MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 1:44 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: ndz cze 13, 2010 11:24 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt kwie 29, 2008 3:00 pm
Posty: 84
Lokalizacja: kraków
Witam.Mam problem - podczas zwalniania cos w kole zaczyna piszczeć,gwizdać czasem. Jak nacisnę hamulec i zaraz trochę gaz ponownie to przechodzi.
Zauważyłem ostatnio rozgrzane lewe tylne kolo, czyli hamulec(ręczny?)sie zapiekł lub ma inny problem, hamuklec jakby reagował póżniej, głębiej ale nie ściągało jakoś w lewo.
Opróćz tego przy wyrównanej spokojnej jeździe jak che wyrównać koła lekko do prawej, piszczy jakby w układzie kierowniczym .
.Być może to inna usterka w układzie a tamta hamulców jednocześnie?
Czy mogę sam cos zrobić czy oid razui udać się do mechanika?
Zgóry dzięki za poradę.

_________________
nie ma jazdy bez gwiazdy!


Na górę
Post: ndz cze 13, 2010 11:50 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt sie 11, 2009 8:09 pm
Posty: 322
Witam.
Podobny problem był u mnie: podczas jazdy coś stukało, pukało, piszczało, koło rozgrzewało, przy hamowaniu cichło.
Ponizej: nr 17. (w zaciskach firmy ATE, w bendixach inaczej) jest tzw. zestaw montażowy klocków hamulcowych.

Załącznik:
imageget.php.gif
imageget.php.gif [ 32.87 KiB | Przejrzano 638 razy ]


U mnie tego - nie było ?! No ale teraz jest i jest spokój. Zdejmij koło i zobacz jak to sprawy sie tam mają.

Pozdro

_________________
w123 300D 85' sedan Astralsilber


Na górę
Post: ndz cze 13, 2010 11:54 pm 
Offline
wiarus junior
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw maja 06, 2010 9:26 pm
Posty: 503
Lokalizacja: Czaplice/dln śląsk
Wymienić klocki i sprawdzić czy tłoczki nie są zatarte, poza tym sprawdzić czy nie ma luzu w łożyskach kół i ewentualnie dociągnąć. Koło nie powinno mieć wyczuwalnego luzu- trzeba podnieść samochód, wyjąć klocki i poruszać kołem łapiąc u góry i u dołu. Jeżeli czujesz luz to dokręć nakrętkę na czopie osi aż koło będzie się obracać z trudem a potem poluzuj aż będzie się obracać dość lekko (ok 1/6 obrotu). Przy okazji uzupełnij smar w piaście.


Na górę
Post: pn cze 14, 2010 12:57 pm 
Offline
kombatant
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt sie 19, 2005 3:53 am
Posty: 3996
Numer GG: 3939571
Lokalizacja: Zielona Góra
moim zdaniem masz dwa problemy. jeden to zatarty tłoczek w zacisku hamulca tylnego- on powoduje nagrzewanie się koła, a tym samym płynu hamulcowego, który traci swoje właściwości i pedał staje się miękki.
drugi ciężko zidentyfikować, bo nie piszesz czy tył/przód. Czy przy kole, czy przy kolumnie itd...
Najpierw zajmij się tym zaciskiem, czyli rozbierz, wyczyść, zmień gumki (zestawy naprawcze) oraz przejrzyj czy trzpienie trzymające klocki nie są zdeformowane przez rdzę. Element nr 17 czyli blaszka też powinna być, ewentualnie trochę inaczej może wyglądać w zależności od producenta.

_________________
S124 E300 TDT '95
W124 500E '92
W124 E320CE ' 95
W124 220E '93
S124 280TE '92
W140 500SE '94


Na górę
Post: pn cze 14, 2010 7:15 pm 
Offline
swój chłop

Rejestracja: wt kwie 29, 2008 3:00 pm
Posty: 84
Lokalizacja: kraków
Dzięki,z tym zaciskiem to chyba mas zracje bo ostatnio jak zmieniałem klocki hamulec nie wyglądał najlepiej,był juz dość zżarty.Z tą druga usterką to kwestia układu kierowniczego bo wyraźnie z przodu przy odbiciu kierwonicy lekko w prawo.
Pozdrawiam

_________________
nie ma jazdy bez gwiazdy!


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl