niestety ale sporo części nie będzie pasowało, a przynajmniej tych o których napisałeś, alternator będzie ok, ale już rozrusznik w 300D jest najsilniejszy (2,3kW) natomiast w pozostałych wersjach był on słabszy (dla benzyny 1,5 kW) jednak nie jestem pewien jakiej mocy był w 240D, amortyzatory o ile w "dawcy" są dobre powinny pasować, natomiast jest to cześć która uważam ze powinno kupować się nowa (zwłaszcza w Polsce i w naszych realiach drogowych) natomiast sprężyny już nie będą ci pasowały, w 300D były grubsze (a na pewno te wzmacniane były grubsze niż te w 240D) teraz zespól napędowy, wal rożni się w zależności od wersji skrzyni (rożni się długością) i różnice są nie tylko manual/automat ale również skrzynie 4 i 5, mosty różnią się przełożeniem w zależności od silnika, w tym temacie jest wszystko na temat
URL mostów a półosie we wszystkich wersjach silnikowych były takie same, problem tylko jest znowu taki jak przy amortyzatorach, cholernie ciężko znaleźć półosie sprawne, tu masz temat o
URL półośkachco do silnika to poważne różnice mogą występować pomiędzy 1 i 3 seria (silniki przed i po modernizacji) no i oczywiście będą różnice w częściach silników 240D i 300D (pompy wtryskowe itd) osprzęt wszędzie był podobny wiec powinien pasować (pompa hamulcowa, pompa wspomagania itd) jednak pamiętaj ze silnik 300D ma np chłodnicę oleju której już 240D nie ma także jest parę elementów którymi się one różnią, natomiast sama galanteria będzie ci pasowała jak ulał, listwy, chromy fotele poza różnicami wynikającymi z serii były takie same, jednak nawet różnice w wyglądzie z powodu serii nie spowodują tego ze dana cześć nie będzie pasowała, (jak np licznik) będzie pasowała, tylko chłopaki na zlocie bardzo szybko uświadomią cie jak poważnie masz zbezczeszczone auto

:P:P