mnie od 3 lat pytanie :)

Co może psuć mi półosie?


Jak wyrabia Ci wieloklin to wina lezy po stronie piasty kola. Wieloklin jest w niej tak wyrobiony, ze wymiana polosi nie pomaga. Co wiecej jak zalozysz nowa polos dlugo nie wytrzyma. Znajdz dobra piaste i polos i bedzie ok.

_________________
w123


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 16, 2010 11:02 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
A ja mam swoją teorie. Jeśli półoś pracowała na prawym kole, to na prawym ma być zamontowana. A dlaczego tak myśle? Bo tak właśnie było u mnie. Podczas remontu przełożyłem prawą na lewą nieświadomie, i jedna i druga zaczęły stukać. kupiłem używki, i zamontowałem prawą na prawą, lewa na lewa. (sam wymontowywałem z auta) półośki przeżyły auto.

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 16, 2010 12:21 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw paź 16, 2003 10:16 pm
Posty: 974
Lokalizacja: pomiędzy Legnicą a Wrocławiem
A ja mam swoją teorie. Jeśli półoś pracowała na prawym kole, to na prawym ma być zamontowana. A dlaczego tak myśle? Bo tak właśnie było u mnie. Podczas remontu przełożyłem prawą na lewą nieświadomie, i jedna i druga zaczęły stukać. kupiłem używki, i zamontowałem prawą na prawą, lewa na lewa. (sam wymontowywałem z auta) półośki przeżyły auto.


Na forum Audi piszą o tym, żeby przełożyć przeguby prawy na lewy. po to aby odwrócić pracę przegubu. Po obróceniu siły działające na przegub podczas jazdy do przodu i do tyłu zostają zamienione. A jak wiadomo więcej się jeździ do przodu niż do tyłu i przez to zamienione przeguby mogą pracować lepiej. Ponoć to działa :-)

Może i w Twoim przypadku właśnie zamiana prawego na lewy (a nie tak jak sądzisz włożenie lewego w lewy i prawego w prawy) poprawiły pracę?

Co prawda nie umiem sobie wyobrazić tego jak zamiana przegubów mogła by poprawić pracę, prawda to może być?

_________________
MB 123 200D '81, wersja taxi, podłokietnik, elektryczne lusterko - najsympatyczniejszy dieselek.
MB 123 230E, ASB i gaz 82 - dawca
Audi 100 2,3, ASB i gaz 91.


Na górę
 Tytuł:
Post: pt kwie 16, 2010 1:47 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr mar 15, 2006 10:58 am
Posty: 2118
Lokalizacja: Poznań
No właśnie kulki które wyrobiły bieżnie pod jazde w przód, nagle muszą chodzić na nowej bieżni. To moim zdaniem ma logiczne rozwiązanie. A na bank nie zamieniłem prawej na lewą bo przekładałem z auta na auto.

_________________
T203 1.8 m271, v230 638 m111
Ex.W123 240D,W123 200, w123 230E, w123 280e, w202 c180 ,c124 300CE


Na górę
Post: pt kwie 23, 2010 10:01 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: sob sty 20, 2007 10:30 pm
Posty: 270
Lokalizacja: Świdnica Śląska
"Mnie sie zdaje", że to wina wahacza . Tulejki albo piasta , u mnie padły łożyska w piaście,koło latało rozciągnęło półoś kulki powypadały i przestało działać .

Poskładałem do kupy wymieniłem wahacz, nie chciało mi się walczyć z wymianą łożyska i jeżdżę.

Pozdrawiam


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl