MB/8 Club Poland - Klub i forum miłośników samochodów Mercedes-Benz

Forum dyskusyjne klubu właścicieli i miłośników samochodów marki Mercedes-Benz
Dzisiaj jest pn lip 28, 2025 1:46 am

Strefa czasowa UTC+02:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Post: sob cze 19, 2010 12:29 am 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:51 am
Posty: 277
Lokalizacja: Warsiawa
Zaraz oszaleje, a właściwie to już oszalałem. Miesiąc temu nabiłem klimę, tym co trzeba... Działała, ale nie używałem, ze wzgledu na znane wszystkim ocieplenie klimatu. No, ale w końcu trochę zrobiło się cieplej więc włączyłem i tu nagle niespodzianka leci letnie powietrze... Okazało się, że poleciał jeden, drugi czujnik na odstojniku. Potem jeden przewód do kompresora... potem olej z dolnego i bocznego dekla kompresora... No dobra, w końcu wszystko udało się uszczelnić. Dziś po nabiciu i starcie całości temperatura ze środkowych nawiewów 17 stopni... Na parowniku zaje... zimno. O co chodzi???

_________________
C123 280CE


Na górę
Post: sob cze 19, 2010 8:15 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Najpierw zmierz jaką temperaturę masz odniesienia - czyli zanim włączysz klimę sprawdź termometrem co leci. U mnie np przy 22st na dzewnątrz z nawiewu przy nagrzanym samochodzie wali 34 i nie ma cudów aby z tego nagle zrobiło się 6. Nadmuch im mocniejszy tym temperatura na wylocie wyższa tak samo działa zwiększona wilgotność powietrza. Teraz - jak ustawiasz klimę do testów? Jaką minimalną temperaturę parownika osiągasz? z wyłączonym nawiewem i z właczonym na 2 kreskę. Czy ilosc oleju i czynnika jest właściwa?, czy ciśnienia strony wysokiej i niskiej wyglądają ok?

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Post: ndz cze 20, 2010 11:45 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:51 am
Posty: 277
Lokalizacja: Warsiawa
Ja gupi jestem, ale jutro dalsze relacja z pola bitwy...

_________________
C123 280CE


Na górę
Post: wt cze 22, 2010 10:37 pm 
Offline
swój chłop
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr sie 01, 2007 10:51 am
Posty: 277
Lokalizacja: Warsiawa
Niskie ciśnienie 0 -0,2, wysokie 7-15... no i co to znaczy? Zamówiłem już zawór rozprężny i odstojnik.

_________________
C123 280CE


Na górę
Post: wt cze 22, 2010 11:00 pm 
Offline
Klubowicz
Awatar użytkownika

Rejestracja: śr lis 01, 2006 1:13 pm
Posty: 2628
Lokalizacja: Jaktorów
Jeśli mówimy o niskim ciśnieniu w zakresie 0,2 atm (3psi) to temperatura parowania R12 wynosi ok -25. Zdecydowanie za nisko. Powinno być bliżej 2 atm. Wtedy parowanie jest w okolicach 0 st. oraz przegrzanie par na wylocie bliższe sensownej wartości 5-10 st. (Jeśli to miało być -0,2 to już jest niebezpiecznie - bo układ pracuje przy podciśnieniu i ssie wilgoć z otoczenia).
Wysokie ciśnienie wydaje się bliskie normy w chłodniejszy dzień.
Może być przytkany zawór rozprężny - nie przepuszcza tyle czynnika ile powinien, Twoje zakupy mogą przynieść efekt :-)

_________________
Pamiętaj, że Mercedes daje znać, że go coś boli. Nie bagatelizuj oznak słabości.
190E 2.6 - bez LPG - Megasquirt 3.
Chcesz coś naprawić? skonstruować? - www.ldl-elektronika.pl


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 

Strefa czasowa UTC+02:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl