MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 6:20 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2
Autor Wiadomość
Post: pn maja 17, 2010 9:39 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr mar 07, 2007 10:49 am
Posty: 95
Lokalizacja: Iława
ukaniu pisze:
Zmienia się szybkość wzrostu ciśnienia w sprzęgłach aby czas zmiany (niezależnie od mocy) pozostał w miarę ten sam. Przy dużej mocy ciśnienie narasta szybciej.


tak ale bez modulatora skrzynia i tak bedzie dzialac normalnie tylko mocno szarpac

_________________
W123 240D - 78


Na górę
Post: pn maja 17, 2010 10:55 am 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 21, 2008 12:12 pm
Posty: 41
Lokalizacja: olsztyn
typ skrzyni 722.401

tak na zdrowy rozsądek i na logikę zaczynam podejrzewać ze zepsuciu mogło ulec sprzęgło. skrzynia biegi wrzuca i je trzyma. na skrzyni są dwa wałki - jeden wchodzi w gniazdo na kole zamachowym (cienki) a drugi w gniazdo sprzęgłowe (gruby). Wałek odsprzedający pracuje posuwisto-zwrotnie a wrażenie mam takie jak by ta cała buła będąca sprzęgłem skrzyni automatycznej była ciągle odsprzęglona i stad nie ma przeniesienia napędu na skrzynię.

_________________
Bo najlepiej to robić to co się chce

W123 230E '76 automat


Na górę
Post: pn maja 17, 2010 5:48 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Momencik - cały czas mówimy o skrzynce 722.4? bo kolega zapędza się w fantazje.
Twoja Buła to konwerter hydrokinetyczny w środku jest turbina, kierownica... Nic się tam nie zasprzęgla
To w pełni automatyczna skrzynia biegów.
Sprzęgła są - nawet dwa (K1, K2) , plus 3 hamulce (B1, B2, B3) i jedno sprzęgło jednokierunkowe (F) ale nie w konwerterze on ma inne zadanie.
W celu uściślenia - w konwerterze też znajduje się jedno sprzęgło jednokierunkowe na kierownicy - pozwala na pracę z mnożeniem momentu podczas napędzania i bez podczas hamowania silnikiem - umożliwia hamowanie silnikiem.


Załączniki:
ASB.jpg
ASB.jpg [ 52.81 KiB | Przejrzano 460 razy ]

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Ostatnio zmieniony pn maja 17, 2010 7:35 pm przez ukaniu, łącznie zmieniany 1 raz.
Na górę
Post: pn maja 17, 2010 7:33 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: śr mar 07, 2007 10:49 am
Posty: 95
Lokalizacja: Iława
no kolega ma racje - pewnie wyciagnal skrzynie a konwerter zostal przy wiencu :P prawdopodobnie konwerter i pompa w skrzyni do wymiany (przewaznie ulega uszkodzeniu przy takim demontarzu :P)

pozdrawiam

_________________
W123 240D - 78


Na górę
Post: pt maja 21, 2010 10:20 pm 
Offline
postmajtek
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn kwie 21, 2008 12:12 pm
Posty: 41
Lokalizacja: olsztyn
problem rozwiązany - oddałem skrzynię jednemu z lepszych fachowców od automatów w rejonie - przyczyną usterki była połamana sprężynka w akumulatorze. jakiś mały opiłek dostał sie do tłoczka i cały mechanizm zblokował. koszt naprawy - 400 zł. ot cała przyjemność jaką dają skrzynie automatyczne [zlosnikz]

_________________
Bo najlepiej to robić to co się chce

W123 230E '76 automat


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę Poprzednia 1 2

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl