MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 6:20 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Post: śr maja 05, 2010 1:19 pm 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
Witam

Okazuje się że mój kompresor klimy w Mercedesie C123 280CE z silnikiem M110 domagał się interwencji
trochę historii:
W 1992 roku auto zostało odstawione, przestało do 2004 niejeżdżone. Kupiłem, i przed remontem jeszcze w 2004 roku pojechałem sprawdzić czy klima działa ... okazało się że przez 12 lat ciśnienie w układzie było, ale trzeba było dobić freonu ..

Po dobiciu freonu, klima działała, temperatura powietrza wylatującego z środkowych nawiewów - 2 stopnie Celsjusza.

Dziś wykręciłem kompresor, bo pomimo że cąły czas dobrze chłodził to hałasował coś stukał.
Po wykręceniu kompresora zastałem taki widok:

Obrazek

Wnioski:

Jeżeli masz sprawny kompresor klimatyzacji wykręć go i wymień w nim olej.
Śruby po bokach służą chyba do spuszczenia oleju

W sumie można też chyba odkęcić srube z lewej strony kompresora( na zdjęciu widać ją wkręconą w sciankę która leży na blacie)b, włożyć wężyk, wyciągnąć tą zardzewiałą breję strzykawką i zalać świeżego oleju ... chyba parę razy w celu przepłukania układu.

PS. Do odkręcenia panewek potrzebny jest klucz 1/4 cala (chyba nasadka 6,5 mm 12 kątna) koszt 18 zł.

Po odkręceniu niemiłe zaskoczenie .. tam nie ma panewek .. nie ma co wymienić. ... trzeba coś wymyśleć, bo moj kompresor działa pięknie ale na wale korbowym ma luz.

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
Post: czw maja 06, 2010 12:11 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:51 am
Posty: 277
Lokalizacja: Warsiawa
A u mnie mimo, że jest nabita nie daje takiego zimnego powietrza, i w ogóle po chwili zaczyna dawać cieplejsze, po przekręceniu w te i we wte pokrętłem znowu daje zimniejsze... no i jeszcze od czasu do czasu wydaje takie dziwne wycie z siebie...

_________________
C123 280CE


Na górę
Post: czw maja 06, 2010 6:50 am 
Offline
weteran
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 17, 2004 6:54 am
Posty: 2088
Lokalizacja: Kielce
a wymieniales kiedykolwiek olej ?
sugeruje jaknajszybciej interweniowac

_________________
ex W123 280E "CZOŁG" sprawił że pokochałem M110
C123 280CE '79 "QP" Klimaanlage, ASB, heated seats, Lampewiperanlage, Becker Mexico with Kurier
C123 280CE "Carlsson"
W107 560sl
W108 280se 3.5 Rote Sau


Na górę
Post: czw maja 06, 2010 8:44 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt sie 26, 2008 7:19 pm
Posty: 419
Lokalizacja: Poznań
Jajoski pisze:
A u mnie mimo, że jest nabita nie daje takiego zimnego powietrza, i w ogóle po chwili zaczyna dawać cieplejsze, po przekręceniu w te i we wte pokrętłem znowu daje zimniejsze... no i jeszcze od czasu do czasu wydaje takie dziwne wycie z siebie...



Wycie pod maską czy wewnątrz jak wewnątrz to może być wentylator ,
pokrętło jest termostatem może nie kontaktuje styk ?

_________________
280 SLC 80rp


Na górę
Post: ndz maja 23, 2010 9:09 am 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sie 11, 2009 8:09 pm
Posty: 322
Witam,
wczoraj byłem sprawdzac klime w swojej beczce.
Wiedzialem, ze bedzie ryzyk fizyk - bo kompresor nie jest od w123, ani w124.

Pan po ogledzinach stwierdzil, rzecz nastepujaca: "Ryzyk fizyk. 2 sprawy":

1- Gaz w instalacji.
2- Olej w kompresorze.

AD1.
Gaz w kompresorze - czynnik chlodzacy za czasow swietnosci produkcji naszych aut byl jak wiadomo - inny. Juz nie pamietam, ale Pan - mowil jaki.
Mowil tez, ze zaladowanie nowszego gazu, do starszej instalacji potrafi rozwalic całą instalacje. (wiadomo). No a żeby sprawdzić jaki gaz był w instalacji, to trzeba mieć detektor za 5k i niby mało która stacja obsługi klimy ma taki sprzęt.

AD2.
Co nie bylo mi wiadomą do teraz, to fakt, że jest kilka rodzajów oleju.
Tłumaczył mi to w ten sposób, że jak teraz dobijemy olej , a w kompresorze jest już - innego typu, to kompresor w dwa miechy max idzie na złom. (coś jakby do minerala dolac syntetyk).

Sumarum: Jako, że kompresor jest _na pewno_ dosztuokwany z jakiegos innego auta, stwierdzilismy, ze nie ma zysku bez ryzyka - nowy gaz , olej przejsciowy (swoją drogą - ciekawy motyw z tłoczeniem tego oleju do kompresora). Klima chłodzi, ale jest pytanie.

Na co zwrocic szczegolna uwage w klimie manual w w123 ?
Kolega gajowy cos o termostacie mowi, jakie sa typowe objawy sypiacej sie jakiejśkolwiek czesci od klimy ?

Pozdro

_________________
w123 300D 85' sedan Astralsilber


Na górę
Post: sob maja 29, 2010 9:30 am 
Offline
Klubowicz

Rejestracja: śr wrz 05, 2007 8:57 pm
Posty: 1205
Szanowni koledzy cz w secu będzie trzeba również wymienić ten olej ?


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 13 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl